Jeżeli chodzi o tankowanie pojazdu, to raczej nie ma w tej kwestii żadnej skomplikowanej filozofii. Jedziemy na stację benzynową, otwieramy wlew, a następnie tankujemy paliwo, które jest nam potrzebne. Jednak okazuje się, że często popełniamy pewne błędy, które później mogą okazać się dla nas kosztowne, oczywiście dopiero przy naprawie naszego samochodu.
Zanim dojedziemy na konkretną stację paliwową, często mówimy sobie, że mamy jeszcze na to czas. Czy jednak rzeczywiście jazda na rezerwie nie jest zagrożeniem dla naszego samochodu? Okazuje się, że pod wpływem zmian temperatury wewnątrz zbiornika, dochodzi do skraplania się wody. Wszystkie samochody, nawet te, które docelowo są zasilane LPG, przez pewien czas i tak działają na benzynie. Jeżeli będziemy ciągle jeździć na rezerwie, to istnieje większe ryzyko tego, że woda osadzająca się na samym dnie, przedostanie się do układu paliwowego. Przez co oczywiście wystąpić może w nim efekt korozji.
Szczególnie niebezpieczna jest jazda na rezerwie zimą. Ponieważ podczas występujących przymrozków, skraplająca się woda, jednocześnie zaczyna zamieniać się w bryłki lodu. Jeżeli przedostaną się one do układu paliwowego, to jednocześnie możemy zapomnieć o dalszej jeździe.
Czy w takim razie dla odmiany powinniśmy zawsze tankować do pełna? W tym przypadku także możemy mieć negatywne skutki. Chodzi dokładnie o to, że pobór paliwa nie jest nigdy stuprocentowy. Ponieważ część paliwa przedostaje się z powrotem do baku. Wydawać by się mogło, że w tym nie będzie nic szkodliwego. A jednak, wytworzone zbyt duże podciśnienie może doprowadzić do znacznych uszkodzeń układu paliwowego.
Dlatego jak widzimy, żadne z takich rozwiązań pod żadnym pozorem nie jest wskazane. Powinniśmy o tym pamiętać, jeżeli zależy nam na sprawnym i długo eksploatowanym układzie paliwowym. I teraz rzeczywiście możemy sprawdzić, czy popełnialiśmy tego typu błędy, czy jednak udawało się, by je ominąć. Jeżeli do tej pory działaliśmy według właśnie tych schematów, warto wybrać się do mechanika. Ponieważ przynajmniej będzie w stanie sprawdzić, czy na pewno nie doszło do żadnych poważniejszych uszkodzeń pompy paliwowej, jak i również zresztą całego układu.