Każda usterka, każda awaria badanego pojazdu jest rejestrowana i oceniana na 100 000 kilometrów. Wady, które nie są zauważalne podczas normalnego użytkowania, są wykrywane przez naszych ekspertów, najpóźniej po ich ostatecznym demontażu. Od 2014 roku podsumowujemy wszystkie wyniki testów wytrzymałościowych w wieczystym rankingu. Tutaj wybraliśmy popularny segment pojazdów SUV i umieściliśmy go w naszym rankingu.
Tylko kilka z 17 testowanych do tej pory samochodów z tego segmentu wypadło naprawdę źle.
Subaru XV znajduje się na dole listy, z szeregiem problemów, które się ze sobą łączą (zużyte sprzęgło, topienie tłoków, korozja części podwozia i więcej).
W przypadku Audi Q3 sytuacja nie wyglądała o wiele lepiej. W końcu miał nieco mniej punktów za błędy niż Subaru - z powodu kilku wad (sonda lambda, chłodnica recyrkulacji spalin, skrzynia biegów), jednak pozostała tylko klasa 4.
Do tej pory od dłuższego czasu w rankingu znajdowały się dwa modele: Kia Sportage i Volvo XC60 miały tylko cztery punkty błędu. Inny model niedawno objął prowadzenie.