Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 23.04.2020 · 0 komentarzy · 577 wyświetleń

Polerowanie ręczne i maszynowe- wskazówki

Farba samochodowa chroni samochód przed wpływami środowiska, ale musi znieść wiele: odłamki kamienia powodują niewielkie uszkodzenia, słońce wybiela farbę, odchody ptaków, resztki owadów i żywica drzewna atakują górną warstwę farby.
Rezultat: farba jest matowa, wyblakła i wydaje się matowa. Można temu zaradzić poprzez regularne polerowanie samochodu. A polerowanie to nic innego jak szlifowanie w zakresie µ: farba samochodowa ma zwykle grubość od 100 do 140 mikrometrów. Z każdym polerowaniem szlifuje się około 0,1 do 0,5 mikrona przezroczystego lakieru. Następnie farba ponownie świeci, jest lepiej chroniona przed wpływami środowiska i łatwiejsza do czyszczenia. Istnieją dwa sposoby polerowania samochodu: ręcznie lub maszynowo. Ważne jest nie tylko samo polerowanie, ale także prawidłowe przygotowanie i obróbka końcowa. SAMOCHOLAND wyjaśnia prawidłową procedurę.

Właściwe przygotowanie do polerowania jest najważniejsze

Mycie samochodu: Pierwszym krokiem jest dokładne mycie samochodu. Ale nawet jeśli osłona z blachy miga i błyska na pierwszy rzut oka, należy ją poddać specjalnemu czyszczeniu - ręcznie lub mechanicznie - w celu późniejszego polerowania.
Często pomimo intensywnego mycia w trudnodostępnych miejscach wciąż jest dużo brudu, dlatego należy dokładnie przyjrzeć się metalowej blachy. Przy odpowiednich środkach i właściwej aplikacji to też znika.

Czyszczenie gliną: Najlepszym sposobem na zwalczanie szczególnie uporczywych zabrudzeń jest glina.

Ochrona przed rdzą: Podczas badania farby ważne jest, aby uważać na uszkodzenia i podjąć środki ochronne przed polerowaniem. Jeśli uszkodzony obszar nie zostanie natychmiast naprawiony, istnieje ryzyko korozji. 

Właściwe miejsce: Nie należy polerować na słońcu. Tutaj  wysycha szybciej i może pozostawić nieestetyczne ślady na farbie. Najlepsze miejsce do polerowania samochodu znajduje się w chronionym miejscu, takim jak garaż lub wiata garażowa. Nie ma również ryzyka, że ​​nowy brud wleci do czystego samochodu z podmuchem wiatru.

Ochrona plastiku i gumy: Przed polerowaniem należy również ostrożnie odizolować wszystkie plastikowe części. W przeciwnym razie mogłyby zostać przypadkowo wypolerowane, a następnie  źle wyglądać.

Instrukcje: Lakier samochodowy ręcznie
Przewodnik po pielęgnacji lakieru
Polerowanie ręczne jest zalecane dla początkujących.

Ręczne polerowanie jest szczególnie wskazane dla początkujących, ponieważ łatwiej jest ręcznie wyczuć, czy wywierany nacisk jest prawidłowy.

Ułatwia to także dotarcie do małych narożników i krawędzi. Jednocześnie ręczne polerowanie kosztuje dużo czasu i wysiłku. Jeśli chcesz wypolerować cały samochód, powinieneś zaplanować kilka dni na obciążenie pracą. Ważne jest, aby pracować od komponentu do komponentu. Najlepiej zacząć od dachu i stopniowo schodzić w dół. Jeśli wypolerujesz cały samochód bez usuwania pasty pomiędzy, ryzykujesz wyschnięciem środka polerującego.

Wymagany sprzęt:
Oprócz właściwego środka do polerowania do polerowania wymagana jest podkładka lub gąbka lub specjalny zwój do polerowania.
Ważne: Im twardsza gąbka polerska, tym silniejszy efekt szlifowania. Do usunięcia lakieru wymagana jest również ściereczka z mikrofibry.

Właściwy połysk:
im mocniejszy połysk, tym większe ryzyko, że hologramy zostaną wypolerowane w farbie. W razie wątpliwości niedoświadczeni ludzie wolą wybierać słabszą wersję i polerować poszczególne obszary nieco częściej. Lakier powinien pasować, więc w przypadku lakieru czerwonego najlepiej wybrać pastę do koloru czerwonego. W zależności od stanu lakieru zaleca się najpierw przeszlifować grubszym środkiem polerującym, a następnie wypolerować drobniejszym środkiem. 

Polerowanie ręczne krok po kroku:

1. Nałóż pastę polerską na podkładkę, gąbkę lub wacik. Jeśli podkładka lub gąbka nie są używane, na początku weź trochę pasty, aby równomiernie rozłożyła się na powierzchni.

2. Rozprowadź równomiernie pastę na obszarze do polerowania (nigdy nie nakładaj pasty polerskiej bezpośrednio na samochód!).

3. Nanosić farbę małymi ruchami okrężnymi pod lekkim naciskiem. Alternatywnie podkładkę można przesuwać w linii krzyżowej. Oznacza to, że podkładka polerska jest najpierw przesuwana poziomo małymi ruchami, a następnie pionowo nad farbą.

4. Z czasem lakier staje się przezroczysty, ponieważ cząsteczki ścierne ulegają rozpadowi. Dalsze polerowanie nie ma  na to wpływu.

5. Resztki lakieru usuń szmatką polerską.

6. Następnie odtłuść powierzchnię, na przykład specjalnym środkiem do czyszczenia izopropanolu. Sprawdź wynik.

7. Powtórz w razie potrzeby.


Instrukcje- Lakier samochodowy polerowany maszyną

W porównaniu do ręcznego polerowania, obróbka połysku za pomocą maszyny jest znacznie szybsza i kosztuje mniej energii. Może również osiągnąć wyniki, które nie są możliwe przy ręcznym polerowaniu. Jednak czają się tu również niebezpieczeństwa, ponieważ niewłaściwa maszyna lub technologia może szybko spowodować uszkodzenia, których nie można już „wypolerować”.

Wymagany sprzęt: w maszynach do polerowania rozróżnia się maszyny mimośrodowe i rotacyjne. Mimośrodowe poleruje ruchy eliptyczne, maszyna rotacyjna w kole. Ekscentryczny jest bardziej odpowiedni dla początkujących, jego ruch ułatwia użytkowanie i nie powoduje tak szybkich obrażeń. Maszyna rotacyjna jest mocniejsza, ale wymaga profesjonalnego podejścia. Potrzebne są do tego odpowiednie tarcze szlifierskie. Im jest trudniejszy, tym wyższy efekt ścierny. I kolejny pad do polerowania. 

Właściwy połysk: Pamiętaj, aby użyć specjalnego środka do polerowania za pomocą urządzenia. Pasty, które nie są odpowiednie dla maszyn, mogą się znacznie nagrzać i uszkodzić farbę. Niektóre kolory są również trudniejsze do polerowania niż inne, na przykład hologramy tworzą się bardzo szybko podczas polerowania czarnego samochodu. Powstają, jeśli farba zostanie usunięta nierównomiernie. W tym przypadku odpowiednie jest użycie specjalnego lakieru antyhologramowego.

Polerowanie maszynowe krok po kroku:

1. Spryskaj podkładkę wodą, aż będzie równomiernie wilgotna. W ten sposób pasta jest lepiej rozprowadzana, a podkładka łatwiejsza w prowadzeniu.Woda ochładza się, więc unika się uszkodzenia lakieru z powodu nadmiernego ciepła tarcia.

2. Nałóż pastę na płytkę obrotową. Nie używaj zbyt dużej ilości pasty. Wystarczy trzy plamy wielkości grochu.

3. Rozprowadzić pastę z grubsza na polerowanej powierzchni. Użyj podkładki, aby nanieść pastę na arkusz, a następnie ostrożnie rozprowadź ją na najniższym poziomie.

4. Prowadź maszynę do polerowania w tak zwanym krużganku po powierzchni lekkim, równomiernym naciskiem - najpierw w pionie, a następnie w poziomym ruchu. Na początku lepiej jest pracować z małą prędkością, aby poczuć maszynę - zwiększenie prędkości jest zawsze możliwe. Zawsze utrzymuj maszynę w ruchu, w przeciwnym razie istnieje ryzyko, że farba nagrzeje się w niektórych miejscach i ulegnie uszkodzeniu.
Uwaga: W przypadku maszyny rotacyjnej prawie nie jest wymagany nacisk.

5. Poleruj małe rogi i szczegóły, do których maszyna nie może dotrzeć ręcznie.

6. Wypoleruj  specjalnym mocowaniem (np. Kaptur z wełny jagnięcej) przy niskiej prędkości. Wszelkie pozostałe pasty zostaną również usunięte.


Zachowaj efekt i prawidłowo uszczelnij lakier

Polerowanie samochodu jest zakończone tylko odpowiednim wykończeniem. Lakier jest uszczelniony woskiem, który nadaje mu warstwę ochronną i dłużej utrzymuje połysk. Gąbka lub ściereczka do polerowania jest ponownie potrzebna do włączenia wosku. Praca jest wykonywana ponownie okrężnymi ruchami, jeśli to możliwe bez nacisku. Zawsze powiększaj stopniowo mniejsze obszary, aby wosk nie wysychał. Uszczelki polimerowe są alternatywą. Podczas gdy woski składają się głównie z naturalnych składników, takich jak woski karnauba, uszczelnienia polimerowe są wytwarzane syntetycznie. Mówi się, że trwają jeszcze dłużej i są bardziej odporne niż klasyczny twardy wosk, ponieważ tworzą chemiczne połączenie z lakierem, podczas gdy wosk „tylko leży”. W tym celu uszczelnienie woskiem osiąga wyższy poziom połysku niż uszczelnienie środkami syntetycznymi.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt