Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 27.04.2020 · 0 komentarzy · 583 wyświetleń

W jaki klucz dynamometryczny warto zainwestować ?

Posiadamy dziesięć kluczy dynamometrycznych w teście - czy nie warto przepłacać..? a może warto zainwestować więcej pieniędzy? Aby wymienić opony w nowoczesnych samochodach, prawie wszystkie połączenia śrubowe należy dokręcić kluczem obrotowym określonym przez producenta, w tym śruby kół po zmianie opon. Do tego potrzebny jest klucz dynamometryczny, za pomocą którego można wcześniej ustawić odpowiednią wartość - zwykle obracając uchwyt. Po osiągnięciu pożądanego momentu obrotowego słychać głośny trzask. Możesz również poczuć zwolnienie na uchwycie. Odpowiadają za to sprężyna, kula i gniazdo kulkowe wewnątrz narzędzia. Sprężyna wywiera określony nacisk na kulkę, która wyskakuje z naczynia z pewną siłą i w ten sposób uruchamia się. Im wyższe napięcie wstępne sprężyny, tym wyższy moment obrotowy. 

Tanie klucze dynamometryczne są znacznie mniej precyzyjne

Do testu klucza dynamometrycznego wypróbowaliśmy dziesięć modeli, które obejmują wspólny zakres od 40 do 200 niutonów -profesjonalnym narzędziem o wysokiej wartości oraz niskiej. Najważniejszym kryterium testu jest dokładność wyzwalania. Model Hazet jest tutaj szczególnie imponujący ze względu na wysoką precyzję i jednorodność - średnie odchylenie w naszych pomiarach wynosiło mniej niż jeden procent. Natomiast różnica w tanich kluczykach od Michelin, Lux Tools i Cartrend wyniosła nawet 15 procent. Łatwość użycia i czytelna skala ułatwiają intensywną pracę z kluczem dynamometrycznym. Klucz dynamometryczny Hazet może tu również przekonać, podobnie jak narzędzia Gedore, Garant, Wera i Proxxon. Natomiast źle wykute, małe  Michelin i Cartrend są trudne do rozpoznania.
Ponadto istnieje niewygodny wybór wstępny: uchwytów obrotowych nie można przesuwać w kierunku wartości maksymalnych. Narzędzia Goodyear i Famex znacznie to poprawiają. Dla wkrętaków hobbystycznych, które nie muszą dokręcać śrub codziennie, są właściwym wyborem.

Wniosek: klucz dynamometryczny należy do każdego sensownego warsztatu ze śrubokrętem. Nasz test pokazuje, że nie zawsze musi być najdroższy. Istnieją przyzwoite klucze dynamometryczne już w rozsądnej cenie. Bardzo tanie modele nie są zalecane.

Wskazówka: Aby zabezpieczyć mechanikę, zawsze rozluźnij klucz dynamometryczny po pracy i nie używaj go niewłaściwie do poluzowania ciasnych połączeń.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt

Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku,

Aby przeglądać treści na stronie posamochod.pl musisz wyrazić zgodę na używanie tz. ciasteczek cookies oraz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nasz portal oraz naszych partnerów biznesowych. Warunki użytkowania tego typu plików możesz określić w ustawieniach swojej przeglądarki.

!

Not valid!

alert arrow-back arrow-down arrow-left-small arrow-right-down burger camera car caravan chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up clip clock close-small close delivery description envelope-fly envelope icofile-pdf folder home info-full info-outline lock lug-wrench machinery message-answer message-ok moto ok-fancy ok person-outline person-star phone-out phone pin plus-circle printer resend search-car search send star-outline star tire tractor trash truck