2 miejsce z 528 na 800 punktów: BMW X7 M50d. Ogromny SUV z wyjątkową kombinacją przekładni silnika. Bardzo wygodny. Z dużą ilością miejsca i luksusowym wyposażeniem.
Niech mówią liczby: Audi SQ7 ma 5,07 metra długości, 1,97 metra szerokości i 2,5 tony ciężkości, BMW X7 5,15 metra długości, 2,0 metry szerokości i 2,6 tony ciężkości. SQ7 ma moc 435 KM i 900 Nm, BMW - 400 KM i 760 Nm. Ten test powinien być trudny do weryfikacji w tym roku pod względem liczbowym. Dwie kolejne liczby: 86 na 36 centymetrów.
Konstrukcja Audi kryje prawdziwy rozmiar
W porównaniu do ogromnego BMW, niezbyt małe Audi nadal wygląda na nieporęczne, ale w jakiś sposób bardziej delikatne, rozciągnięte - również o sześć centymetrów płasko na drodze. Ale zaskakujące jest ,że w rzeczywistości oferuje więcej miejsca dla pasażerów niż BMW. Zmierzone wartości mówią jasnym językiem. SQ7 ma znacznie większe maksymalne wymiary wyboczenia z przodu iz tyłu - więcej miejsca na dłuższe nogi. A z tyłu także o ponad dwa centymetry więcej miejsca na głowę. Samochód testowy miał tylną kanapę plus trzy przesuwane pojedyncze siedzenia i regulowany kąt oparcia.
Bardzo wyraźnie rysowany kokpit zależy od trzech dużych ekranów (12,3 cala), multimediów (10,1 cala) i klimatu (8,6 cala). Wszystko z doskonałą optyką i zrozumiałym menu. Co się wyróżnia: SQ7, zbudowany od 2016 roku, to oldschoolowe Audi, starannie dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Lakier o wysokim połysku mieni się bezbłędnie, szwy są jakby narysowane linijką, pasują szczeliny i połączenia.
Szósty rząd z czterema turbo X7
BMW jest standardowo oferowane jako siedmioosobowe, zawsze z dwoma elektrycznie składanymi pojedynczymi siedzeniami w trzecim rzędzie. Wersja próbna jako sześciomiejscowa obejmuje dwa niezwykle wygodne, elektrycznie regulowane fotele w drugim rzędzie. Całość sprawia wrażenie przestronności - prawdziwe, jak powiedziałem, Audi ma jeszcze więcej przestrzeni. Wyposarzenie tworzy luksus, miękka skóra pachnie, a uchwyt na kubek chłodzi lub ogrzewa napój - zgodnie z życzeniem. W kokpicie znajdują się dwa 12,3-calowe wyświetlacze multimediów oraz oczywiście kontroler bezbłędnego systemu iDrive.
Daleko od ideału: dziwnie zakrzywione wyświetlacze prędkościomierza i obrotomierza obracającego się w przeciwnym kierunku, takie jak Peugeot. Są trudne do odczytania i po prostu nie nadają się do takiego luksusowego samochodu.
W M50d dobrze znany 3-litrowy olej napędowy wywiera nacisk na cztery turbosprężarki. I właściwie. I tak już znakomity sześcioosobowy rząd znów rośnie i jest w doskonałej formie, gryzący i silny, pewny siebie i nigdy nie gorączkowy,. Ośmiostopniowa automatyczna sportowa ZF gra bardzo skoncentrowaną, a wynik jest wyjątkowy. Prowadzi X7 od 0 do 100 w 5,4 sekundy, a znak 200, który jest popularny w samochodach sportowych, spada w 23,0 sekundy.
Wbrew potędze SQ7 X7 wygląda na stary
Test-X7 miał pakiet Executive Drive Pro ze sterowaniem na cztery koła i stabilizacją przechyłu; W każdym razie na pokładzie znajduje się zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnymi amortyzatorami i napędem na wszystkie koła, a w M50d na tylnej osi nadal występuje sportowy mechanizm różnicowy. Tak przygotowane ogromne BMW jeździ początkowo wyjątkowo komfortowo, płynnie i delikatnie jeżdząc po niejednolitych drogach wiejskich drugiej klasy. Ale także - mierzone rozmiarem i wagą - zaskakująco przydatne. Bez wysiłku, z precyzyjnym sterowaniem i ładnym sprzężeniem zwrotnym. 2,6 tony są zawsze przy Tobie, możesz je poczuć - ale nie przeszkadzają. Wynika to głównie z silnika SQ7. V8 wciąż ma inny kaliber niż szósty rząd w BMW. 4,0 litra jest wyposażony w biturbo i dodatkową, napędzaną elektrycznie sprężarkę. Młot z silnika, przeciwstawia się sile. Jeśli chodzi o osiągi, Audi robi kolejny krok w kierunku BMW i szturmuje do 100 km / hw niewiarygodnych 4,6 sekundy, a do 200 km / hw niewiarygodnych 19,0 sekund.
Wniosek: Audi i BMW są ciężkie. Dosłownie, ale także technicznie. Ze świetnymi silnikami i doskonałym podwoziem. BMW jest bardziej potężnym motoryzacyjnym - luksusowym szybowcem. Audi postrzega siebie jako wyszkolonego SUV-a o wysokich osiągach.