W 4,0 sekundy szturmujesz w Vantage do 100 km / h; bez zdejmowania stopy z pedału przyspieszenia.
Aby chronić siedmiobiegową skrzynię przed Graziano, moment obrotowy został zmniejszony o około 60 Nm, a elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy został zastąpiony czysto mechanicznym. To sprawia, że sportowiec z mostem pędnym jest o 70 kg lżejszy na tylnej osi, co Aston łączy z bardziej miękkim układem zawieszenia. Dzięki ceramicznemu hamulcu ręcznie rozdarty Vantage jest nawet o 95 kg lżejszy niż automat. Po zakończeniu edycji AMR, która jest ograniczona do 200 sztuk, manualna skrzynia biegów będzie dostępna dla Vantage od wiosny 2020 roku. Siedmiobiegowa skrzynia biegów jest zgodna ze schematem „dogleg”, znanym z wyścigów. Pierwszy, który jest potrzebny tylko do uruchomienia, znajduje się w lewym dolnym rogu. Dźwignia zmiany biegów klika kostnie w prowadnicy.
Biturbo-V8 jest pełen soku po zatrzymaniu i wciąga się na każdym biegu. Zgodnie z czasem skrzynia biegów pełni pośrednią funkcję gazu i umożliwia zmianę biegu na wyższy bez docierania gazu. W końcu ręcznie obsługiwany Vantage zapewnia również zwinność i zabawę, jak zwykle - i z dużym wyczuciem.
Wniosek: przełącznik ręczny zamiast ośmiobiegowej automatyki oznacza mniej doskonałości jazdy w Vantage, ale więcej emocji. Skrzynia manualna pozwala nam intensywniej odczuć wspaniały silnik.
Dane techniczne Aston Martin Vantage AMR
• Silnik: V8, biturbo, przód wzdłużnie
• Pojemność skokowa: 3982 cm³
• Moc: 375 kW (510 KM) przy 6000 / min
• max. Moment obrotowy: 625 Nm przy 2000 obr./min
• napęd na tylne koła, siedmiobiegowa manualna
• długość / szerokość / wysokość: 4465/1942/1274 mm
• ciężar własny: 1499 kg (suchy)
• bagażnik: 350 l
• 0–100 km / h: 4, 0 s
• Vmax: 314 km / h
• Zużycie: 10,3 l Super plus
• Emisja CO2: 236 g / km