Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 17.09.2019 · 0 komentarzy · 987 wyświetleń

Audi RS6 Avant (2020) – czwarta generacja trafi za Atlantyk

Audi A6 już dobrze radzi sobie na rynku europejskim, dlatego koncern postanowił wprowadzić do sprzedaży jej bardziej usportowioną wersję. Pod maską znajdzie się prawdopodobnie ponad 600 KM, czyli więcej koni mechanicznych niż u konkurencyjnych modeli, takich jak Mercedes E 63 AMG czy BMW M5.

Audi RS6 Avant może być już ostatnim modelem z silnikiem spalinowym. Oficjalna premiera nowego modelu Audi odbędzie się podczas tegorocznych, targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Gdy Audi pierwszy raz zaczęło oficjalnie mówić o reorganizacji oddziału Audi Sport i zmiany oferty pojazdów RS, padły obietnice na temat tego, że w ramach „dobrej zmiany” niektóre modele RS trafią na rynek amerykański. Obecnie wiemy już, że nie były to puste słowa – Audi RS6 Avant (2020) będzie dostępny na rynkach Ameryki Północnej. W ciągu ostatnich lat Audi RS6 Avant stał się w USA bardzo pożądanym modelem. Utrudniona dostępność tego modelu na amerykańskim rynku dodatkowo zwiększyła na niego apetyt entuzjastów szybkiej jazdy i dobrych osiągów.

Silnik V8 z podwójnym doładowaniem

Pod maską czwartej generacji Audi RS6 Avant znajdzie się silnik V8 o pojemności 4 litrów, z podwójnym doładowaniem oraz momentem obrotowym wynoszącym około 800 Nm. Nie jest to nowy silnika, a Audi jeszcze nie wyjaśniła pod jakim względem czwarta generacja będzie różniła się od poprzedniej. Niemniej można dostrzec zmiany w osiągach.

Audi RS6 Avant osiągnie prędkość 100 km/h w ciągu około 3,5 sekundy. Jeżeli zaś chodzi o prędkość maksymalną, to Audi pozostawiło wybór kierowcom. W standardowej wersji wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na 250 km/h. W wersji Dynamic Package maksymalna prędkość wyniesie 280 km/h, natomiast w wersji Dynamic Package Plus – 305 km/h.

48 – woltowy system mild hybrid

Dla poprawy osiągów Audi RS6 Avant zespół napędowy dodał technologię mild hybrid, żeby zwiększyć wydajność pracy silnika, poprawić jego żywotność i zmniejszyć spalanie. Podkreślenia wymaga fakt, że nie jest to żadna nowość – w innych modelach mild hybrid został już wprowadzony stając się sprawdzonym rozwiązaniem.

Mild hybrid jest instalacją elektryczną, która wykorzystuje napięcie 48V i jest połączona z drugim akumulatorem. Jej podstawowym elementem jest nowy mechanizm pełniący rolę rozrusznika i alternatora, podłączony bezpośrednio do silnika za pomocą paska. Mechanizm jest odpowiedzialny za uruchamianie silnika spalinowego oraz ładowanie głównego akumulatora podczas jazdy. Wspiera on także silnik spalinowy elektryczną mocą. Mild hybrid wspomaga silnik spalinowy przy aktywnym systemie start/stop podczas stania w korku.

Silnik V8 współpracuje z ośmiobiegową, automatyczną przekładnią, która również nie jest nowa, ale Audi wskazuje, że została dość mocno zmodyfikowana. Skrzynia biegów zastosowana w czwartej generacji Audi RS6 Avant wspiera Audi Quattro oraz pozwala na szybszą zmianę biegów.

Drive Select z podstawowymi trybami jazdy

Podobnie jak w przypadku innych modeli Audi, RS6 Avant został wyposażony w system Audi Drive Select z trybami bazowymi – Comfort, Auto, Dynamic i Efficiency. Niemniej tytułowy model dodatkowo otrzymał dwa tryby – RS1 i RS2, które są charakterystyczne dla modeli RS i pozwalają na dostosowanie wielu różnych funkcji, w tym zawieszenia, serowania na wszystkie koła, dźwięku silnika, dyferencjału i innych.

Układ hamulcowy, koła i oświetlenie

RS6 otrzymał w standardzie stalowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie nabywca może wybrać zespoły węglowo – ceramiczne. Zestaw wykonany ze stali posiada perforowane i wentylowane tarcze. Standardowe, 21 – calowe felgi aluminiowe są otoczone oponami 275/35. Opcjonalnie można wybrać 22 – calowe felgi pięcioramienne z motywem „V” i oponami 285/30. Audi RS6 Avant czwartej generacji otrzymało reflektory LED RS Matrix z przyciemnionym wykończeniem. Model będzie dostępny na rynku w 13 wersjach kolorystycznych nadwozia.

Wnętrze kabiny pasażerskiej

We wnętrzu kabiny pasażerskiej Audi RS6 Avant posiada więcej przestrzeni dla pasażerów. Pojawiła się również najnowsza wersja technologii Audi Infotainment. Na środkowej części deski rozdzielczej znalazły się dwa, duże ekrany dotykowe. Nie zabrakło też wielu elementów charakterystycznych dla RS, w tym specjalnego ustawienia wirtualnego kokpitu. Wyświetlacz monitoruje różne parametry silnika i osiągi. Na siedzeniach, dywanikach i kierownicy widnieje logo RS.

Nabywca ma do wyboru wiele wysokiej jakości materiałów, które nadają wnętrzu wyjątkowy charakter, takie jak włókno węglowe, drewno oraz matowe wykończenie, czy też skóra Alcantara, która może pojawić się nie tylko jako materiał służący do wykonania tapicerki. Można także zamówić wentylowane, skórzane fotele i wyświetlacz head up z motywem ES. RS6 Avant posiada wszystkie najnowsze systemy bezpieczeństwa opracowane przez Audi, których łącznie jest ponad 30.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt