Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 17.09.2017 · 0 komentarzy · 678 wyświetleń

Audi RS6 Performance - ciężkie kombi sportowe

Wiele osób może się zastanawiać jaki jest sens tworzenia modeli kombi z mocnymi jednostkami napędowymi. Praktyczne nadwozie w aucie o bardzo dużym przyspieszeniu może się wydawać bezsensowne, tym bardziej, że mamy do czynienia z Audi, które raczej stawia na stonowane pojazdy. Warto więc sprawdzić to wszystko testując Audi RS6 Performance.

Połączenie praktycznego nadwozia typu kombi z mocnym silnikiem wydaje się być absurdalne i bezsensowne, jednak Audi robi to już od ponad dwóch dekad. Pierwszym modelem RS było Audi RS 2 Avant.

Audi już od pewnego czasu posiadało w swojej ofercie 5-cylindrowy silnik o pojemności 2.2 litrów, jednak został on zmodernizowany przez Porsche przed wprowadzeniem go do RS 2. Ostateczna wersja generowała moc na poziomie 315 koni mechanicznych co w połączeniu z napędem quattro zapewniało doskonałe osiągi.

W wersji RS 2 pojazd przyspieszał od 0 do 100 km/h w czasie 4,8 sekund, a prędkość maksymalna była ograniczona elektronicznie do 265 km/h. Bezpośredni następca to RS 4, który nie został jeszcze przedstawiony w najnowszej wersji, więc można powiedzieć, że kontynuatorem tradycji jest właśnie model RS 6, który może nie jest aż tak dynamiczny jak pierwowzór, jednak jego osiągi i tak wprawiają w osłupienie.

Audi A6 po faceliftingu

Facelifting nadał Audi A6 bardziej złowrogiego wyglądu, jednak w zwykłej wersji jest to nadal luksusowa limuzyna lub kombi. Model posiada dynamiczny wygląd, jednak jest o wiele słabszy od RS 6.

Pod względem stylizacji, wrażenie z pewnością robią uwypuklone nadkola oraz obniżone zawieszenie. Sam wygląd Audi RS 6 podkreśla, że jest to mocny, dynamiczny samochód, który doskonale wygląda w czerwonym kolorze połączonym z czarnym.

Doskonały wybór pomimo upływu lat

Premiera Audi A6 C7 miała miejsce w 2011 roku i w tamtych czasach było to nowoczesne auto. Elementy takie jak ekran systemu MMI chowający się w desce rozdzielczej, kolorowy wyświetlacz umieszczony między zegarami oraz funkcjonalna deska rozdzielcza robiły i nadal robią wrażenie.

Mocną stroną tego auta są materiały służące do wykończenia wnętrza. Są to przede wszystkim tworzywa przyjemne w dotyku zamiast plastików. Wnętrze zostało doskonale złożone, nic w nim nie skrzypi i czuć, że jest to samochód klasy premium. Pomimo doskonałego wyglądu wnętrza odczuwalny jest upływ czasu, ponieważ na tle konkurencji Audi RS 6 wygląda słabo między innymi pod względem zaawansowania rozwiązań technologicznych.

Audi RS 6 jest bardzo praktycznym pojazdem oferującym przestronne wnętrze dla osób oraz przewożonych bagaży. W pojeździe tym dostępny jest bagażnik o pojemności 565 litrów.

Doskonałe warunki jezdne dla każdego

Pod względem jazdy Audi RS 6 wypada doskonale w różnych aspektach. Jest to przede wszystkim komfortowe auto przeznaczone głównie do pokonywania dalekich dystansów. Zawieszenie doskonale radzi sobie z nierównościami, a w przypadku płynnej jednostajnej jazdy ciężko jest się połapać w tym, że mamy jednak do czynienia z wyczynowym modelem Audi.

Opisywany model jest również bardzo dynamiczny i oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,7 sekund. Jest to możliwe dzięki silnikowi V8 o pojemności 4 litrów, który w pakiecie Performance zapewnia aż 605 koni mechanicznych mocy. Wrażenie robi również moment obrotowy 700 Nm w zakresie 1750 - 6000 obrotów na minutę co jest świetnym wynikiem jak na auto benzynowe. Dodatkowo samochód posiada funkcję odłączania połowy cylindrów, dzięki czemu można oszczędzić paliwo. Według producenta auto spala 13,4 l paliwa na 100 km w mieście oraz 9,6 l/100 km w trasie, jednak w praktyce wartość ta oscyluje na poziomie około 11 l na 100 km w trasie co i tak jest dobrym wynikiem jak na silnik o mocy 605 KM.

Audi RS 6 przyzwyczaja do swoich doskonałych osiągów, przez co kierowca jest kuszony możliwością wciśnięcia pedału gazu do oporu, a to może przełożyć się na podsterowność i problemy z pokonywaniem zakrętów. Może to być irytujące dla osób, które lubią dynamiczne pokonywanie zakrętów.

Podczas jazdy zauważalny jest fakt, że auto porusza się płynnie po drogach pomimo swojej sporej masy na poziomie 2 ton. Jest to możliwe dzięki napędowi quattro z mechanizmem różnicowym znajdującym się przy tylnej osi.

W przypadku jednostajnego, ostrożnego korzystania z pedału gazu okazuje się, że Audi RS 6 zapewnia bardzo wysokie prędkości zarówno na zakrętach, jak i na prostych odcinkach. Warto dodać, że w modelu tym zastosowane są ceramiczne hamulce, a w trybie dynamic auto oferuje sporą sztywność zawieszenia przekładającą się na jeszcze lepsze pokonywanie serii zakrętów.

Ciężkie auto sportowe

Czy generowanie tak dużych prędkości i mocy w modelu kombi ma jakikolwiek sens? Oczywiście, że nie, jednak mimo to auto kusi swoim doskonałym wyglądem, praktycznym charakterem i wspaniałymi osiągami.

Oczywiście cena Audi RS 6 jest wysoka i zaczyna się od 544 300 zł, a model RS 6 Performance kosztuje 576 800 zł. Warto jednak dodać, że opcjonalne ceramiczne hamulce, układ wydechowy z tytanu oraz pakiet RS Dynamic Plus to dodatkowe koszty (kilkadziesiąt tysięcy złotych każdy). Najbogatsze wersje wyposażenia mogą sięgnąć nawet poziomu miliona złotych.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@PoSamochod.pl

Kontakt