Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 29.04.2020 · 0 komentarzy · 667 wyświetleń

BMW seria 4

Po raz pierwszy nie chcemy rozmawiać o kontrowersyjnej podwójnej nerce w formacie XXL. Chcemy rozmawiać o dynamice, oraz radości z jazdy. Zapoznaj się więc z dwoma prototypami BMW serii 4, którymi dzisiaj jeździmy: 430i z czterocylindrowym dwulitrowym silnikiem o mocy 258 KM i napędem na tylne koła oraz napędem na wszystkie koła M440i z 374-konnym silnikiem sześcioosiowym.

Płaski i sztywniejszy niż seria 3

BMW dobrze sprojektowało oba samochody, nie chce jeszcze ujawniać zbyt wiele. To, co widać od razu- Dokładniej kształt jest znacznie bardziej płaski niż  seria 3, prawie sześć centymetrów. Aby to zrobić, zwiększyli szerokość toru o ponad dwa centymetry i przesunęli środek ciężkości (i położenie siedzeń) w dół o dwa centymetry. Do najważniejszej interwencji wymagane były umiejętności perswazji kierownika projektu - inżynierowie zainstalowali dziesięć dodatkowych rozpórek dynamiki jazdy lub innych elementów, które służą zwiększeniu sztywności. Stabilizatory te znajdują się na przednich i tylnych wózkach, dzięki czemu solidne nadwozie jest jeszcze bardziej stabilne. 

M440i: Krzywe to jego specjalność

Pierwszy z szóstego rzędu. Naturalnie jedwabiście cichy dźwięk, turbinopodobne toczenie, to motoryzacyjna wysoka kultura. Lecimy z prędkością 260 przez A9. Jasne, seria 3 też to potrafi, ale na krętych drogach M440i pokazuje, co potrafi. Takie coupe z 4 serii mierzy dobre 4,70 metra, ale wydaje się znacznie krótsze, ponieważ wszystko jest takie miłe i twarde. Zawieszenie, amortyzatory, stabilizatory - wszystkie zaprojektowane nieco ciaśniej niż seria 3. Powoduje to precyzyjną jazdę prosto po autostradzie i wysokie przyspieszenie boczne na drodze krajowej dzięki dodatkowym rozpórkom. Ośmiostopniowy Steptronic szybko przełącza się z powrotem i, jeśli to konieczne, dwa stopnie na raz, dzięki czemu od razu znów masz moc po zakręcie. 

430i z napędem na tylne koła

Teraz zmień na 430i. Tak, o dwa cylindry za mało dla fanów BMW. Ale napęd na tylne koła i 200 kg lżejszy. Co oczywiście zauważysz w każdej szpilce do włosów. Ta seria 4 nie ma amortyzatora adaptacyjnego, ale sportowe zawieszenie. Gdybyśmy nie zamawiali zbyt mocno, nierówności drogi przechodzą bezpośrednio do krążków międzykręgowych; tutaj chcemy, aby adaptacyjne amortyzatory rozchodziły się z twardego na delikatne. W tym celu tylne koło 4er jest o wiele bardziej przydatne niż napęd na wszystkie koła. Wynika to również ze sportowego mechanizmu różnicowego, który jest zainstalowany na tylnej osi i kieruje moc dokładnie tam, gdzie można ją optymalnie poprawić pod względem dynamiki.

Premiera i wprowadzenie na rynek 

W czerwcu 2020 roku BMW usunie film i pokaże nam coupe, w październiku zostanie uruchomione. Następnie kabriolet wiosną 2021 r. I Gran Coupé z czterema drzwiami latem. 

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt