BMW Serii 1 – znane też jako BMW F20 – zadebiutowało w 2011 r. i należy do segmentu C. Jego przednia część jest podobna do stylistyki BMW 5 GT. Gama dostępnych jednostek obejmuje dwa silniki benzynowe i trzy diesle. Nabywca za niewielką dopłatą mógł zamiast 6 – biegową skrzynię manualną otrzymać 8 – biegową przekładnię automatyczną.
Debiut BMW serii 1 po faceliftingu
W 2015 r. model przeszedł facelifting, który polegał na zmianie stylizacji nadwozia i wnętrze. Lista wyposażenia standardowego została zwiększona, a gama jednostek napędowych powiększyła się o nowe, zmodernizowane silniki.
BMW serii 2 – bardziej przestronne nadwozie i pojemny bagażnik
Seria 2 BMW posiada większą długość i nieco większą szerokość. Samochód charakteryzuje się bardziej przestronnym nadwoziem i kabiną. Zwiększono nie tylko rozstaw osi, ale i pojemność bagażnika (390 l). Serię 2 BMW zaoferowano w wersji M Sport, której wyposażenie prezentuje się bardzo imponująco. Podstawowymi cechami konstrukcji tego modelu są 17 – calowe felgi oraz pakiet ospoilerowania, a także zawieszenie obniżone o 10 mm.
BMW serii 2 jest dostępne na rynku w kilku wersjach silnikowych. BMW 220i jest napędzane czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2 l. Twin Power Turbo posiada moc równą 184 KM, a maksymalny moment obrotowy 220 Nm. Druga odmiana modelu to M235i ma pod maską silnik o mocy 326 KM Twin Power Turbo, o pojemności 3 l. Maksymalny moment obrotowy wynosi 450 Nm. Podstawowa wersja 218d jest wyposażona w silnik o pojemności 2 l, o mocy 140 KM. Mocną jednostkę napędową ma model 220d (silnik o mocy 184 KM), a także model 225d (silnik mocy 218 KM).
„Jedynka” na rynku wtórnym
BMW serii 1 nie jest samochodem rodzinnym, ale raczej dla singla lub dla pary. Nie jest on zbyt praktyczny, ani też ekonomiczny. Zachętą do zakupu „jedynki” na rynku wtórnym może być jednak tylny napęd oraz bogate wyposażenie i bądź co bądź szeroka gama silników. Niemniej niektóre jednostki napędowe są bardzo awaryjne, a ich naprawy generują dodatkowe wydatki.
BMW 130i z rynku wtórnego – dobry pomysł
Model BMW 130i ma pod maską silnik o pojemności 2 l i o mocy 150 KM. Silnik benzynowy jest trwały i dynamiczny. Czasami pojawiają się problemy z cewkami oraz awarie związane z odkładaniem się nagaru na zaworach.
„Jedynka” z silnikiem o mocy 116 KM nieco awaryjna
Wersja BMW serii 1 z silnikiem o mocy 116 KM oraz o pojemności 1.6 l nie jest polecanym autem z rynku wtórnego. Można spotkać się z informacjami, zgodnie z którymi konstrukcja rozrządu, elektroniki sterującymi i przepustnicy nie są zbyt trwałe. Za awaryjne uchodzą także silniki Diesla o pojemność 2 l. Mniej awaryjny jest silnik Turbodiesel o mocy 122 KM. Takie jednostki napędowe były wykorzystywane BMW serii 1 z lat 2006 – 2007.
Usterki BMW serii 1 zniechęcają do nabycia
Najczęstsze awarii BMW serii 1 są związane z układem elektronicznym. Tytułem przykładu można wskazać na problemy z systemem start – stop, a także nieprawidłowe działanie układu zamykania szyb. Jeżeli powyższe wyliczenie najczęstszych awarii nie zniechęciło cię do tego modelu, szukaj odpowiednich ofert na rynku wtórnym. Znajdź BMW Serii 1 w
ogłoszeniach bmw serii pierwszej - obszernej bazie ofert zamieszczanych przez użytkowników.