Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 29.04.2020 · 0 komentarzy · 657 wyświetleń

Ciśnienie w oponach na pierwszy rzut oka

jeśli ciśnienie powietrza w oponie jest zbyt niskie, prowadzi to do dłuższej drógi hamowania i złego zachowania podczas jazdy na zakrętach i na mokrych nawierzchniach. Ponadto zwiększa się zużycie opon i zużycie paliwa. TPMS ostrzega kierowcę na wczesnym etapie, gdy ciśnienie w oponie spada, aby można było szybko podjąć działania. System jest nawet obowiązkowy w przypadku nowych pojazdów od listopada 2014 r. I samochodów z homologacją typu od listopada 2012r. Rozróżnia się bezpośredni i pośredni TPMS.

Te systemy TPMS istnieją

Bezpośredni TPMS: systemy bezpośredniego monitorowania ciśnienia w oponach mają czujnik ciśnienia lub ciśnienia / temperatury, który jest przymocowany do obręczy wewnątrz opony. Natychmiastowe ciśnienie jest przesyłane drogą radiową do odbiornika w samochodzie. Bezpośrednie pomiary systemów oryginalnego sprzętu najszybciej rozpoznają stratę ciśnienia i ostrzegają o spadku wartości.

Pośredni TPMS: System pośredni porównuje prędkości kół za pomocą czujników, które i tak są instalowane w pojazdach z ABS i ESP. Jeśli ciśnienie spada, obwód toczny koła zmniejsza się. Zwiększa to jego prędkość, a system wykrywa spadek ciśnienia.

Wada: strata jest pokazywana stosunkowo późno.


Zalety TPMS

Nie ma obowiązku modernizacji TPMS dla samochodów, które mają wcześniejszy typ lub pierwszą rejestrację. Niemniej jednak sensowne może być zainstalowanie czujnika ciśnienia w oponach. Prawidłowe ciśnienie w oponach ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy i żywotności opon. Ponadto nagły spadek ciśnienia w oponach jest sygnałem ostrzegającym o uszkodzeniu opony. Niemniej jednak powinieneś nie tylko polegać na technologii, ale także sprawdzać ciśnienie powietrza w regularnych odstępach czasu.

Możesz więc zmodernizować TPMS

Na rynku dostępne są różne systemy, które można również wykorzystać do doposażenia starszych pojazdów w system TPMS. Oryginalne czujniki producenta są dostępne tylko dla modeli, które mają fabrycznie bezpośredni system. Jednak wielu producentów obręczy oferuje teraz własne czujniki, a sprzedawcy opon oferują również rozwiązania. Na przykład opcja modernizacji zaczyna się od zaworu. System TM-150 firmy TireMoni jest przeznaczony do modeli bez standardowego systemu monitorowania ciśnienia w oponach.

Zestaw jest łatwy w montażu: oryginalne zaślepki zaworów są wymieniane na te z czujnikiem radiowym, które są następnie podłączane do mini komputera przez Bluetooth. Wyświetlacz pokazuje dokładne ciśnienie i temperaturę opon, ostrzega głośno i szybko, gdy ciśnienie spadnie. Inne systemy modernizacyjne - takie jak rozwiązania producenta - wykorzystują czujniki wewnętrzne. Jest to nieco bardziej skomplikowane, ponieważ należy usunąć oponę.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt