Leon z nową twarzą marki
Na pierwszy rzut oka widać, że w Leonie wszystko jest nowe. Przód nosi twarz marki i przypomina Tarraco i Cupra Formentor. Podobnie jak dwa SUV-y, Leon ma wąski prząd i cofnięte reflektory.
Kremowa strona Leona to rufa. Zgodnie z obecnym trendem kompaktowy samochód otrzymuje ciągły pasek świetlny, w tym dynamiczne kierunkowskazy i stopniowanie światła podczas odblokowywania - co niestety nie jest standardowe. W podstawie tylne światła są połączone z reflektorem, podobnym do Tarraco. Nawet profesjonaliści muszą spojrzeć dwa razy na rury wydechowe, zanim stanie się jasne, że Leon w pokazanej linii FR ma fałszywe rury wydechowe - które, co prawda, są dobrze zrobione. Seat położył szczególny nacisk na to, że rury wydechowe nie są od razu rozpoznawalne jako manekiny, a nawet przeprowadziły testy w lekkim tunelu.
Rozstaw osi na poziomie Octavii
W porównaniu do swojego poprzednika, który jest dostępny od 2012 roku i sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy, słupek A został przesunięty do tyłu, a przód Leon został przedłużony. „Długość” jest dobrym słowem kluczowym, ponieważ kompakt urósł. Pięciodrzwiowy ma teraz 4,37 metra (86 milimetrów więcej niż przedtem), kombi ma 4,64 metra długości (plus 93 milimetry). Ma to również korzystny rozstaw osi, który w czwartej generacji rośnie do prawie 2,69 metra (plus 50 milimetrów). Wyraźnie wyprzedza Golfa 8 (2,64 metra) i dokładnie na poziomie nowej Skody Octavii, która również znajduje się na platformie MQB evo. W tym samym czasie Leon stał się nieco węższy (minus 17 milimetrów), ale tego nie widać.
Wnętrze- dużo miejsca na tylnym siedzeniu
Wnętrze Leona jest schludne, wręcz minimalistyczne - prawie wszystkie przyciski zostały zapisane. W porównaniu do Golfa 8 pominięto nawet przyciski szybkiego wyboru wokół świateł awaryjnych. Wyświetlacz jest teraz wyższy niż poprzednik i jest lepszy w polu widzenia kierowcy. Inną analogią do Golfa 8 jest małe „pokrętło shift-by-wire” w konsoli środkowej, które dostają tylko wersje DSG.
Przestrzeń i miejsce siedzące w Leon nie dają powodów do narzekań, a widok z przodu jest świetny. Leon z tyłu jest całkowicie przekonujący. Nie tylko łatwiej było dostać się do środka, ale także znacznie poprawiono przestrzeń - tutaj możesz poczuć o 5 centymetrów większy rozstaw osi w porównaniu do Golfa 8. Funkcje bezpieczeństwa zintegrowane z otaczającym światłem, w tym asystent martwego punktu i asystent wyjścia, są wyjątkowo eleganckie który ostrzega przed zbliżającymi się rowerzystami.
W objętości bagażnika występuje powiązanie między Wolfsburgiem a Barceloną, które jest identyczne z 380 litrami. Dopiero po złożeniu tylnych siedzeń Leon ponownie znajduje się z przodu z 1300 litrami. Wersja kombi Leon ST oferuje teraz 617 litrów, o 30 litrów więcej niż jej poprzednik.
Leon z funkacjami analogowymi
Seat całkowicie odnowił również Leona we wnętrzu. Hiszpanie są szczególnie dumni z łączności i wyjaśniają, że Leon jest pierwszym w pełni połączonym samochodem marki. Centralnym elementem jest w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala, który można łatwo obsługiwać za pomocą odpowiednich przycisków na kierownicy. W przeciwieństwie do Golfa 8, podstawowa wersja Leona jest nadal dostępna z analogowymi okrągłymi instrumentami, co powinno szczególnie zadowolić fanów w wieku analogowym. Wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego znajduje się teraz na środkowej konsoli i mierzy 8,25 cala. Za dodatkową opłatą dostępny jest dziesięciocalowy ekran dotykowy z nawigacją, Android Auto i bezprzewodową aplikacją Apple Carplay. System został w całości opracowany przez firmę Seat i działał doskonale w pierwszym krótkim teście.
Hiszpanie dodali kontrolę głosową. Kierowca Leon może używać poleceń głosowych do sterowania różnymi funkcjami pojazdu, w tym systemem klimatyzacji. Jest też mały chwyt: słowo aktywacyjne to: „¡Hola, hola!” Amazon Alexa będzie również na pokładzie od połowy czerwca 2020 r. Przyciski czujników do ustawiania świateł po lewej stronie kierownicy pochodzą prosto z Golfa 8. Brakuje wyświetlacza head-up - nie jest on nawet dostępny za dodatkową opłatą.
Silniki- zasięg napędu XXL
Podobnie jak Golf 8, Leon ma gamę silników XXL. Dostępne są silniki TSI, TDI i CNG, łagodne hybrydy i po raz pierwszy hybryda typu plug-in. Zaczyna się od trzycylindrowego silnika 1.0 TSI o mocy 90 lub 110 KM. 1,5-litrowa TSI z 130 lub 150 PS plasuje się powyżej tego. Największy silnik benzynowy poniżej potwierdzonej Cupra Leon to 2.0 TSI o mocy 190 KM, która nie jest dostępna w Golfie 8 przy tym poziomie mocy.
W przypadku silników Diesla Seat opiera się na 2.0 TDI w trzech wersjach, z których wszystkie powinny spełniać normę emisji spalin. Wariant CNG (gaz ziemny) ma 130 KM i powinien oferować zasięg 440 kilometrów. Dwie łagodne hybrydy (1,0 TSI przy 110 PS i 1,5 TSI przy 150 PS), w tym 48-woltowy układ elektryczny i DSG są fabrycznie nowe. W przypadku hybrydy typu plug-in Leon wykorzystuje tę samą 1,4 TSI o mocy 204 KM i około 60 km zasięgu elektrycznego (jak w Golfie 8). Zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu na rynek samochodów pięciodrzwiowych i kombi zaplanowanych na kwiecień 2020 r. Cupra Leon powinna być dostępna na kilku poziomach wydajności.