Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 15.07.2017 · 0 komentarzy · 650 wyświetleń

Fiat Fullback - pickup produkcji włosko-japońskiej

W dzisiejszych nowoczesnych czasach wielu producentów samochodów decyduje się na współpracę z innymi koncernami pod względem produkcji konkretnych modeli aut. W związku z tym czasami ciężko jest określić kto wyprodukował dany samochód. Przykładem jest Fiat Fullback. Ten dość zgrabny pickup to w rzeczywistości Mitsubishi L200 po drobnych zmianach. Znalezienie różnic między tymi modelami jest bardzo trudne.

Fiat Fullback to efekt współpracy koncernu FIAT z Mitsubishi

Przykładów modeli pojazdów powstałych w wyniku współpracy różnych koncernów jest wiele. Między innymi pickup Mercedesa (klasa X) został zbudowany na bazie Nissana Navara. Fiat przeprowadził identyczny zabieg. Włoski producent wprowadził nowy model do oferty ponosząc małe koszty, ponieważ praktycznie zmieniono tylko logo Mitsubishi L200.

Fiat Fullback i Mitsubishi L200

Różnice między wspomnianymi modelami nie są duże. Generalnie można stwierdzić, że jest to jeden i ten sam pojazd. Nie ma różnic w wyglądzie, kształcie reflektorów czy też wytłoczeń na masce. Modele te różnią się od siebie jedynie kształtem zderzaka oraz rozmieszczeniem świateł przeciwmgielnych. Drugą różnicą jest grill z logo producenta. Są to jednak zmiany o charakterze kosmetycznym. Oczywiście brak modyfikacji wyglądu nie jest problemem, ponieważ pickup to przede wszystkim pojazd o charakterze użytkowym, po którym nie oczekujemy elegancji tylko praktycznego charakteru.

Problemem jest natomiast brak większych zmian jeśli chodzi o wnętrze. Przydałoby się wprowadzenie pewnych udoskonaleń przez włoskiego producenta. Wnętrze zaczerpnięte z modelu L200 jest więc wykonane przeciętnie i po prostu jest przestarzałe. Szczególnie irytujący jest przestarzały system multimedialny. System nawigacji z dodatkowymi udoskonaleniami, takimi jak ekran dotykowy czy też możliwość odtwarzania multimediów posiada takie same funkcjonalności, jak przenośne nawigacje sprzed 10 lat, przy czym cena takiego wyposażenia opcjonalnego jest dość wysoka.

Fiat Fullback - przestronność bez pomysłu

Kolejną sprawą, o którą włoski producent mógł zadbać jest układ schowków. Liczba schowków na różne drobiazgi i przedmioty nie jest mocną stroną modelu Fullback. Schowek przed pasażerem nie jest duży, a kieszenie w drzwiach są bardzo wąskie. Między przednimi fotelami znajduje się trochę miejsca na drobiazgi i telefon komórkowy. To trochę za mało jak na pickupa, który przecież jest pojazdem użytkowym, który powinien posiadać praktyczny charakter.

Ogromnym atutem jest natomiast bardzo duża ilość miejsca w podwójnej kabinie pojazdu, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Nawet osoby wysokie nie powinny narzekać na małą ilość przestrzeni nad głową. To samo dotyczy miejsca na nogi, którego jest bardzo wiele. Dzięki sporej przestronności Fiat Fullback oferuje również bardzo wiele miejsca na bagaż. Pojazdem tym można spokojnie przewozić standardową europaletę, jednak w wersji podstawowej przestrzeń bagażowa nie jest zabudowana.

Fullback - model na szosy i trasy terenowe

Wiadomo nie od dziś, że pickupy to pojazdy, które doskonale radzą sobie z jazdą po drogach polnych i farmach. Ich zadaniem nie jest pokonywanie tras terenowych o dużym poziomie trudności, ale powinny radzić sobie z błotnistymi drogami, np. w przypadku deszczu. Zadaniem takich aut jest wydajna jazda po nierównych drogach szutrowych wraz z możliwością przewożenia sporego ładunku. Pod tym względem Fiat Fullback spisuje się doskonale, w szczególności jego wersja wyposażona w system Super Select. System ten obejmuje specjalne pokrętła, przy pomocy których można wybrać napęd na tylne koła, obie osie, cztery koła z reduktorem oraz z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego. Takie atuty oraz duży prześwit to cechy pozwalające na jazdę w nawet dość trudnym terenie.

Jeśli chodzi o jazdę po drogach utwardzonych to Fiat Fullback również pod tym względem spisuje się nieźle. Model sprzedawany na terenie naszego kraju jest wyposażony w dieslowską jednostkę napędową o pojemności 2.4 litra oraz mocy 180 koni mechanicznych. Taki silnik zapewnia odpowiednie przyspieszenie na drogach szybkiego ruchu i autostradach. Co prawda pojazd nie jest w stanie osiągnąć prędkości 200 km/h, ale przecież nie o to chodzi w pickupach. Przy osiągnięciu prędkości 140 km/h w kabinie jest względnie cicho, wibracje nie są odczuwalne, a poziom zużycia paliwa to około 10 litrów na 100 kilometrów. Przy 100 km/h poziom ten spada do 8 l/100 km. Wpływ na to ma kanciasta sylwetka modelu. Problematyczne na sztywnych drogach może być zawieszenie, szczególnie gdy auto nie jest załadowane. Wówczas tylna oś podskakuje pogarszając przyczepność oraz komfort jazdy.

Czy jest to model godny zakupu?

Pojazd ten oferowany jest w rozsądnej cenie, posiada on spore możliwości oraz dość bogate wyposażenie. Jest on polecany dla osób szukających szybkiego pickupa w dobrej cenie. Jeśli jednak komuś bardziej zależy na wyższej jakości, nowoczesnej elektronice czy też lepszym zawieszeniu to o wiele bardziej polecane są konkurencyjne modele, takie jak Nissan Navara oraz Volkswagen Amarok.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt