Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 1.05.2017 · 0 komentarzy · 801 wyświetleń

Ford Focus przed i po liftingu

Obecnie czekamy już na czwartą generację Forda Focusa. Producent szykuje nie tylko wersję klasycznego hatchbacka, kombi i sedana – na rynku pojawią się także wersje coupe a czwarta generacja Forda Focusa wejdzie na rynek dopiero w 2018 roku. Producent nie mógł czekać tak długo, bo przegrałby w walce z konkurencją – dlatego w 2014 r. Przeprowadzono lifting trzeciej generacji. Nie ograniczył się on wyłącznie do nieznacznych modyfikacji głównego modelu.

Modernizacja nadwozia i kabiny

Debiut Forda Focusa trzeciej generacji nastąpił pod koniec 2010 roku. Po upływie czterech lat od premiery producent zdecydował się na gruntowną modernizację auta. Oprócz zmiany kolorystyki tapicerek i nadwozia wprowadzono szereg zmian ukierunkowanych na zwiększenie funkcjonalności i bezpieczeństwa nadwozia. Modyfikacja chłodnicy i reflektorów oraz zderzaków sprawiły, że model zyskał bardziej szlachetny i wyrazisty wygląd. Samochód otrzymał nową kierownicę i ekran dotykowy, który zastąpił przestarzałą i mało efektowną konsole.

Zmiany w zakresie jednostek napędowych

Gama silników składa się aż z trzynastu jednostek napędowych spełniających normę emisji kopalin Euro VI. W nowym modelu Focusa znajdują się dwa silniki – silnik benzynowy 1.5 EcoBoost, a także silnik wysokoprężny 1.5 TDCi. Jednostki napędowe posiadaj a system ASS (Auto Start Stop). Modyfikacji nie uniknęła jednostka 2.0 TDCi o mocy 140 i 163 KM – została przekonstruowana i jest dostępna wyłącznie w wersji o mocy 150 KM.

Face lifting Forda Focusa ST

Już na pierwszy rzut oka widać modyfikacje wprowadzone w przednim pasie – odmieniony grill i dolna część atrapy zderzaka zapewniły mu bardziej agresywny wygląd w porównaniu ze stanem przed liftingiem. Na zmianach w zakresie designu modyfikacje się nie zakończyły. Ford zaoferował użytkownikom silnik wysokoprężny o pojemności 2 l i mocy 185 KM. Obecnie jest to najmocniejsza jednostka o samoczynnym zapłonie dostępna w kompaktowym modelu Forda.

Ponadto, lekkim modyfikacjom uległ układ kierowniczy dysponujący już ulepszonym wspomaganiem, bardziej czułym na informacje wysyłane przez szereg czujników. Działa on zatem bardziej precyzyjnie, a kierowca zyskuje dzięki temu lepszą kontrolę nad pojazdem. Nowy Focus ST oferuje użytkownikom odświeżony, sprawniej działający trzystopniowy system ESP.

Zmiany w obrębie zawieszenia objęły wprowadzenie bardziej sztywnych tłumików drgań i nowych sprężyn. Pozytywną zmianą są także większe hamulce. Idą one w parze z większymi felgami (19 cala) i są opcjonalne.

Titanium dla najbardziej wymagających

Dla najbardziej wymagających kierowców Ford proponuje pakiet Titanium, który oferuje między innymi bezkluczykowy system Ford Power i dwustrefową, automatyczną klimatyzację. Wspomniany model posiada pięciomiejscowe nadwozie hatchback oraz zespół napędowy turbodiesla R4. Zmiany wprowadzone ogółem w ramach gruntownej modyfikacji trzeciej generacji Forda sprawiają, że silniki są bardziej oszczędne, a zawieszenie jest poprawione. Zaletą modelu jest też bardziej elegancki wygląd.

Forda Focusa przed i po liftingu – w wersji podstawowej i ST szukaj w kategorii ogłoszeń Ford Focus, chyba że wolisz poczekać na model prosto z salonu. Okazyjne ceny samochodów z rynku wtórnego, zwłaszcza tych po liftingu, skutecznie zachęcają do zakupu modeli z rynku wtórnego. Bez względu na to, gdzie szukasz samochodu pamiętaj, aby zawsze sprawdzić, czy podmiot, który opublikował ofertę jest wiarygodny!

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt