Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 17.04.2020 · 0 komentarzy · 509 wyświetleń

Hybrydowa Skoda Superb iV

„Mobilność przyszłości” - w tym dziale głównie gromadzone są samochody, które często grają w przyszłość, ale tylko dla bardzo małej klienteli tu i teraz. Może to wynikać z bardzo wysokich cen, niskiej użyteczności lub innych niedociągnięć. Ale tutaj pokazujemy ci samochód, który łączy rozsądną elektryfikację z wieloma praktycznymi zastosowaniami w uczciwej cenie za to, co jest w ofercie. Mówimy o nowym Superb iV, hybrydowej wtyczce topowego modelu Skody.
Kluczowe dane: własny hybrydowy układ napędowy VW, składający się z turbodoładowanego silnika benzynowego 1400 i silnika elektrycznego umieszczonego między skrzynią biegów a silnikiem spalinowym, zapewnia napęd o mocy 218 KM. Jednostka spalania pochodzi ze starszego semestru - seria 1.5 obejmuje teraz zakres mocy około 150 KM w grupie VW . Nowe opracowanie kompletnego układu napędowego byłoby po prostu zbyt drogie. 


Skoda rozpoczyna ofensywę elektryczną

Ponadto napęd nie sprawia wrażenia, że ​​używasz silnika parowego z epoki wiktoriańskiej. Wzajemne oddziaływanie silnika 85 kW i silnika spalinowego 156 KM jest niepozorne, gładkie, a przede wszystkim bardzo ciche. W trybie jazdy „E” działa tylko silnik elektryczny, w „Sport” oba działają razem z maksymalną gorliwością i zapewniają moc 218 KM, którą przednie koła mogą pokonać. Oczywiście oba silniki mogą również wspierać się nawzajem w celu uzyskania maksymalnej wydajności. Mówiąc prosto, oznacza to, że silnik elektryczny odsuwa Superb od świateł drogowych, a silnik spalinowy utrzymuje prędkość na wysokim biegu przy niskiej prędkości. W normalnych dojazdach przekłada się to na zużycie 3,5–4,5 litra paliwa i 8–10 kWh energii elektrycznej. Należy również wspomnieć, że Superb waży zaledwie 1,8 tony dwoma sercami. Ponadto stopień pomocy elektrycznej można ustawić w kilku etapach, w zależności od tego, jak długo planowana trasa ma zostać ukończona w trybie hybrydowym.

Dzięki silnikowi elektrycznemu Superb przyspiesza płynnie i równomiernie. Wysoka waga i adaptacyjne podwozie DCC zapewniają suwerenność.

Superb zarządza 62 kilometrami wyłącznie elektrycznie zgodnie z WLTP; Dojazdy do prądu są więc możliwe, ponieważ silnik elektryczny z łatwością popycha duży samochód o 330 Nm. Pomimo niskiej mocy ładowania akumulator 13 kWh jest nadal całkowicie naładowany po niespełna trzech i pół godzinach. Jeśli chcesz wybrać się w długą podróż, masz do dyspozycji 50-litrowy zbiornik. Ponadto hybryda gra nieco lepiej niż silniki wysokoprężne i benzynowe. Ponieważ silnik elektryczny przejmuje obowiązek startu, DSG nie szarpnie już płynnie, a duża czeska przyspiesza płynnie i równomiernie. Wysoka masa daje kierowcy poczucie suwerenności dzięki standardowemu zawieszeniu adaptacyjnemu DCC. Nic i nikt nie wyprowadza Superb z toru, żadna krawędź frezowania nie rozprzestrzenia terroru między kręgosłupami pasażerów. Komfort jazdy jest ... cóż, po prostu wspaniały. Również dzięki dalszej ulepszonej izolacji akustycznej, która nawet w trybie E nie daje szczególnie wrażliwym uszom żadnego wskazania masy powietrza, która ma być zaorana

Nie można zaprzeczyć pewnej nudności w prowadzeniu pojazdu

Jedyna wada: ostatnia odrobina dynamiki jazdy należy już do przeszłości dzięki ciężkiemu pakietowi napędu na przedniej osi. Musimy przypisać pewną nudę prowadzeniu Superbowi. Reakcja hamulca powoduje również, że kierowca czuje się gwałtownie i zdrętwiały między hamulcem mechanicznym a opóźnieniem powrotu do zdrowia. Pomimo akumulatora pod tylnym siedzeniem pojemność bagażnika czeskiego mistrza ładunku prawie nie ucierpiała. 660–1950 litrów kombi stało się 510–1800 litrów. Jeszcze więcej niż wiele luksusowych wagonów kombi. Prawie tył pozostał niezmieniony, oferując przestrzeń na nogi klasy S. Basis Ambition jest już wyposażony w nawigację, automatyczną klimatyzację, tempomat, zawieszenie DCC i złącze telefonu komórkowego. Dopłaty pozostają w granicach, a jest już więcej niż wystarczająca liczba dodatków za dodatkową opłatą. Ogrzewanie siedzenia , pomoc w parkowaniu z widokiem dookoła lub eleganckie skórzane wnętrze to tylko trzy przykłady. 

Wniosek: bez nadmiernej mocy, bez nadmiernych cen, ale dużo przestrzeni i komfortu. Dzięki hybrydowej wtyczce opartej na typowej dla marki zasadzie bezużyteczności, Skoda oferuje realną alternatywę dla osób dojeżdżających do pracy potrzebujących przestrzeni, która może również przekonać wątpiących w elektryfikację. Przyczynia się do tego ośmioletnia lub 160 000 km gwarancji baterii.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt