Hyundai Motor Company produkuje model Hyundai i10 już od 2007 r. W czasie targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2019 r. zadebiutowała trzecia generacja tego modelu. Debiut Hyundai i10 jako modelu odbył się w czasie targów motoryzacyjnych w New Delhi w 2007 r.
Auto zaprojektowane przez Thomasa Bürkle’a zastąpiło na rynku model Hyundai Atos. Na niektórych rynkach tytułowy samochód osobowy nosi nazwę Dodge i10 lub Inokom 10. W Europie znamy go jako Hyundai i10. Jego konstrukcja opiera się na płycie podłogowej zastosowanej w Kia Picanto (2003 r.), natomiast pod względem designu Hyundai i10 wpisuje się w stylistykę modelu i30. W 2011 r. samochód został poddany faceliftingowi nadwozia, w ramach którego otrzymał charakterystyczną atrapę chłodnicy, zmienione reflektory przednie, fotele i zderzaki oraz wykończona aluminium deskę rozdzielczą.
Hyundai i10 III we Frankfurcie
Trzecia generacja Hyundai i10, podobnie jak druga generacja tego modelu, została zaprezentowana w czasie targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2019 r. Druga generacja została zaprojektowana w europejskim centrum badawczym Hyundaia w Niemczech. W 2016 r. druga generacja została poddana modyfikacji. Model po zmianach zaprezentowano na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2016 r. Wreszcie, po trzech latach od ostatniego liftingu drugiej generacji, nadszedł czas na zaprezentowanie kolejnej, nowej generacji popularnego modelu.
Główne cechy III generacji
Całkowicie nowy Hyundai i10 jest nadal kompaktowym autem, jednak otrzymał bardziej dynamiczną stylistykę łączącą kontrastujące ze sobą miękkie powierzchnie i ostre linie. Proporcje tego modelu zostały zdefiniowane na nowo pod względem wysokości i szerokości. Model otrzymał także nowe koła. Wszystkie te nowości sprawiają, że Hyundai i10 trzeciej generacji sprawia wrażenie bardziej zwrotnego, dynamicznego auta w porównaniu z poprzednimi odsłonami tego modelu.
Świeży, dynamiczny wygląd powoduje też, że nowy Hyundai i10 wyróżnia się w segmencie A. Szeroki przedni grill podkreśla sportowy charakter. Światła do jazdy dziennej umieszczono na krawędziach przedniego nadwozia. Zostały one wykonane w technologii LED.
Do charakterystycznych cech nowej generacji należą także trójkątne wloty powietrza, zwiększające szerokość i położenie samochodu. Ich głównym zadaniem jest poprawa aerodynamiki. Słupki C przybrały kształt litery X. Ponadto, widnieje na nich logo marki. Unikatowe trójkątne formy uwydatniają rozstaw kół i szerokość samochodu.
Innowacyjne technologie
Producent pokłada w tytułowym modelu wielkie nadzieje, oczekując, że stanie się on liderem w swoim segmencie. Ma na to duże szanse, patrząc m.in. na funkcje związane z komunikacją i bezpieczeństwem. Hyundai i10 trzeciej generacji został wyposażony w kamerę wsteczną, system Blue Link, a także aplikacje Android Auto i Apple CarPlay.
Nowy model został wyposażony także w szereg systemów poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy, w tym system zapobiegania kolizjom, wykorzystujący przedni czujnik wykrywający wszystkich uczestników ruchu drogowego, w tym np. inne pojazdy i pieszych. W razie niebezpieczeństwa system automatycznie zatrzyma samochód. Hyundai i10 otrzymał także system ostrzegania kierowcy, asystenta świateł drogowych i asystenta utrzymania pasa ruchu.