Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 5.09.2019 · 0 komentarzy · 699 wyświetleń

Hyundai Nexo – samochód napędzany wodorem

Hyundai Nexo pod względem designu wygląda jak typowy SUV, niemniej różni się on od innych modeli tego typu rodzajem napędu. Samochód osobowy jest zasilany ogniwami paliwowymi, a zastosowane technologie powodują, że ten model z napędem elektrycznym potrafi przebyć w cyklu WLTP 666 km. Żywotność ogniw została natomiast oceniona przez producenta na 10 lat, które odpowiadają przebyciu ok. 160 000 km.

Hyundai Nexo nie jest pierwszym modelem tej marki, który jest napędzany ogniwami paliwowymi. W 2013 r. model iX35 był zasilany w ten sposób. Nexo został zaprojektowany z myślą o napędzaniu wodorem. Zbiorniki na wodór zostały ukryte pod nadwoziem, podobnie jak ogniwa paliwowe. Produkują one ilość prądu wystarczającą do zasilenia silnika elektrycznego o mocy 163 KM. Do zatankowania wodoru wystarczy tylko 5 minut. Zbiorniki nie ograniczają przestrzeni w kabinie – jest ona wystarczająco przestronna dla pięciu osób. Pojemność bagażnika wynosi natomiast 461 litrów.

Wodór znajduje się w trzech zbiornikach, które zostały wykonane z włókna węglowego znajdujących się pod podłogą tylnej części nadwozia pojazdu o łącznej pojemności 6,3 kg. Samochód został przetestowany na drogach w Szwecji. Model jest przystosowany do uruchamiania silnika w temperaturze wynoszącej nawet do -30 stopni Celsjusza.

Hyundai Nexo został zaprezentowany w Las Vegas 2018 r. i jest produkowany od 2018 r. w Korei Południowej, w Ulsan. Model zastąpił na rynku pojazd Hyundai ix35 FCV. Pięciodrzwiowy model posiada rozstaw osi równy 2790 mm. Nadwozie posiada długość 4670 mm, 1860 mm szerokości i 1630 mm wysokości. W testach Euro NCAP model otrzymał pięć gwiazdek.

Hyundai Nexo został zbudowany na specjalnej płycie podłogowej przystosowanej do wodorowego napędu. Design Hyundaia Nexo nawiązuje do koncepcyjnego modelu FE Concept z 2017 r. Aerodynamiczna sylwetka modelu kojarzy się z płynącym strumieniem wody – jedynym produktem ubocznym zużycia paliwa. Współczynnik oporu powietrza nadwozia wynosi w przypadku Hyundai Nexo 0,329.

Silniki zastosowane w Hyundai Nexo pozwalają na uzyskanie prędkości 100 km/h w ciągu zaledwie 9,2 sekund, co jest bardzo dobrym osiągiem jak na auto, które nie jest napędzany silnikiem spalinowym. Niemniej podkreślenia wymaga, że wadą Hyundaia Nexo jest brak infrastruktury do tankowania wodoru w Polsce, dlatego model ten nie wejdzie zbyt szybko na Polski rynek (jeżeli w ogóle kiedykolwiek mógłby wejść.

Stacje paliw przeznaczone do zasilania wodorem mają tę przewagę nad zasilaniem prądem elektrycznym, że zapewniają szybsze ładowanie. Niemniej najbliższa stacja tego typu znajduje się w Berlinie. Hyundai Nexo jest dostępne na niektórych rynkach europejskich w cenach startujących od 70 000 euro. Hyundai Nexo jest dostępny w dwóch wersjach wyposażeniowych Blue i Limited.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt