Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 16.04.2020 · 0 komentarzy · 523 wyświetleń

Kia Sportage

Kupując Kia, nie musisz mieć niskich roszczeń. Poprzedni właściciel naszego używanego Sportage był bardzo zadowolony. Zdecydował się na podstawowy model , który był jeszcze dostępny przed liftingiem, i wykonał jeszcze tylko dwa krzyże. Jeden z metaliczną farbą Zilina w kolorze czarnym i pakietem wyposażenia P1, który wzbogaca kompaktowego SUV-a o ogrzewanie kierownicy i siedzeń (przednie i tylne), a także reling dachowy i czujniki parkowania z tyłu. Teraz nasz Sportage stoi na zadaszonym dziedzińcu oddziału. Sprawia, że utrata wartości wynosi zaledwie 30 procent po trzech i pół roku. Przebieg jest również poniżej średniej 17 300 kilometrów. Jednak wysoka stabilność cenowa Sportage nie jest niczym niezwykłym.


Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra jest pod każdym względem ostrożny


Mniej znaczy więcej, to często cytowane motto przy zakupie używanego samochodu, ale kokpit, który jest wyposażony w radio z CD i manualną klimatyzację, wygląda na rzadki. Oczywiście wynika to również z faktu, że zwykle jesteśmy przyzwyczajeni do pełnych kabin samochodów testowych Kia. Android Auto lub Apple CarPlay, kamera wsteczna i siedmiocalowy wyświetlacz dotykowy są teraz częścią standardowego zakresu.
Jedziemy na jazdę próbną i wsiadamy na wiejską drogę do szóstego biegu. Sprzęgło i zmiana biegów mogą być obsługiwane przy minimalnym wysiłku, nie brakuje nam tutaj automatyki. Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z wolnossącym silnikiem o mocy 132 KM jest pod każdym względem niechętny. Czterocylindrowy silnik podnosi głos bardzo ostrożnie nawet w górnym zakresie prędkości obrotowych silnika, co niewątpliwie bardzo przyjemnie. Ale jego rozwój władzy jest równie nieśmiały. Biorąc pod uwagę 161 metrów Newtona, które są dostępne tylko z prawie 5000 tras, prawie nie mówi się o mocy.
Nawiasem mówiąc, słabe przyciąganie nie jest spowodowane ciężarem. Koreańczyk z napędem na przednie koła waży nieco ponad 1,4 tony i waży prawie tyle samo, co dobrze wyposażony Golf. Wszystkie silniki wysokoprężne pchają znacznie mocniej. Dotyczy to również turbodoładowanego silnika benzynowego o mocy 177 KM, który (bez opcjonalnego napędu na wszystkie koła) dopuszcza tylko nieco więcej benzyny premium na stacji benzynowej. Poza dość sztywnym toczeniem - łaty asfaltowe, pomimo wysokich boków opon naszego samochodu testowego, zaskakująco penetrują.


Hamulce są najczęściej krytykowane.. Tak było już w przypadku poprzednika, ale bardziej ze względu na cięższe modele z napędem na wszystkie koła.


Patrząc od dołu, nie ma prawie żadnej różnicy w nowym samochodzie. Gdy mrużyliśmy oczy pod panelami podwozia, odkrywamy tylko zroszone i suche kruszywa, nic dziwnego, biorąc pod uwagę niski przebieg. Ogólnie, w Sportage można zauważyć podczas pierwszej inspekcji głównej z niewielkimi wyciekami oleju. Hamulce są najczęściej krytykowane. Jesteśmy już świadomi zwiększonego zużycia wynikającego z długoterminowego testu poprzedniego modelu. Małe rzeczy, oprócz tego, taki sport jest odpowiedni jako długoterminowy partner w związku.
Siedmioletnia gwarancja udzielona przez Kia na nowe samochody to dobrze skalkulowane ryzyko dla producenta, nawet w przypadku Sportage. Pomysł, który przychodzi na myśl, polega na tym, że różnica w cenie nowego samochodu, który jest lepiej wyposażony w domu z dwukrotnie większą gwarancją, jest minimalna.

Wniosek: Z powodów jakościowych nie ma powodu, aby nie polecać Sportage. Jednak wysoki poziom stabilności wartości sprawia, że używany SUV jest dość drogi. Najsilniejszym konkurentem pozostaje zatem nowy samochód z pełną siedmioletnią gwarancją.

Werdykt: cztery na pięć punktów.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt