W przypadku wnętrza kabiny Skoda Karoq postawiła zdecydowanie na sprawdzone rozwiązania, takie jak panel klimatyzacji i inne przełączniki umieszczone na centralnej konsoli. Można je spotkać także w przypadku innych marek koncernu. Niemniej wprowadzono również innowacyjne rozwiązania, na przykład system multimedialny z polami dotykowymi zamiast przycisków i pokręteł. Wyświetlacz dobrze się prezentuje. W standardowej wersji modelu za kierownicą są widoczne zegary analogowe. Niemniej opcjonalnie można wybrać także cyfrowe zegary wyświetlane przez ekran.
Skoda Karoq posiada bardzo przestronną kabinę pasażerską. Na tylnej kanapie może swobodnie podróżować dwoje dorosłych osób. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 521 l, a po złożeniu tylnej kanapy zwiększa się do 1630 l. Opcjonalnym rozwiązaniem są przesuwane, składane tylne siedziska VaioFlex. Ich wybór wpływa na pojemność bagażnika, która w zależności od pozycji foteli wynosi w granicach 479 – 588 l, a po złożeniu kanapy może wynieść nawet 1810 l. W przedniej części modelu znajduje się aż 8 schowków – to typowe dla SUV-ów.
Gama silników Skody Karoq obejmuje cztery jednostki, w tym dwa silniki benzynowe i dwa silniki wysokoprężne. Silniki współpracują z sześciobiegową skrzynią manualną, albo z dwusprzęgłowym automatem DSG o siedmiu przełożeniach. Silniki benzynowe (TSI 1.0, 1.5 l) posiadają moc 115 KM lub 150 KM, natomiast silniki diesla TDI o pojemności 1.6 lub 2.0 l posiadają moc 115 KM lub 150 KM. Diesel TDI o mocy 150 KM jest dostępny w standardzie z napędem na cztery koła. W ofercie znajdzie się również Diesel TDI o mocy 190 KM.
Model posiada zawieszenie tłumiące i wyciszające drgania, więc podróż tym modelem jest bardzo komfortowa. Model nie jest przeznaczony do szybkiej jazdy, ale z pewnością poradzi sobie na bezdrożu. Producent zadbał także o odpowiednie wyciszenie kabiny.
Ceny Skody Karoq wynoszą od 87 tys. - 100 tys. zł w zależności od konfiguracji, co dla przeciętnego polskiego nabywcy może wydawać się zbyt wysoką ceną.