Nadchodzący Land Rover Defender (2020) jest luksusowym SUV-em zapewniającym wysoki komfort podczas jazdy, charakteryzującym się atrakcyjną stylistyką nadwozia. Land Rover Defender (2020) jest pojazdem nowej generacji, ale w stosunku do poprzedniej nie wprowadzono zbyt wielu zmian.
Konstrukcja SUV-a nadal opiera się na aluminiowej platformie D7, zastosowanej wcześniej w modelu Range Rover. Pod względem wizualnym, obecny i przyszły model będą wyglądały niemal identycznie. Niewielkie zmiany zostały wprowadzone także w obrębie kabiny pasażerskiej. SUV będzie dostępny w wielu wersjach wyposażenia, konkurując m.in. z Toyotą Land Cruiser i Jeepem Wranglerem.
Stylistyka nadwozia
Zewnętrzny wygląd tego modelu został poddany niewielkim zmianom. W 2019 r. Defender został całkowicie przeprojektowany, a Land Rover Defender, który wejdzie na rynek w 2020 r. jest jedynie lekko zmodyfikowaną wersją poprzednika. Z drugiej strony, wprowadzanie dużych zmian jest zbędne, jeżeli model już wygląda bardzo atrakcyjnie i nowocześnie.
Uwagę przykuwa szczególnie przednia część nadwozia, która wygląda bardzo agresywnie. Producent zapowiedział, że nowy SUV będzie dostępny w wielu wersjach wykończenia i konfiguracji nadwozia, jednak już w podstawowej wersji znajdzie się garść luksusu.
Wnętrze Land Rover Defender (2020)
Wnętrze tytułowego modelu jest jedną z jego mocnych stron. Kabina pasażerka prezentuje się bardzo nowocześnie, a kierowca i pasażerowie mają zapewniony wysoki komfort. Stylistyka wnętrza jest podobna do tej, która została zastosowana w modelu Discovery, jednak w przypadku Land Rover Defender (2020) zostały użyte materiały wyższej klasy.
Pasażerowie tylnej kanapy otrzymali dużo przestrzeni zapewniającej komfort jazdy. Natomiast przestrzeń ładunkowa wynosi około 80 m3. Komfort kierowca ma zapewniony na starcie – opcjonalnie może wybrać nieco droższe, bardziej luksusowe elementy, takie jak np. skórzana tapicerka. Kabina pasażerska została odpowiednio wyciszona. Kierowca z pewnością doceni też doskonałą widoczność podczas jazdy.
Napęd Land Rover Defender (2020)
Land Rover Defender (2020) będzie dostępny w trzech wariantach silnikowych. Gama silników obejmuje dwa silniki benzynowe i jeden diesla. Podstawowym wariantem jest czterocylindrowy silnik o pojemności 2.0 l, generujący moc na poziomie 237 KM oraz moment obrotowy na poziomie 340 Nm. Opcjonalnie nabywca będzie mógł wybrać 2.0 litrowy silnik sześciocylindrowy, o mocy 286 KM i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm. Land Rover Defender będzie dostępny także w wariacie z silnikiem wysokoprężnym, z turbodoładowaniem. Silniki benzynowe będą współpracowały z 9 – biegową, automatyczną skrzynią biegów. Opcjonalnie można wybrać napęd na 4 koła.
Premiera rynkowa i ceny
Land Rover Defender (2020) trafi na europejskie rynki w II połowie 2019 r. Natomiast w Stanach Zjednoczonych model będzie dostępny w pierwszym kwartale 2020 r. Cena modelu standardowego od 50 000 $. Samochód będzie oferowany w wielu wariantach wykończenia. Na rynku będzie rywalizował z Mercedesem Benz Klasy B, Jeep Wrangler i Toyota Land Cruiser.