Lexus LS będzie wyposażony w zestaw nowych czujników
Nowością w Lexusie LS będzie optyczny czujnik stereoskopowy oraz ulepszony radar. Czujnik optyczny będzie korzystał z pracy dwóch kamer, które zostaną umieszczone za przednią szybą. Obrazy rejestrowane przez te kamery będą analizowane dzięki algorytmowi Dense Stereo Matching. W ten sposób zostanie stworzona mapa 3D obejmująca przestrzeń nad samochodem z oznaczonymi krawędziami pasa ruchu, pieszymi, barierami ochronnymi i innymi przeszkodami. Nowe kamery będą charakteryzowały się większą czułością co przełoży się na znacznie lepsze wykrywanie pieszych w godzinach nocnych.Czujnik radarowy będzie pracował w paśmie fal milimetrowych i będzie on charakteryzował się o wiele większą czułością w przypadku wymiarów mniejszych o 60% w porównaniu z poprzednią generacją. Nowy radar wyposażony w antenowy szyk fazowany będzie zapewniał szersze pole obserwowania i pozwoli na wykrywanie pieszych wchodzących na jezdnię z boków.
Wykorzystanie lepszych czujników w nowym Lexusie LS wpłynie również pozytywnie na poprawę działania systemów bezpieczeństwa czynnego, takich jak system hamowania awaryjnego oraz automatycznego omijania przeszkód. Dodatkowo czujniki te poprawią pracę systemu asysty prowadzenia pojazdu Lexus CoDrive zapewniającego odciążenie kierowcy podczas jazdy po autostradzie, bardzo krętej drodze oraz w korku. Poprawione zostanie między innymi działanie systemu Lane Tracing Assist pomagającego utrzymać auto na pasie ruchu podczas jazdy z uruchomionym aktywnym tempomatem.
Lexus LS 500 to już piąta generacja tej niezwykle popularnej limuzyny. Auto będzie wyposażone w zbudowany od podstaw sześciocylindrowy widlasty silnik z podwójnym turbodoładowaniem. Ta jednostka napędowa generuje moc 421 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Parametry te są o wiele lepsze w porównaniu z poprzednim silnikiem V8, a do tego poziom spalania paliwa jest niższy. W prezentowanym pojeździe po raz pierwszy w segmencie luksusowych limuzyn zastosowana została 10-stopniowa przekładnia automatyczna znana ze sportowego coupe Lexus LC. Charakteryzuje się ona czasem zmiany biegów porównywalnym ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Układ napędowy zastosowany w tym modelu generuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy. Odmiana LS 500h posiada silnik hybrydowy Multi Stage Hybrid System podobny do tego zastosowanego w modelu Lexus LC 500h.