Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 21.07.2017 · 0 komentarzy · 699 wyświetleń

Lexus RX200t FSport - test

Wiadomo już, że Lexus całkowicie zrezygnował z silników wysokoprężnych i montuje w swoich pojazdach wyłącznie silniki benzynowe lub zestawy hybrydowe. Test dotyczy modelu RX200t w wersji benzynowej.

Lexus RX200t FSport to sportowa odmiana benzynowa dużego SUV-a Lexusa

Test przeszedł pojazd w odmianie wyposażenia FSport, która jest rozpoznawana ze względu na kilka szczegółów. Po pierwsze zmianie uległ grill, któremu nadano atrakcyjny kształt klepsydry. Jeśli chodzi o logo Lexusa to nie uległo ono zmianie, a wnętrze klepsydry posiada siatkę w ładnym wzorze bez poziomych listew charakterystycznych dla innych pojazdów tej marki. Kolejnymi ciekawymi elementami są felgi, których wzór jest dostępny wyłącznie w prezentowanej wersji wyposażenia, tak samo jak ciemnoniebieski lakier. Pozostałe elementy nie uległy zmianie. Jest to więc dobrze skonstruowany SUV z agresywnymi liniami i wieloma przetłoczeniami nadwozia, które zapewniają pojazdowi niepowtarzalny styl.

Jeśli chodzi o wnętrze prezentowanego modelu RX, to charakteryzuje się ono prostotą, elegancją oraz wysokim poziomem komfortu. Deska rozdzielcza stanowi ciekawy kompromis między klasyką, a nowoczesnością. Jej kształt jest elegancki i klasyczny, ale zostało w niej zamontowanych wiele nowoczesnych rozwiązań technicznych, takich jak zegary elektroniczne, 12,3-calowy ekran zestawu multimedialnego oraz przezierny wyświetlacz HUD. Ogromnym atutem jest również wysoki poziom ergonomii. Wszystkie istotne przełączniki posiadają bardzo dobre oznakowanie i są dostępne pod ręką. Obsługa systemu multimedialnego jest również łatwa, ale trzeba się do niej trochę przyzwyczaić.

Bardzo ważną zaletą jest również wysoka jakość wykonania i spasowania materiałów wykończeniowych. Fotele, kanapa oraz wiele innych elementów zostało obitych skórą, która jest nie tylko trwała, ale również miękka i przyjemna w dotyku. Elementy plastikowe również prezentują się atrakcyjnie chociaż czasami są podobne do tworzyw znanych z Toyoty. Przydałyby się elementy, takie jak szczotkowane aluminium charakterystyczne dla samochodów typu premium. Jeśli chodzi o precyzję montażu to stoi ona na najwyższym poziomie. Dzięki dobremu spasowaniu elementy nie wydają żadnych dźwięków podczas jazdy.

Wnętrze modelu RX zapewnia komfort na najwyższym poziomie. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie na tylnej kanapie mają sporo miejsca na nogi i mogą cieszyć się komfortem siedzenia na wygodnych skórzanych fotelach wyposażonych w wentylację i podgrzewanie. Brakuje tutaj jednak funkcji masażu popularnej w coraz większej liczbie pojazdów klasy średniej. Kabina jest doskonale wygłuszona, więc aspekt ten również bardzo korzystnie wpływa na wysoki komfort jazdy. Dobre wygłuszenie odgłosów zostało zapewnione przez podwójnie klejone szyby oraz grube maty wygłuszające pod maską.

W tylnej części testowanego modelu znajduje się bagażnik o pojemności 453 litrów, który pozwala na bezproblemowe przewożenie podstawowych bagaży, chociaż trzeba przyznać, że nie jest to największa pojemność w tej klasie pojazdów. Niski próg załadunku oraz ustawny bagażnik to kolejne atuty ułatwiające załadunek bagaży. Pojazd posiada również klapę bagażnika ze sterowaniem elektrycznym.

W kolorystyce wnętrza dominuje kolor czarny, który co prawda wygląda bardzo elegancko, ale nie do końca pasuje do atrakcyjnego, awangardowego nadwozia. Na szczęście taki kolor skóry był dostępny w testowanym modelu, ale wiemy, że dostępne są o wiele ładniejsze wersje z białą i czerwoną skórą.

Opisywany samochód charakteryzuje się bardzo bogatym wyposażeniem. Auto posiada aktywny tempomat, światła adaptacyjne LED, wyświetlacz typu Head-Up Display, fotele z podgrzewaniem i wentylacją, system multimedialny oraz nawigację, radio, CD/DVD, USB, AUX, bluetooth. Dodatkowo w modelu tym zastosowano bardzo dobrze grający system audio typu Mark Levinson.

Jeśli chodzi o silnik to pod maską opisywanego modelu zamontowano dwulitrową jednostkę napędową z turbodoładowaniem. Silnik ten generuje moc na poziomie 238 koni mechanicznych i moment obrotowy 350 Nm. 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów przenosi moc silnika na wszystkie koła. System napędu nosi nazwę E-FOUR i nie jest to system mechaniczny. Moc jest przenoszona na wszystkie koła przy pomocy komputera wspomaganego przez wiele elementów elektronicznych. Dodatkowo systemy elektroniczne analizują położenie kierownicy, prędkość każdego z kół, a także wykrywają problemy z przyczepnością i we właściwy sposób przekazują moment obrotowy między osiami. System ten działa w sposób szybki i niezauważalny.

W opisywanym modelu zastosowano selektor pozwalający na wybór trybu jazdy, chociaż trzeba przyznać, że raczej nikt nie będzie traktował tego dużego i ciężkiego pojazdu SUV jako auta sportowego. Model ten doskonale radzi sobie z jazdą po drogach szybkiego ruchu, po których porusza się szybko, bez wysiłku i zapewnia bardzo wysoki komfort jazdy. Ciche zawieszenie jest miękkie i dobrze radzi sobie z nierównościami, a systemy elektroniczne z aktywnym stabilizatorem zapewniają jak najwyższy komfort jazdy zmniejszając przechyły nadwozia.

Lexus RX200t przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 200 km/h. W porównaniu z wersją 450h są to gorsze parametry, jednak należy pamiętać, że tamta wersja dysponuje silnikiem o wyższej mocy. W przypadku dynamicznej jazdy z tym dwulitrowym silnikiem trzeba utrzymywać wysokie obroty co przekłada się na wysoki poziom zużycia paliwa. Według producenta opisywany model spala 9,9 litrów benzyny na 100 km w przypadku jazdy miejskiej i 7,9 litrów na 100 km w trasie. Test pokazał, że dane te odbiegają od rzeczywistości, ponieważ po pokonaniu 1100 km średnia wartość spalania wynosiła 12,4 litra (18 litrów w mieście i 9,5 litra w trasie). Dynamika i poziom spalania wersji benzynowej są więc o wiele gorsze w porównaniu z wersją hybrydową 450h.

Jeśli mamy porównywać benzynę z hybrydą to wersja ta jest lepsza od hybrydy pod względem ceny. Model RX200t kosztuje 251 900 zł w podstawowej wersji Elite. Jeśli chodzi o testowany model FSport to jego cena zaczyna się od 317 900 zł. W egzemplarzu testowym zamontowano kilka elementów opcjonalnych, więc jego cena wzrosła do 355 200 zł.

Lexus RX200tto model wyróżniający się wyglądem, który zapewnia wysoki komfort jazdy. Jest to idealna propozycja dla osób poszukujących przestronnego, pojemnego SUV-a o ciekawej stylistyce i bogatym wyposażeniu, które nie przejmują się wysokim poziomem spalania paliwa.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt