Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 27.04.2020 · 0 komentarzy · 598 wyświetleń

Mazda vs Kia

Pierwsze miejsce z 546 na 800 punktów: Kia Ceed 1.4 T-GDI. Wszechstronny, udany kompakt z zaledwie kilkoma słabościami, ale o zachęcającej liczbie mocnych stron. Tylko ta siedmioletnia gwarancja. 

Drugie miejsce z 529 na 800 punktów: Mazda3 Skyactiv-G 2.0 150 M Hybrid. Designerski  z wadami, ale wreszcie przyzwoity silnik benzynowy pod maską. 

Spośród dziesięciu nowo zarejestrowanych pojazdów w tym kraju trzy to SUV-y, a dwa to samochody kompaktowe. Mazda3 i Kia Ceed są prawdziwymi postaciami w swojej klasie. Właśnie sprawili, że Mazda jest świeża lub energiczna: po niespełna roku na naszych drogach jeździ teraz pod maską z nowym silnikiem benzynowym o mocy 150 KM. Nasze porównanie z wielokrotnym zwycięzcą testu i zdobywcą golfa Kią Ceed pokazuje, co potrafi.

Piękny kształt Mazdy3 zajmuje dużo miejsca

Przy tej samej szerokości (1,80 metra) i wysokości (1,44 metra) Mazda jest o 14 centymetrów dłuższa i oferuje o osiem centymetrów większy rozstaw osi. Musi mieć tam więcej miejsca. Błąd. Powinien teoretycznie. Praktycznie jest mniej miejsca. I tak to działa: Mazdzie brakuje miejsca na głowę, jeszcze bardziej z tyłu niż z przodu. Powód: Japończycy zamontowali swoje przejezdne przednie siedzenia wyżej niż Koreańczycy mają swoje czyste kabiny. Dach serii 3 spada bardzo fotogenicznie do tyłu, ale dzieje się to kosztem wysokości wnętrza i wejścia do tyłu. Pomimo tego lepszego, ponieważ mocniej wyściełane tylne siedzenie, siedzimy w Mazdzie z około 1,80 metra raczej nieszczęśliwym zakrzywionym. Bagażnik cierpi również z powodu konstrukcji dachu. Po złożeniu tylnych siedzeń Ceed połyka o 265 litrów więcej. W końcu osiem skrzynek piwa (24 x 0,33 l) - które musimy zrównoważyć zaledwie 60 centymetrów z Ceedem. Krawędź ładunkowa serii 3 jest o 16 centymetrów wyższa.

Obaj golfiści z Azji mogą przekonać operacją

Pomimo bardzo odmiennej logiki działania, kierowcy czują się dobrze w obu golfistach Azji. Bardzo zredukowana i czysta, zasadniczo skoncentrowana na środkowym obrotowym przycisku, Mazda przyjemnie nie rozprasza się podczas jazdy. Kia używa znacznie więcej przycisków, ale są one w większości łatwo dostępne i są wystarczająco duże. Rozproszenie uwagi kierowcy? Także tutaj niskie, ponieważ wszystko jest oczywiste. Jeśli narzekamy, chodzi o kiepski widok z tyłu. W szczególności Mazda sprawia, że ​​ramię wygląda prawie bezsensownie przez płaskie okna i grube słupki C. Silnik benzynowy z serii 3 nigdy nie był lepszy. Dobrze znany 2,0-litrowy silnik z łagodną hybrydą i wyłączaniem cylindrów zapewnia teraz 150 KM. Czujemy o 28 koni mechanicznych więcej w porównaniu do Skyactiv-G 122 znacznie wyraźniej niż 30 koni mechanicznych w porównaniu do Skyactiv-X. Czterocylindrowy silnik pracuje płynnie, ale podobnie jak jego bracia potrzebuje prędkości.
Wynika to głównie z braku turbosprężarki i dość zmęczonego momentu obrotowego wynoszącego zaledwie 213 Nm przy 4000 obrotów. Małe pocieszenie.. krótkie i precyzyjne blokowanie sześciobiegowej skrzyni sprawia, że ​​zmiana biegów jest przyjemnością. I przez całą swoją drogę dwulitrowy czterocylindrowy silnik wygląda całkiem przyjemnie.

Podczas jazdy wysokość zależy od 3er

W Ceed czeka na nas 140 koni tej żywej odmiany. Dzięki turbodoładowaniu pojemność skokowa 1,4 litra wystarczy, aby pokazać temperament nawet podczas prawie 2000 tras. Podczas wyprzedzania Koreańczyk nie daje japońskiemu koledze szansy - dzięki wyższemu (242 Nm) i znacznie wcześniejszemu momentowi obrotowemu (od 1500 / min) mniej zabawną sześciobiegową zmianę biegów Kia (dłuższe, niezbyt precyzyjne ścieżki) można częściej ignorować. Wyboiste odcinki są łatwiejsze do siedzenia w Ceed. Ogólnie podwozie reaguje płynnie, umiejętnie eliminując wiele usterek na drodze. Mocniejszej Mazdzie brakuje niezbędnego chłodu, szczególnie podczas podskakiwania. Krawędzie i pokrywy  są kruche i niezbyt eleganckie, przekazują je mieszkańcom raczej zgodnie z oryginałem. Na dobrych, gładkich stokach sprawia to wrażenie pełnego trzymania się drogi. A potem pasuje stały układ kierowniczy, który reaguje bezpośrednio z centrum.

Wniosek: w końcu porównanie idzie całkiem wyraźnie na korzyść Koreańczyka. Co przemawia znacznie bardziej za Kią niż na przykład przeciwko Mazdzie3. W codziennym życiu Ceed po prostu zbiera znacznie więcej punktów niż piękna, ale nie zawsze praktyczna seria 3. Mazda jedzie wygodnie z nowym silnikiem benzynowym. Jeśli optyka jest ważniejsza niż przestrzeń, może być tutaj słaba.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt