E220D to kolejny luksusowy model marki Mercedes-Benz
Ostatnia linia limuzyn tej niemieckiej marki upodobniła do siebie wiele innych modeli. Klasę E można wyróżnić po jej elegancji i spokojnej konstrukcji. Jest to subtelny model charakterystyczny dla typowego mercedesowego wyglądu.Nadwozie opisywanego pojazdu posiada prawie 5 metrów długości, a w porównaniu z poprzednikiem zwiększono rozstaw osi o 65 mm. Jeśli chodzi o wnętrze to nie jest ono jednak bardziej przestronne, ponieważ dodatkowa przestrzeń została wykorzystana do zastosowania zawieszenia opartego na wielu wahaczach. Bagażnik charakteryzuje się pojemnością 540 litrów, ale posiada dość skomplikowany kształt, który może utrudnić jego załadowanie.
Ekskluzywny i przytulny pojazd
We wnętrzu zastosowano wiele rozwiązań charakterystycznych dla modeli klasy S. Z przodu kierowca i pasażer mają dla siebie sporo miejsca, a dodatkowo mają do dyspozycji wygodne i obszerne fotele. Jedynie bardzo wysokie osoby mogą narzekać na małą ilość miejsca nad głową. Konstrukcja deski rozdzielczej zapewnia poczucie dodatkowej przestrzeni, a okoliczne materiały wykończeniowe posiadają bardzo wysoką jakość. Elementy skórzane prezentują się atrakcyjnie i są przyjemne w dotyku. Nawet plastiki w drzwiach posiadają podwyższoną jakość.Kierowca ma dostęp do dwóch cyfrowych wyświetlaczy z gładką szybą. Są to części składowe tak zwanego systemu Command Online. Takie wskaźniki są wyposażeniem opcjonalnym i jeśli ktoś lubi klasyczne rozwiązania, może zdecydować się na tradycyjne wskaźniki. Cyfrowe wyświetlacze doskonale jednak komponują się w eleganckim wnętrzem modelu, a ich pracę i wyświetlane informacje można dopasować do własnych wymagań.
Jeśli chodzi o sterowanie menu to jest ono możliwe dzięki specjalnemu panelowi dotykowemu znajdującemu się na kierownicy. Jeśli chodzi o tył to również można tam znaleźć sporo miejsca dla pasażerów. Problemem może być jednak ograniczone miejsce na nogi oraz niezbyt komfortowe miejsce dla osoby siedzącej na środku (dość spory tunel środkowy). Plastik udający drewno jest kolejnym małym mankamentem, który nie pasuje do pojazdu. O wiele lepszym rozwiązaniem byłoby drewno lub aluminium.
Jednostka napędowa
W testowanym egzemplarzu zamontowano silnik wysokoprężny o pojemności 2 litrów oraz mocy 194 koni mechanicznych. Jednostka napędowa jest zupełnie nową konstrukcją niemieckiego producenta, której zadaniem jest spełnianie wszystkich nowych najwyższych norm związanych z emisją spalin, które zostaną wprowadzone w życie za kilka lat. Dzięki dobremu odseparowaniu wnętrza od silnika, w kabinie praktycznie nie słychać pracy jednostki napędowej. Moc jest przenoszona na napęd przy pomocy 9-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Przełożenia są płynne i praktycznie niezauważalne.Auto rozpędza się w bardzo dynamiczny sposób pomimo swoich dużych rozmiarów. Jest to możliwe dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu 400 Nm, który jest dostępny już nawet na najniższym poziomie obrotów. Dobre połączenie mocy, momentu obrotowego oraz doskonale działającej skrzyni biegów zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie około 7 sekund. Jak na tak duży pojazd masa 1680 kg jest niewielka. Silnik działa bardzo elastycznie, a jazda w trybie Sport zapewni bardzo mocne przyspieszenia. Standardowy tryb jest idealny dla osób, które cenią sobie spokój, luksusowy charakter pojazdu oraz komfort i izolację od świata zewnętrznego. Nowoczesny silnik, niski poziom oporu powietrza oraz spokojna jazda przełożą się na niskie spalanie poniżej 4 litrów na 100 km. Jednak wiadomo, że w rzeczywistości jazda czasem jest bardziej i mniej dynamiczna. Średnie spalanie to wynik około 5-6 litrów na 100 km, który jest również bardzo dobry.
Dużym atutem pojazdu jest również bardzo dobra nastawa zawieszenia. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne zapewnia bardzo wysoki poziom komfortu, ponieważ dzięki niemu auto po prostu płynie po drodze. Liczne elektroniczne systemy wspomagają prowadzenie pojazdu oraz zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa.