SUV Lambo jest nadal sportowy
Na przykład Porsche wciąż udowadnia, że szybki samochód nie musi być pijakiem: zużycie testowe (z szóstym pełnym obciążeniem) 450 KM 911 Carrera S, w naszym supertestie od czerwca 2019 r. : 10,7 litra. Istnieją oczywiście ekscesy, takie jak obecny trend super SUV-ów, takich jak Lamborghini Urus, które z jednej strony pokazują technicznie wykonalne w imponujący sposób, ale wykazują nieprzyzwoite zużycie pełnego obciążenia ze względu na ich wysoką masę i nieporęczny opór powietrza. Obowiązuje to jednak również tutaj: kierowca w dużej mierze określa faktyczne zużycie prawej stopy. Ci, którzy jeżdżą bardzo ostrożnie, mają 12 litrów na 100 kilometrów i odpowiednio emitują mniej CO2.
Trophy-R zawiera wszystko, co sprawia, że Megane jest szybki
Mniejszy i lżejszy - to zawsze był właściwy sposób na budowę samochodów sportowych. Byliśmy szczególnie pod wrażeniem Renault Megane R. S. Trophy-R. Z dużym wysiłkiem i dużą ilością węgla (przy okazji, Trophy-R wprowadza węglowo-ceramiczne hamulce w klasie kompaktowej), Renault obniża Megane R. S. o 137 do 1307 kilogramów. Jasne, 1000 kilogramów byłoby jeszcze lepsze, ale Trophy-R jest bardzo lekki jak na swoją klasę, co dało mu tytuł „najszybszej serii napędów na przednie koła ”. Niezwykle lekka konstrukcja z dużą ilością węgla. Mercedes-AMG A 45 S wyznaczył także nowe standardy w klasie kompaktowej. Jest to przeciwieństwo Trophy-R, zgodnie z mottem „Dużo pomaga”. 500 Nm i 421 KM (z zaledwie dwóch litrów!), Ośmiobiegowa podwójna skrzynia biegów, zwinny napęd na wszystkie koła z trybem drift, najnowocześniejszy system multimedialny. Prowadzi to do ciasnej 1639 kg pustej masy. Ale także w czasie okrążenia, który jest prawie dwie sekundy szybszy niż w Megane R. S. Trophy-R.
Ferrari F8 Tributo jest niezwykle łatwy w prowadzeniu
A potem były super samochody sportowe z Ferrari, Lamborghini, Mercedes-AMG i Porsche. F8 Tributo, którego niesamowity 3,9-litrowy silnik V8 łączy moment obrotowy biturbo z radością z obracania odkurzacza; Lamborghini Huracán Evo, który nadal kultywuje rewelacyjnie brzmiącą szybką V10; szybkie narzędzie gąsienicowe Mercedes-AMG GT R Pro z całkowicie regulowanym zawieszeniem na cewce i dziewięciostopniową regulacją kontroli trakcji; oraz absolutnie high-flyer Porsche 911 GT2 RS, który, jak myśleliśmy, ugruntowałby najlepszy czas 2019 na Sachsenring. Ale potem Manthey Racing wyszedł za rogiem z nowym ustawieniem zawieszenia i zmodyfikowaną aerodynamiką i zajął kolejne 1,3 sekundy z GT2 RS MR - z osiągami serii.