Kompaktowy model Nissana z elektrycznym napędem otrzymał nazwę oznaczającą po angielsku – liść. Producent przekonuje jednak, że Leaf jest skrótowcem od wyrażenia Leading Environmentally friendly Affordable Family vehicle, które oznacza wiodący przyjazny środowisku, przystępny pojazd rodzinny. Nissan Leaf pierwszej generacji przyniósł duże zyski producentowi. Został on wprowadzony na rynek w 2009 r. Nissan Leaf drugiej generacji powtórzył sukces swojego poprzednika.
Nissan Leaf nowej generacji posiada konstrukcję kompaktowego hatchbacka, opartą na tej samej płycie podłogowej co model z 2009 r. Wnętrze charakteryzuje się minimalizmem – jest przestronne i ergonomiczne oraz oszczędne w detalach. Design tego modelu wpisuje się w filozofię Nissana i posiada charakterystyczne „lewitujące skrzydło” w przedniej części pojazdu.
Napęd elektryczny zastosowany w samochodzie Nissan Leaf nie emituje spalin i dźwięków o dużym natężeniu. Kabina jest i tak dobrze wyciszona, więc komfort jazdy jest bardzo wysoki. Niewątpliwie korzystnie na komfort podróży wpływa świadomość, że nie wpływa to negatywnie na środowisko naturalne.
Pod maską Nissana Leaf (2018) znajduje się bardziej wydajny silnik w porównaniu z silnikiem zastosowanym w I generacji. Moc silnika została zwiększona o 40% aż do 150 KM. Moment obrotowy wynosi więcej niż w I generacji. Akumulatory posiadają o 50% większą pojemność w porównaniu z poprzednikiem – dysponują pojemnością na poziomie 40 kWh, co wystarcza na przebycie 270 km. Nissan Leaf (2018) poradzi sobie nie tylko w mieście, ale również na autostradzie – wskazówka prędkościomierza przekroczy 140 km/h. Model osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7,9 s.