Nowo dostrojona elektronika sprawia, że S3 jest zwierzęciem.
Mały? Nie ma mowy! Trzy razy dłuższy, trzy szerszy. Pierwszy ma 4,34 metra, drugi efekt wow. Nasz samochód testowy jest udaremniony, Audi chce zachować zakręty i krawędzie w tajemnicy. Ale jeśli pieścisz go nad nadkolami, możesz to poczuć: 1,5 centymetra z każdej strony biegnie po policzkach i dobrze wygląda na A3. Nie dostarczyli nam 1,5 TFSI o mocy 150 PS, które klienci mogą zamówić od marca 2020 r. Jest to S3, napęd na cztery koła, dwulitrowy czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 310 KM. Tak, 310 KM i quattro nie są nowym wynalazkiem S3. Ale zrobili to szybciej! Możesz to poczuć, gdy pokonasz go krętymi, wąskimi drogami wiejskimi. Wynika to z komunikacji w czasie rzeczywistym. Do tej pory wszystkie systemy, które mają wpływ na dynamikę podłużną i boczną, działały, że tak powiem, w poszczególnych segmentach. Czyli czujniki ciśnienia w kołach, program antypoślizgowy (zwany Audi ESC), napęd na wszystkie koła, adaptacyjne amortyzatory. Teraz komunikacja na dużych obszarach, tj. Z centralnym sterownikiem dynamiki jazdy, działa znacznie szybciej.
Niezwykle zmiennym quattro może być także napęd na tylne koła
Nie sądzisz? Mając 70, 80 rzeczy na zakręcie, S3 trzyma się drogi i przestrzega tego, jak samochody zwykle robią to tylko w Walterze. Następnie wjeżdżasz, ESC uzyskuje dostęp do dwóch kół po wewnętrznej stronie zakrętu z lekką interwencją hamowania.Następnie, gdy ponownie wciśniesz gaz na szczycie zakrętu i masz niewielką przyczepność na przedniej osi, elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe kieruje moc do tyłu, a S3 burzy się z brutalną siłą; na tylną oś przykładany jest do 100 procent momentu napędowego. S3 nigdy nie jeździł tak mocno. Wszystko dzieje się tak szybko, że nie można nawet mrugnąć. Jak powiedziałem: biuro na otwartym planie, tj. Centralna jednostka kontroli podziału pracy, jest dobre dla nowego Audi speedster.
I tak przycinasz zakręt za zakrętem, sterujesz, naciskasz na gaz, dzięki elektromechanicznemu progresywnemu sterowaniu zawsze masz informację zwrotną i pełną kontrolę - a potem widzisz tę miazgę z zielonej rośliny i deszcz na ulicy i wątpisz w swojego nauczyciela fizyki: dlaczego ten samochód trzyma się tak na stokach?
Audi nadal utrzymuje w tajemnicy wnętrze nowego A3
Być może wynika to z opon Bridgestone Potenza, format 235/35 R 19 Y, zatwierdzonych do 300 km / h, specjalnie upieczonych dla S3. Szerokość dwóch palców gumy między obręczą a drogą, a właściwie horror dla krążków międzykręgowych. Zgadłeś: to też nie jest prawda, facet radzi sobie z krótkimi falami i kostką brukową lepiej niż oczekiwano, co wynika z dalszego rozwoju podwozia DCC. Instalują teraz trzecią generację programu jazdy; różnica między komfortem a sportem nigdy nie była tak duża. Podczas Salonu Samochodowego na początku marca Audi pokazuje A3 bez foliowania - a także wnętrze: podobnie jak w Q3, cyfrowe wyświetlacze w kokpicie i ekran dotykowy na środkowej podłodze, w tym klimatyzacja z prawdziwymi przyciskami. Po lewej i prawej stronie kabiny założyli otwory wentylacyjne dla świeżego powietrza. Potrzebujesz 310 HP i tyle huku? Abyś mógł usłyszeć wylot zaworu bez kulek potu.
Wniosek: umieściłeś przed nami ostry S3 dla prototypowego napędu w A3. Trzymanie się na stoku dzięki napędowi na wszystkie koła, takim jak Pattex, idzie jak burza. I inspiruje brata golfa w klasie.