Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 22.04.2020 · 0 komentarzy · 510 wyświetleń

Nowe Audi S3

Teraz kompaktowe Audi może znów mieć szczęki tak grube, jak oryginalne quattro Waltera z lat 80. Tak, chodzi o nowe Audi A3 czwartej generacji. Zawsze był szlachetnym golfem, swoją karierę rozpoczął w 1996 roku na bazie Golfa IV, później (2003) był to Golf V, ostatnio (2012) Golf VII; Tak więc teraz zestaw MQB Golfa VIII, w tym nowoczesna elektronika, dostarcza składniki techniczne. A jednak małe Audi jest zupełnie inne.

Nowo dostrojona elektronika sprawia, że ​​S3 jest zwierzęciem.

Mały? Nie ma mowy! Trzy razy dłuższy, trzy szerszy. Pierwszy ma 4,34 metra, drugi efekt wow. Nasz samochód testowy jest udaremniony, Audi chce zachować zakręty i krawędzie w tajemnicy. Ale jeśli pieścisz go nad nadkolami, możesz to poczuć: 1,5 centymetra z każdej strony biegnie po policzkach i dobrze wygląda na A3. Nie dostarczyli nam 1,5 TFSI o mocy 150 PS, które klienci mogą zamówić od marca 2020 r. Jest to S3, napęd na cztery koła, dwulitrowy czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 310 KM. Tak, 310 KM i quattro nie są nowym wynalazkiem S3. Ale zrobili to szybciej! Możesz to poczuć, gdy pokonasz go krętymi, wąskimi drogami wiejskimi. Wynika to z komunikacji w czasie rzeczywistym. Do tej pory wszystkie systemy, które mają wpływ na dynamikę podłużną i boczną, działały, że tak powiem, w poszczególnych segmentach. Czyli czujniki ciśnienia w kołach, program antypoślizgowy (zwany Audi ESC), napęd na wszystkie koła, adaptacyjne amortyzatory. Teraz komunikacja na dużych obszarach, tj. Z centralnym sterownikiem dynamiki jazdy, działa znacznie szybciej.


Niezwykle zmiennym quattro może być także napęd na tylne koła


Nie sądzisz? Mając 70, 80 rzeczy na zakręcie, S3 trzyma się drogi i przestrzega tego, jak samochody zwykle robią to tylko w Walterze. Następnie wjeżdżasz, ESC uzyskuje dostęp do dwóch kół po wewnętrznej stronie zakrętu z lekką interwencją hamowania.Następnie, gdy ponownie wciśniesz gaz na szczycie zakrętu i masz niewielką przyczepność na przedniej osi, elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe kieruje moc do tyłu, a S3 burzy się z brutalną siłą; na tylną oś przykładany jest do 100 procent momentu napędowego. S3 nigdy nie jeździł tak mocno. Wszystko dzieje się tak szybko, że nie można nawet mrugnąć. Jak powiedziałem: biuro na otwartym planie, tj. Centralna jednostka kontroli podziału pracy, jest dobre dla nowego Audi speedster.
I tak przycinasz zakręt za zakrętem, sterujesz, naciskasz na gaz, dzięki elektromechanicznemu progresywnemu sterowaniu zawsze masz informację zwrotną i pełną kontrolę - a potem widzisz tę miazgę z zielonej rośliny i deszcz na ulicy i wątpisz w swojego nauczyciela fizyki: dlaczego ten samochód trzyma się tak na stokach?

Audi nadal utrzymuje w tajemnicy wnętrze nowego A3

Być może wynika to z opon Bridgestone Potenza, format 235/35 R 19 Y, zatwierdzonych do 300 km / h, specjalnie upieczonych dla S3. Szerokość dwóch palców gumy między obręczą a drogą, a właściwie horror dla krążków międzykręgowych. Zgadłeś: to też nie jest prawda, facet radzi sobie z krótkimi falami i kostką brukową lepiej niż oczekiwano, co wynika z dalszego rozwoju podwozia DCC. Instalują teraz trzecią generację programu jazdy; różnica między komfortem a sportem nigdy nie była tak duża. Podczas Salonu Samochodowego na początku marca Audi pokazuje A3 bez foliowania - a także wnętrze: podobnie jak w Q3, cyfrowe wyświetlacze w kokpicie i ekran dotykowy na środkowej podłodze, w tym klimatyzacja z prawdziwymi przyciskami. Po lewej i prawej stronie kabiny założyli otwory wentylacyjne dla świeżego powietrza. Potrzebujesz 310 HP i tyle huku? Abyś mógł usłyszeć wylot zaworu bez kulek potu.

Wniosek: umieściłeś przed nami ostry S3 dla prototypowego napędu w A3. Trzymanie się na stoku dzięki napędowi na wszystkie koła, takim jak Pattex, idzie jak burza. I inspiruje brata golfa w klasie.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt