Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 19.07.2017 · 0 komentarzy · 599 wyświetleń

Opel Astra Dynamic 1.4 125 KM - luksus przede wszystkim

Pojazdy zaliczane do segmentu C nie są uznawane za specjalnie luksusowe, jednak nowy Opel Astra zupełnie przełamuje ten stereotyp. Jest to bardzo ciekawy pojazd z wieloma elementami o luksusowym charakterze.

Opel Astra Dynamic to jedna z wersji wyposażeniowych Opla Astra K

Opel Astra to bardzo popularny samochód znany przez praktycznie każdego. Model ten jest produkowany od 1991 roku, a aktualnie wytwarzana jest jego piąta generacja. Jest to następca Opla Kadett, który był oferowany w latach 1936-1940 oraz od 1962 roku. Od początku swojego istnienia, samochód ten został bardzo dobrze przyjęty przez odbiorców. Tak samo sytuacja wygląda w przypadku najnowszej generacji, która niedawno miała święto. Otóż w Gliwicach kilka dni temu z taśmy produkcyjnej zjechał 250 000 egzemplarz.

Firma opel oznacza piątą generację Astry literą K. Model ten miał swoją premierę w 2015 roku podczas targów motoryzacyjnych, które odbywały się w Paryżu. Pierwsze egzemplarze trafiły do klientów w krótkim czasie po tych targach. Dodatkowo auto otrzymało w 2016 roku prestiżową nagrodę Europejskiego Samochodu Roku.

Aktualna generacja Astry wygląda jak duży lifting poprzedniej wersji. Zachowano wszystkie najważniejsze linie, ale mimo to Opel Astra jest zupełnie nową konstrukcją. O dziwo zmniejszono rozmiar pojazdu co nie jest częstą praktyką w przypadku wprowadzania na rynek nowej generacji.

Jeśli chodzi o wersję wyposażeniową Dynamic to posiada ona chromowaną wstawkę łączącą przednie reflektory, grill o nietypowej fakturze, światła do jazdy dziennej LED oraz chromowaną wstawkę odpowiedzialną za przedłużenie linii okien do tylnej szyby. W standardowym wyposażeniu znajdują się też światła przeciwmgłowe oraz aluminiowe felgi o rozmiarze 17 cali. Oznacza to, że auto prezentuje się bardzo atrakcyjnie.

Jeśli chodzi o wnętrze to prezentowana Astra oferuje atrakcyjny i praktyczny design. Środkowa część deski rozdzielczej jest wyposażona w 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego, który pozwala również na sterowanie prawie wszystkimi aspektami pojazdu. Pod spodem umieszczono panel klimatyzacji, który jest czytelny oraz ergonomiczny.

Wąski tunel środkowy zapewnia dodatkową ilość miejsca, którego jest bardzo dużo zarówno z przodu, jak i z tyłu. Nawet bardzo wysokie osoby nie będą miały problemu z komfortem. Dużym atutem wnętrza prezentowanej Astry jest jej wyposażenie. Dodatkowo istnieje możliwość zastosowania opcjonalnych gadżetów. Ogromną zaletą są komfortowe i doskonale wyprofilowane fotele przednie zapewniające komfort również podczas pokonywania zakrętów. Posiadają one również elektryczne podgrzewanie, wentylację oraz masaż. Tylna część również obejmuje profilowane miejsca z podgrzewaniem, a tunel środkowy wyposażony jest w dwa wejścia USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych. Zaletą jest również bardzo wydajnie działający system audio. W bogatym wyposażeniu znajduje się również bardzo wiele systemów odpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa. Kamera Opel Eye odpowiada za monitorowanie poprzedzającego pojazdu z informacją o jego odległości. Dodatkowo pojazd oferuje aktywny tempomat, czujniki parkowania oraz liczne poduszki powietrzne.

Na tle konkurencyjnych pojazdów, bagażnik Astry prezentuje się bardzo dobrze i oferuje aż 370 litrów miejsca, które wystarczy do codziennego użytku. Po bokach bagażnika znajduje się podświetlenie oraz gniazdo 12V. Pod podłogą dostępne jest miejsce na koło dojazdowe, podnośnik oraz gaśnicę. Złożenie tylnej kanapy zwiększa pojemność bagażową do poziomu 1210 litrów, chociaż nie jest ona całkowicie płaska. Istnieje też możliwość dokupienia niezależnego oparcia tylnej kanapy.

Prezentowany Opel Astra jest dostępny w wielu wersjach jeśli chodzi o jednostki napędowe. Oferowanych jest 5 silników benzynowych oraz 4 dieslowskie jednostki napędowe. Po dopłacie 1000 zł możliwe jest zastosowanie systemu Start-Stop, a najmocniejsze warianty można doposażyć w automatyczną skrzynię biegów za dopłatą w kwocie 5000 zł.

W testowanym modelu zainstalowano silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra i mocy 125 koni mechanicznych. Jest on wyposażony w 6-biegową skrzynię manualną przenoszący moc silnika na przednią oś napędową. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,5 sekund i jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 205 km/h. Są to więc przeciętne wartości.

Wspomniana konfiguracja jest podstawowa, jednak spisuje się bardzo dobrze w praktyce. Auto zapewnia dynamiczną jazdę zarówno w mieście, jak i w trasie poza miastem. Model ten oferuje doskonałą stabilność podczas pokonywania zakrętów, a jego zawieszenie świetnie radzi sobie z nierównościami. Dzięki specjalnemu trybowi Sport istnieje możliwość wygenerowania jeszcze lepszych osiągów. System ten zmienia charakterystykę pojazdu, dzięki czemu zapewnia lepsze doznania miłośnikom bardziej agresywnej jazdy.

Silnik 1.4 Turbo o mocy 125 koni mechanicznych generuje spalanie na poziomie 7,9 l / 100 km w mieście oraz 5,5 litra na 100 km poza miastem. Podczas testu zanotowaliśmy średnie zużycie 7,2 l / 100 km.

Opel Astra jest jednym z najważniejszych pojazdów zaliczanych do segmentu C. Posiada on atrakcyjny design, który może spodobać się wielu osobom, a dodatkowo pojazd jest dostępny w wielu wersjach silnikowych, spośród których każdy znajdzie taką, która spełnia określone oczekiwania. Auto posiada bardzo dobre wyposażenie dostępne w przystępnej cenie.

Wersja testowa Dynamic jest dostępna w cenie 75 400 zł, ale cena ta może wzrosnąć w przypadku dokupienia dodatkowych elementów wyposażenia, spośród których polecane są światła IntelliLux LED oraz fotel AGR z masażem.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt