Pierwsza generacja Opla Insignii została wprowadzona na rynek 9 lat temu i pomimo swoich pewnych wad (zbyt duża masa własna, duża liczba przycisków na centralnej konsoli, zbyt wysokie ustawienie foteli, ciasne wnętrze) cieszyła się dużą popularnością wśród klientów, którzy docenili nowoczesną stylistykę i szeroki wybór jednostek napędowych.
Duża odmiana
Jeśli chodzi o nową wersję to Opel Insignia Grand Sport nie jest podobna pod praktycznie żadnym względem do swojej poprzedniczki. Nowa wersja to liftback charakteryzujący się sportową linią, który posiada wiele atutów zachęcających również użytkowników aut klasy premium. Główne atuty to duża przestronność i niska cena w porównaniu z typowymi modelami premium.Nowy Opel Insignia Grand Sport jest skonstruowany na platformie modułowej Epsilon 2. Pozwala to na zmniejszenie całkowitej masy pojazdu. Dzięki zastosowaniu pozostałych udogodnień, model ten jest aż o 175 kg lżejszy od poprzednika. W modelu tym zastosowano również nowoczesne systemy bezpieczeństwa, takie jak asystent pasa ruchu, hamowanie awaryjne, kamera działająca w trybie 360 stopni. Dodatkowe atuty to nowe zawieszenie oraz luksusowe wyposażenie o charakterze opcjonalnym.
Wysoki poziom komfortu
Prezentowany model może poszczycić się najwygodniejszym fotelem w swojej klasie oraz masywnym tunelem środkowym. Kokpit jest zwrócony w stronę kierowcy. Kolejne atuty to elegancka deska rozdzielcza, czytelne zegary oraz wykończenia z materiałów najwyższej jakości. Insignia Grand Sport oferuje również przestronne tylne siedzenia oraz intuicyjny system multimedialny. Wnętrze pojazdu jest bardzo dobrze wyciszone.Opel Insignia Grand Sport posiada bardzo wydajne zawieszenie, które pracuje w sposób cichy i komfortowy dla kierowcy. Co prawda silniki nie zapewniają zawrotnych prędkości, ale wystarczają do płynnej jazdy. Wadą jest manualna skrzynia biegów, w której droga dźwigni między kolejnymi biegami jest za długa. Na szczęście dostępna jest też wersja automatyczna, z którą nie ma takich problemów.