Sportowa wersja Peugeota 208 GTi przeszła kurację odmładzającą - Stylizacja karoserii
Jeśli chodzi o zmiany stylistyczne to nie są one duże. W przedniej części zastosowano zderzak o zmienionym projekcie, a z tyłu zmieniono wypełnienia lamp. Więcej zmian nie było potrzebnych, ponieważ model nadal przykuwa wzrok i prezentuje się bardzo świeżo. Ciekawy wygląd nadają również elementy, takie jak 17-calowe felgi o charakterystycznym wzorze, nakładki na progi, lotki nad tylną szybą, podwójna końcówka układu wydechowego oraz chromowane wstawki.Wnętrze pojazdu
Sporo zmian wprowadzono natomiast w kabinie pojazdu. Kierowca ma dostęp do filozofii i-Cockpit pierwszej generacji stanowiącej nowoczesne podejście do ergonomii w połączeniu z analogowością, której jest coraz mniej we współczesnych samochodach. Przed małą kierownicą umieszczone są klasyczne zegary, które są dostępne w zasięgu wzroku kierowcy. Dzięki temu nie trzeba odrywać wzroku od drogi.Centralna konsola jest za to wyposażona w nowoczesny ekran dotykowy posiadający nowy interfejs. W porównaniu do wersji przed liftingiem poprawiono jego działanie oraz ergonomię. Pod ekranem znajduje się panel klimatyzacji automatycznej, który posiada swój osobny wyświetlacz. Warto też wspomnieć o typowo sportowych elementach, takich jak na przykład aluminiowe pedały, przeszycia w kolorze czerwonym, gałka dźwigni zmiany biegów wykonana z aluminium, lakierowane wstawki oraz emblematy GTi.
Na pierwszy rzut oka widać spore gabaryty foteli, które zapewniają wysoki poziom komfortu oraz oparcia dla ciała na wysokości ramion i bioder. Zapewniają one również bardzo wygodną i bezproblemową regulację. Dojście do drugiego rzędu siedzeń wymaga jednak złożenia oparć, co jest standardowym rozwiązaniem w przypadku pojazdów 3-drzwiowych. Tylna kanapa zapewnia odpowiedni poziom komfortu dla dwóch osób średniego wzrostu. Wadą może być zbyt mały kąt pochylenia siedziska w stosunku do oparcia.
Auto posiada sportowy charakter, jednak pozostaje ono pojazdem miejskim typu hatchback posiadającym bardzo praktyczny bagażnik o pojemności 311 litrów. Dzięki złożeniu asymetrycznie dzielonej kanapy w stosunku 60:40, przestrzeń bagażowa zwiększa pojemność aż do 1152 litrów, więc wożenie większych przedmiotów nie powinno stanowić problemów.
Stosowane technologie
W modelu Peugeot 208 GTi zastosowano doładowany silnik benzynowy THP o pojemności 1.6 litra. Zapewnia on moc na poziomie 208 koni mechanicznych oraz moment obrotowy 300 Nm, więc wartości te wzrosły o 8 koni mechanicznych i 25 Nm w porównaniu do wersji przed liftingiem. Moc silnika jest przenoszona na przedni napęd przy pomocy 6-biegowej skrzyni manualnej. Poprawie uległo przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekund. Auto jest w stanie rozwinąć maksymalną prędkość 230 km/h. W przypadku ekonomicznej jazdy, pojazd spala 5 litrów paliwa na 100 km, natomiast bardziej agresywna jazda oznacza spalanie 7,5-8 litrów na 100 km.
Warunki jezdne
Układ napędowy zapewnia prezentowanemu samochodowi bardzo żwawe poruszanie się na drodze. Prezentowany hot hatch doskonale radzi sobie z pokonywaniem zakrętów dzięki bezpośredniemu układowi kierowniczemu. Układ ten doskonale współpracuje z zawieszeniem, które nie przechyla się zbyt mocno. Lekki tył pojazdu sprawi, że podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu i lekkiego szarpnięcia kierownicą, model wchodzi w przyjemny poślizg, który jest łatwy w opanowaniu. Skok 6-biegowej skrzyni powinien być trochę krótszy, dzięki czemu przełożenia mogłyby być szybsze, jednak ich stopniowanie jest bez zarzutów.Auto radzi sobie bardzo dobrze z codzienną eksploatacją, chociaż dźwięk jego wydechu może być męczący podczas kilkugodzinnej trasy. Zawieszenie dobrze radzi sobie z nierównościami, a mały rozmiar ułatwia parkowanie i wykonywanie innych precyzyjnych manewrów w warunkach miejskich.
Auto dla przedsiębiorców?
GTi w cenniku Peugeota jest odmianą topową, więc posiada sporą cenę 87 600 zł, jednak kupujący w zamian otrzyma bogate wyposażenie ograniczające listę opcji dodatkowych do absolutnego minimum.Jeśli chodzi o finanse to Peugeot oferuje kredyt oraz leasing. Ciekawym rozwiązaniem jest Perfect Drive czyli pewnego rodzaju wynajem długoterminowy. Warunki umowy to miesięczna rata w kwocie równej 1% wartości pojazdu, 0% wpłaty własnej oraz zakończenie umowy polegające na zwrocie auta, wykupie lub wymianie na nowy.