Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 28.06.2017 · 0 komentarzy · 3806 wyświetleń

Peugeot 208 GTi - model z charakterem

Opisywany model miejski charakteryzuje się poręcznością w codziennym użytkowaniu oraz bardzo wysoką jakością prowadzenia. Usportowiona wersja Peugeota przeszła delikatny lifting. Czy przełożyło się na wyższy poziom atrakcyjności?

Sportowa wersja Peugeota 208 GTi przeszła kurację odmładzającą - Stylizacja karoserii

Jeśli chodzi o zmiany stylistyczne to nie są one duże. W przedniej części zastosowano zderzak o zmienionym projekcie, a z tyłu zmieniono wypełnienia lamp. Więcej zmian nie było potrzebnych, ponieważ model nadal przykuwa wzrok i prezentuje się bardzo świeżo. Ciekawy wygląd nadają również elementy, takie jak 17-calowe felgi o charakterystycznym wzorze, nakładki na progi, lotki nad tylną szybą, podwójna końcówka układu wydechowego oraz chromowane wstawki.

Wnętrze pojazdu

Sporo zmian wprowadzono natomiast w kabinie pojazdu. Kierowca ma dostęp do filozofii i-Cockpit pierwszej generacji stanowiącej nowoczesne podejście do ergonomii w połączeniu z analogowością, której jest coraz mniej we współczesnych samochodach. Przed małą kierownicą umieszczone są klasyczne zegary, które są dostępne w zasięgu wzroku kierowcy. Dzięki temu nie trzeba odrywać wzroku od drogi.

Centralna konsola jest za to wyposażona w nowoczesny ekran dotykowy posiadający nowy interfejs. W porównaniu do wersji przed liftingiem poprawiono jego działanie oraz ergonomię. Pod ekranem znajduje się panel klimatyzacji automatycznej, który posiada swój osobny wyświetlacz. Warto też wspomnieć o typowo sportowych elementach, takich jak na przykład aluminiowe pedały, przeszycia w kolorze czerwonym, gałka dźwigni zmiany biegów wykonana z aluminium, lakierowane wstawki oraz emblematy GTi.

Na pierwszy rzut oka widać spore gabaryty foteli, które zapewniają wysoki poziom komfortu oraz oparcia dla ciała na wysokości ramion i bioder. Zapewniają one również bardzo wygodną i bezproblemową regulację. Dojście do drugiego rzędu siedzeń wymaga jednak złożenia oparć, co jest standardowym rozwiązaniem w przypadku pojazdów 3-drzwiowych. Tylna kanapa zapewnia odpowiedni poziom komfortu dla dwóch osób średniego wzrostu. Wadą może być zbyt mały kąt pochylenia siedziska w stosunku do oparcia.

Auto posiada sportowy charakter, jednak pozostaje ono pojazdem miejskim typu hatchback posiadającym bardzo praktyczny bagażnik o pojemności 311 litrów. Dzięki złożeniu asymetrycznie dzielonej kanapy w stosunku 60:40, przestrzeń bagażowa zwiększa pojemność aż do 1152 litrów, więc wożenie większych przedmiotów nie powinno stanowić problemów.

Stosowane technologie

W modelu Peugeot 208 GTi zastosowano doładowany silnik benzynowy THP o pojemności 1.6 litra. Zapewnia on moc na poziomie 208 koni mechanicznych oraz moment obrotowy 300 Nm, więc wartości te wzrosły o 8 koni mechanicznych i 25 Nm w porównaniu do wersji przed liftingiem. Moc silnika jest przenoszona na przedni napęd przy pomocy 6-biegowej skrzyni manualnej. Poprawie uległo przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekund. Auto jest w stanie rozwinąć maksymalną prędkość 230 km/h. W przypadku ekonomicznej jazdy, pojazd spala 5 litrów paliwa na 100 km, natomiast bardziej agresywna jazda oznacza spalanie 7,5-8 litrów na 100 km.

Warunki jezdne

Układ napędowy zapewnia prezentowanemu samochodowi bardzo żwawe poruszanie się na drodze. Prezentowany hot hatch doskonale radzi sobie z pokonywaniem zakrętów dzięki bezpośredniemu układowi kierowniczemu. Układ ten doskonale współpracuje z zawieszeniem, które nie przechyla się zbyt mocno. Lekki tył pojazdu sprawi, że podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu i lekkiego szarpnięcia kierownicą, model wchodzi w przyjemny poślizg, który jest łatwy w opanowaniu. Skok 6-biegowej skrzyni powinien być trochę krótszy, dzięki czemu przełożenia mogłyby być szybsze, jednak ich stopniowanie jest bez zarzutów.

Auto radzi sobie bardzo dobrze z codzienną eksploatacją, chociaż dźwięk jego wydechu może być męczący podczas kilkugodzinnej trasy. Zawieszenie dobrze radzi sobie z nierównościami, a mały rozmiar ułatwia parkowanie i wykonywanie innych precyzyjnych manewrów w warunkach miejskich.

Auto dla przedsiębiorców?

GTi w cenniku Peugeota jest odmianą topową, więc posiada sporą cenę 87 600 zł, jednak kupujący w zamian otrzyma bogate wyposażenie ograniczające listę opcji dodatkowych do absolutnego minimum.

Jeśli chodzi o finanse to Peugeot oferuje kredyt oraz leasing. Ciekawym rozwiązaniem jest Perfect Drive czyli pewnego rodzaju wynajem długoterminowy. Warunki umowy to miesięczna rata w kwocie równej 1% wartości pojazdu, 0% wpłaty własnej oraz zakończenie umowy polegające na zwrocie auta, wykupie lub wymianie na nowy.

Podsumowanie

Miejskie modele hot hatch to interesujące propozycje dla ludzi poszukujących wrażeń za niską cenę. Auta te zapewniają doskonałe osiągi i właściwości trakcyjne charakterystyczne dla aut sportowych. Dodatkowo posiadają bogate wyposażenie oraz zapewniają rozsądne warunki codziennej eksploatacji. Peugeot 208 GTi jest idealnym przykładem takiego samochodu.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt