Budowa karoserii
Jeśli chodzi o projekt to nie można mieć do niego żadnych zastrzeżeń, zwłaszcza że lifting wpłynął bardzo pozytywnie na poprawę wyglądu tego auta. Spore zmiany przeszedł przedni pas posiadający reflektory z ciemnym wypełnieniem, elegancki grill oraz listwy LED do jazdy dziennej, które zostały zamontowane w zderzaku. Jeśli chodzi o tył to zmianie uległy klosze lamp oraz zrezygnowano z chromowanych ozdób. Odmiana GT dodatkowo wyróżnia się emblematami oraz dużymi felgami posiadającymi ciekawy wzór. Wszystkie wspomniane elementy sprawiają, że auto charakteryzuje się spójnym i eleganckim wyglądem.
Wnętrze pojazdu
Pomimo upływu lat, wnętrze pojazdu nadal prezentuje się bardzo atrakcyjnie ze względu na ponadczasowy projekt kokpitu. Co prawda nie jest on finezyjny jak większość francuskich rozwiązań, jednak charakteryzuje się atrakcyjnym stylem. Kolejną zaletą jest wysoka jakość materiałów wykończenia wnętrza, które zostały bardzo dobrze spasowane. Pod tymi względami Peugeot 508 nadal znajduje się w czołówce aut segmentu D. Bardzo dobre wrażenie robią również analogowe zegary, które zapewniają bardzo dobrą czytelność.
W ramach liftingu wprowadzono również bardzo wiele nowych funkcji pokładowych w pojeździe. Zainstalowano między innymi dotykowy ekran multimedialny, jednak znajduje się on zbyt daleko od kierowcy, więc jego użytkowanie może być kłopotliwe. O wiele lepszym pomysłem byłby panel przycisków na środkowym tunelu. Przydałoby się również wygodne miejsce do umieszczenia telefonu.
Ogromnymi atutami wnętrza tego pojazdu są jego fotele charakteryzujące się dużym rozmiarem oraz bardzo dobrym wyprofilowaniem i sporymi możliwościami regulacji. Fotele te posiadają również doskonale zaprojektowane zagłówki, które dodatkowo poprawiają komfort użytkowania. Tylna kanapa zapewnia wysoki komfort dla dwóch wysokich osób. Jest tam jeszcze miejsce dla trzeciej osoby, jednak środkowa część kanapy nie jest już dobrze wyprofilowana i tak wygodna.
Peugeot 508 GT jest samochodem o nadwoziu sedan bez możliwości otwierania klapy bagażnika razem z szybą. Bagażnik zapewnia pojemność 473 litrów, która jest wystarczająca do dalszych podróży.
Technologia silnika
Oferta jednostek napędowych w tym modelu jest bardzo szeroka i spełnia zróżnicowane wymagania klientów. Opisywany model GT jest dostępny z silnikiem wysokoprężnym BlueHDi o pojemności 2 litrów oraz mocy 180 koni mechanicznych generowanej przy 3750 obrotach na minutę. Maksymalny moment obrotowy to 400 Nm przy 2000 obr./min. Moc jednostki napędowej jest przenoszona na przednie koła przy pomocy automatycznej skrzyni biegów oferującej 6 przełożeń. Peugeot 508 GT w takiej konfiguracji jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 8,5 sekundy, a maksymalna prędkość to 230 km/h. Są to więc osiągi możliwe do zaakceptowania. Silniki diesla oferowane przez grupę PSA zapewniają dużą wydajność. W tym przypadku średnie zużycie podczas testu wyniosło 6,7 litra na 100 kilometrów (trasa 1000 km w cyklu mieszanym). Oczywiście jest to wyższa wartość od tej podawanej przez producenta, ale i tak prezentuje się doskonale na tle konkurencyjnych pojazdów.
Wrażenia z jazdy
Auto posiada bardzo ładne felgi, które jednak ograniczają komfort jazdy. Zawieszenie zapewnia jednak bardzo ważny atut - karoseria nie przechyla się nadmiernie nawet w przypadku gwałtownych zmian toru jazdy. Atutem modelu 508 GT jest bardzo dobra reakcja przednich kół na ruchy kierownicą.
Wiekowa konstrukcja Peugeota nie jest wyposażona w nowoczesne systemy wspomagania kierownicy, systemy pomagające w utrzymaniu pasa ruchu oraz systemy automatycznego hamowania i kontroli zmęczenia. Okazuje się, że jest to ogromną zaletą dla wielu klientów, których denerwują różne systemy dodatkowe generujące ostrzeżenia dźwiękowe. Oczywiście można się spodziewać, że kolejna generacja będzie już posiadała sporo takich technologii.
Kolejną ważną zaletą tego francuskiego auta jest doskonała ochrona kierowcy i pasażerów od dźwięków zewnętrznych. Kabina jest bardzo dobrze wyciszona i pozwala na swobodne prowadzenie rozmowy nawet podczas jazdy z dużą prędkością.
Oferta cenowa
Ceny prezentowanego modelu zaczynają się od kwoty 98 200 zł i dotyczy ona bazowej wersji Access wyposażonej w silnik 1.6 THP o mocy 165 koni mechanicznych współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną. Testowana wersja GT posiada 6-biegowy automat, 2-litrowy silnik diesla o mocy 180 koni mechanicznych i jest najdroższa w całej ofercie. Cena sięga poziomu 146 900 zł.
W ofercie polskiego oddziału Peugeot dostępny jest kredyt zwany pożyczką. Istnieje możliwość podpisania umowy na czas od 6 do 96 miesięcy. Dostępne są rozliczenia ratalne, balonowe, 2x50%, 3x33%, 4x25%, a przedsiębiorcy mogą skorzystać z leasingu z umową zawieraną na okres od 24 do 60 miesięcy.
Podsumowanie
Pomimo upływu lat Peugeot 508 nadal charakteryzuje się atrakcyjną stylizacją oraz bardzo dobrym wykonaniem wnętrza i szeroką ofertą jednostek napędowych. Zwolennicy klasycznych rozwiązań muszą się spieszyć, ponieważ nowa mniej konserwatywna wersja zostanie wprowadzona na rynek w 2018 roku.