Range Rover Velar może być kolejnym bestsellerem Land Rovera
Range Rover Velar to pojazd, który jest nie tylko najładniejszym autem w ofercie Land Rovera, ale również jest to jeden z najładniejszych pojazdów SUV w tej klasie. Koncepcyjny wygląd obejmuje klosze lamp tylnych i przednich reflektorów wkomponowane w karoserię. Model ten posiada funkcjonalne klamki wysuwające się wtedy, gdy chce tego kierowca, a cała sylwetka tego auta posiada bardzo dostojny i elegancki wygląd, jednak dzięki pakietowi R-Dynamic można dodać modelowi rasowy charakter. Oczywiście należy mieć świadomość tego, że testowany model nie będzie zbyt często widywany na drogach w naszym kraju. Pierwsza edycja (First Edition) dostępna przez pierwszy rok sprzedaży ma na celu pokazanie możliwości jakie będzie miał klient konfigurujący swój egzemplarz. Samochód ten oferuje mocne jednostki napędowe, przesuwny panoramiczny dach, reflektory Matrix-Laser LED, skórzane wnętrze oraz fotele z masażem, nowoczesne systemy nagłośnienia, zawieszenie pneumatyczne oraz liczne systemy odpowiadające za poprawę bezpieczeństwa jazdy. Jest to więc luksusowy samochód, który niestety musi sporo kosztować. Model Velar First Edition z 3-litrowym, 300-konnym silnikiem wysokoprężnym będzie kosztował 533 tysiące złotych. Jest to cena dwóch podstawowych modeli Velar posiadających silniki benzynowe o mocy 250 koni mechanicznych.Model SUV na różne trasy
Range Rover Velar jest pewnego rodzaju wypełnieniem luki między Evoquem, a Sportem. Oprócz nowoczesnej stylistyki, nowością wprowadzoną do tego modelu jest system multimedialny Touch Pro Duo obejmujący dwa dotykowe wyświetlacze, a w wersji opcjonalnej dostępny jest trzeci ekran zastępujący klasyczne zegary. System ten nie tylko prezentuje się atrakcyjnie, ale również sprawdza się w praktyce. W związku z tymi zastosowaniami na kokpicie pozostały trzy pokrętła służące do regulacji głośności, zmiany temperatury, intensywności nawiewu oraz trybu pracy układu napędowego. W opisywanym pojeździe dotykowe systemy multimedialne są praktyczne i nie dekoncentrują kierowcy.Najnowszy model Land Rovera oferuje swoim użytkownikom kilka trybów jazdy (komfortowy, dynamiczny, offroadowy). We wszystkich trybach można mieć zastrzeżenia do precyzji działania układu kierowniczego. Auto posiada dynamiczną sylwetkę, jednak nie radzi sobie idealnie na krętych drogach, jednak trzeba przyznać, że pojazd nie został do tego stworzony. Najważniejsze cechy to oczywiście komfort oraz bezpieczeństwo i wysoka pewność przejazdu po nieutwardzonych drogach. W przypadku jazdy po takich drogach, sprawdza się zawieszenie o zmiennej wysokości rozdzielające w optymalny sposób moment między kołami. Velar z zawieszeniem pneumatycznym to SUV posiadający właściwości terenowe.
Dieslowska jednostka napędowa o pojemności 3 litrów bardzo dobrze spisuje się w trasie. Dużym udogodnieniem jest dobre wyciszenie kabiny, do której nie przedostają się ani dźwięki silnika ani wibracje. Moc jednostki napędowej jest rozwijana harmonijnie i nie brakuje momentu nawet w przypadku osiągania prędkości autostradowych. Realne spalanie w trasie na poziomie 7,5 litrów na 100 kilometrów jest z pewnością zadowalającą wartością.