Seltos jest nieco dłuższy i bardziej płaski niż jego brat Hyundai Creta. To sprawia, że wygląda sportowo.
W porównaniu do swojego brata technologicznego Seltos jest o 45 milimetrów dłuższy, 20 milimetrów szerszy i 45 milimetrów bardziej płaski. Rozstaw osi jest o dwa centymetry dłuższy. Dla porównania, Kia wygląda bardziej dynamicznie i sportowo, a także oferuje wystarczająco dużo miejsca z tyłu. Jest to ważne w Indiach, rzadko siedzisz sam w samochodzie. Wnętrze z wyświetlaczem informacyjno-rozrywkowym o przekątnej 10,25 cala i wentylowanymi przednimi fotelami spotka również przyjaciół w Europie. Integracja za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto działa bez żadnych problemów, angielski dźwięk jest wykonywany z akcentem typowym dla kraju - ładny szczegół. Kamera 360 stopni, czujniki parkowania, pełne oświetlenie LED i skórzane fotele opcjonalnie uzupełniają wyposażenie.
Kia Seltos jest wygodny i dobrze wykonany
Wytrzymały: podwozie dobrze radzi sobie również na złych drogach, we wnętrzu nic nie skrzypi.
Motto z Kia z Seltos jest dla kierowców: „doświadcz diabła”. Nasz pojazd testowy z 1,5-litrowym olejem napędowym nie do końca spełnia te obietnice, ale dzięki 115 KM i sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów Seltos radzi sobie doskonale w pośród tuk tuksów, tętniących życiem małych samochodów i sedanów. Podwozie jest znacznie bardziej nastawione na wygodę niż ściganie się z prędkością i nie może być zakłócone przez uderzenie dziury, nie zachwiała się również denerwująco. Fakt, że nic nie skrzypi ani nie pęka nawet na wyboistych drogach, pokazuje po prostu, że w Indiach czas wibrujących skrzynek dobiega końca.
Dane techniczne Kia Seltos
• Silnik: czterocylindrowy diesel
• Pojemność skokowa: 1493 cm³
• Moc: 115 KM (85kW) przy 4000 / min
• max. Moment obrotowy: 250 Nm przy 1500 obr./min do 2750 obr./min
• Napęd: napęd na przednie koła, sześciobiegowa manualna skrzynia biegów
• Długość / szerokość / wysokość: 4369/1801/1600 mm
• Przestrzeń bagażnika: 433 l