Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 28.06.2017 · 0 komentarzy · 3972 wyświetleń

Renault Clio 1.5 dCi - sportowa stylizacja

Co prawda model ten posiada silnik o mocy zaledwie 110 koni mechanicznych, jednak jego wygląd nawiązuje do wersji RS. Auto zużywa 4,5 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym oraz zapewnia bardzo dobrą dynamikę i właściwości jezdne. Dzięki pakietowi GT Line auto posiada sportowy charakter.

Renault Clio 1.5 dCi to jeden z przedstawicieli czwartej generacji tego modelu

Czwarta generacja tego bardzo popularnego modelu przeszła lifting, w ramach którego wprowadzono wiele rozwiązań charakterystycznych dla pojazdów wyższych klas. Jest to pierwszy model Clio ze światłami LED wpisanymi w przednie reflektory. Diody tego typu umieszczono również w tylnych kloszach. Pakiet GT Line sprawia, że zderzaki tego pojazdu prezentują się bardziej agresywnie, a na progach umieszczono nakładki charakterystyczne dla wersji RS. Nie należy też zapominać o chromowanym zakończeniu końcówki układu wydechowego. Prezentowany samochód jest jednym z największych reprezentantów segmentu B, ponieważ jego nadwozie posiada długość 406 cm.

Zarówno karoseria jak i wnętrze tego auta są utrzymane w niebieskim kolorze. Jeśli chodzi o wnętrze to niebieskie są przeszycia tapicerki oraz tworzywo znajdujące się wokół kratek nawiewów. Aluminiowe nakładki na pedały to kolejne elementy nadające pojazdowi sportowego charakteru. Auto posiada przejrzysty kokpit, jednak zegary mogłyby być bardziej czytelne. Duży obrotomierz i klasyczny wskaźnik paliwa skutecznie przekazują informację i stanowią nawiązanie do analogowego klimatu. Jeśli chodzi o obraz cyfrowy to mamy z nim do czynienia w przypadku komputera pokładowego oraz prędkościomierza.

W środkowej części kokpitu umieszczony został ekran dotykowy o rozmiarze 7 cali oraz panel klimatyzacji automatycznej. Możliwa jest regulacja temperatury w jednej strefie, a podziałka temperatury umożliwia skok o jeden stopień - konkurencja stosuje bardziej precyzyjne rozwiązania. Jeśli chodzi o system multimedialny to działa on sprawnie, ale na początku obsługa może wydawać się skomplikowana i trzeba się do niej przyzwyczaić. Nawigacja działa poprawnie, chociaż sposób jej działania jest podobny do urządzeń stosowanych dekadę temu. Być może w kolejnej generacji zostaną wprowadzone rozwiązania znane z Renault Megane.

Górna część deski rozdzielczej została wyłożona plastikami, które są miękkie. Pozostałe materiały są twarde i w niektórych miejscach wyglądają wręcz tandetnie. Fotele są za to dobrze wyprofilowane i zapewniają wysoki poziom komfortu nawet podczas pokonywania długiej trasy. Zapewniają one również bardzo dobre oparcie dla ciała na zakrętach, jednak są trochę wąskie. Auto posiada spore gabaryty, ale niestety nie przekładają się one na duża ilość miejsca dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Problematyczna jest mała ilość miejsca na kolana oraz wąski otwór drzwiowy utrudniający wsiadanie. Jednym z kluczowych atutów jest za to duży bagażnik o pojemności 300 litrów z podwójną podłogą. W razie konieczności pojemność bagażnika można powiększyć do poziomu 1146 litrów.

Silnik 1.5 dCi to najmocniejsza dieslowska jednostka napędowa oferowana w tym miejskim modelu. Generuje ona 110 koni mechanicznych mocy oraz 260 Nm dostępnych na poziomie 1750 obr./min. Moc jest przenoszona na napęd dzięki 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów. Droga prowadzenia dźwigni zmiany biegów jest trochę długa, ale same biegi wchodzą precyzyjnie. Wnętrze jest dobrze wyciszone i dźwięk silnika nie zagłusza radia oraz rozmów podczas jazdy z większą prędkością. Przy dużych prędkościach problematyczne są jednak wibracje.

Renault Clio nie jest demonem prędkości, jednak przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 11,4 sekund oraz maksymalna prędkość 190 km/h to dość przyzwoite parametry. Auto jest bardzo elastyczne i dość szybko nabiera prędkości nawet przy średnim poziomie obciążenia.

Francuskie samochody nigdy nie charakteryzowały się sportowymi właściwościami jezdnymi, ale prezentowane auto prowadzi się dobrze. Pokonywanie zakrętów jest pewne i bezpieczne. Dodatkowo auto zachowuje się przewidywalnie podczas poślizgu. Precyzyjny układ kierowniczy oddaje aktualną pozycję kół, a zawieszenie dobrze radzi sobie z jazdą po nierównościach. Ten ekonomiczny pojazd zapewnia zużycie paliwa na poziomie 6 l / 100 km w mieście, a wartość ta spada do 4 litrów w trasie. Średnie wartości spalania to około 4,5 - 4,7 litra.

Clio GT Line z najmocniejszym silnikiem diesla dostępne jest tylko w specyfikacji Intense w cenie 69 900 zł. Auto posiada zadziorny wygląd, liczne udogodnienia elektroniczne, komfortowe wnętrze oraz oszczędny silnik.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt