Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 5.07.2017 · 0 komentarzy · 560 wyświetleń

Renault Megane Grandtour 1.2 TCE - idealny wybór dla kierowców preferujących spokojną jazdę

Testowany model Renault Megane Grandtour wyposażony jest w silnik o mocy 130 koni mechanicznych, który jest wystarczający, ale przy wyższych obrotach jest dość mocno obciążony. Opisywany model ma za to wiele innych zalet.

Renault Megane Grandtour to ciekawa propozycja dla spokojnych kierowców

Renault Megane Grandtour charakteryzuje się dużą, solidną budową i na pierwszy rzut oka model ten można pomylić z większym modelem Talisman. Pojazd ten zapewnia odpowiednio dużą ilość miejsca dla rodziny oraz jej bagaży. W opcji dostępny jest system 4Control odpowiedzialny za łatwiejsze manewrowanie. Pojazd nie jest nadmiernie podsterowny przy pokonywaniu zakrętów.

Bardzo dobre pierwsze wrażenie

Prezentowany pojazd wyposażony jest w bardzo dobrze działający system otwierania i zamykania drzwi bez kluczyków. Karta zastępująca kluczyki jest identyfikowana przez pojazd z odległości dwóch metrów, co powoduje automatyczne odblokowanie zamków. Jest to bardzo komfortowe rozwiązanie, np. w przypadku niesienia zakupów w dwóch rękach. Po zakończeniu jazdy i oddaleniu się od auta, drzwi zostaną ponownie zablokowane przez samochód. O zamknięciu auta świadczą zamykające się lusterka oraz cichy sygnał dźwiękowy.

Ogromnym atutem jest duża wszechstronność i bardzo wysoki komfort wnętrza pojazdu. Model ten jest większy od poprzedniej wersji oraz od wielu konkurencyjnych pojazdów. Zaletą jest też funkcjonalny bagażnik z podwójną podłogą, pod którą znajduje się koło zapasowe o pełnych wymiarach. Dostępna jest też przestrzeń do przechowywania zwiniętej rolety.

Stanowisko kierowcy

W modelu tym nie ma zainstalowanych tradycyjnych zegarów. Zamiast nich producent zastosował duży cyfrowy wyświetlacz służący jako obrotomierz, prędkościomierz lub może pokazywać oba te wskazania, w zależności od potrzeb użytkownika. Dodatkowo istnieje możliwość ustawienia stylizacji i koloru takiego wyświetlacza.

Na centralnej konsoli można znaleźć duży ekran dotykowy z mapą nawigacji i większością funkcyjnych przełączników. Istnieje możliwość personalizacji ustawień takiego ekranu. Oprócz tego we wnętrzu znajdują się standardowe przełączniki podgrzewania kierownicy i uruchomienia tempomatu. Generalnie deska rozdzielcza wygląda podobnie jak w modelu Talisman.

Bardzo istotnym atutem wnętrza pojazdu jest dobrze działający układ klimatyzacyjny. Wstępne ustawienie różnych parametrów tego urządzenia sprawia, że nie trzeba sobie zawracać głowy takimi ustawieniami podczas jazdy. Problematyczna jest nawigacja z przestarzałymi mapami i źle działającym systemem, który może przełączyć się na radio podczas wprowadzania danych celu podróży. Cyfrowe zegary mogłyby zostać lepiej dopracowane.

Przy ikonie dystrybutora brakuje oznaczenia strony, po której znajduje się wlew paliwa. Centralny wyświetlacz jest łatwy w obsłudze, ale wygodniejsze byłoby wyświetlanie wielu informacji jednocześnie, ponieważ klikanie w poszukiwaniu odpowiedniej opcji to strata czasu, a dodatkowo czynności te absorbują uwagę kierowcy.

Wysoka jakość wykończenia

Wraz z wprowadzaniem kolejnych generacji, francuski producent Renault dba o coraz lepsze wykończenie wnętrz swoich pojazdów. Testowany egzemplarz posiadał bardzo dobre wykończenie. Tapicerki były przyjemne w dotyku, górna część deski rozdzielczej wykonana z miękkiego tworzywa (podobnie jak boczki drzwi), staranna zabudowa tunelu środkowego - to tylko niektóre przykłady świadczące o wysokiej jakości wnętrza. Niższą jakością charakteryzuje się tylko materiał obszycia kierownicy.

Jednostka napędowa

Silnik 1.2 TCe zastosowany w tym modelu potrafi być bardzo oszczędny i w przypadku łagodnej jazdy spala od 5 do 8,5 litrów paliwa na 100 kilometrów. Taka jazda wiąże się również z cichą pracą, która przekłada się na lepszy komfort i większą przyjemność z jazdy.

W przypadku przewożenia kompletu pasażerów, pojazd traci swoją dynamikę oraz znacznie zwiększa zużycie paliwa do poziomu 11 litrów na 100 kilometrów. W trasie oraz na autostradach silnik ten męczy się przy utrzymywaniu wysokich prędkości. Silnik ten nie do końca wykorzystuje potencjał podwozia oferowanego przez Megane. W wersji tej przydałoby się rozwiązanie pośrednie między testowanym silnikiem 1.2 TCe o mocy 130 koni mechanicznym, a najlepszą wersją 1.6 TCe o mocy 205 koni mechanicznych.

Podsumowanie modelu

Najnowsza generacja Megane Grandtour charakteryzuje się komfortem, funkcjonalnością oraz niezłym wykonaniem. Atutem jest ciche wnętrze oraz cyfrowe wyświetlacze na desce rozdzielczej. Jeśli chodzi o silnik 1.2 TCe to jest on dobry jedynie dla osób preferujących spokojniejszą jazdę miejską. W przypadku osób preferujących większą dynamikę, o wiele bardziej polecany jest model z silnikiem wysokoprężnym 1.6 dCi.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt