Seat Tarraco FR PHEV jest nowym wariantem znanego modelu SUV-a. Tym razem otrzymał on napęd hybrydowy. Przed końcem 2021 r. na rynek wejdzie sześć modeli z napędem hybrydowym lub elektrycznym, a omawiany model jest jednym z nich.
Seat Tarraco jest największym samochodem osobowym dostępnym w ofercie hiszpańskiego producenta. Wersja hybrydowa plug-in posiada w nazwie skrót „FR” nawiązujący do frazy „Formula Racing”. Zgodnie z tradycją Seata, każdy model samochodu będący usportowioną wersją modelu jest oznaczany w taki sposób.
Hybrydowy napęd
Hybrydowy układ zastosowany w Seacie Tarraco składa się z czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,4 l i mocy 150 KM, a także elektrycznego silnika generującego moc na poziomie 115,6 KM. Energia jest magazynowana przez litowo – jonowe akumulatory o pojemności 13 kWh. Łączna moc napędu hybrydowego wynosi 245 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm.
Seat Tarraco FR PHEV charakteryzuje się przyspieszenie do 100 km/h w ciągu 7,4 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi natomiast 217 km/h. Model będzie mógł przebyć trasę przekraczającą 50 km w trybie wyłącznie elektrycznym. Natomiast emisja dwutlenku węgla kształtuje się na poziomie 50 g/km w cyklu WLTP. Akumulatory litowo – jonowe będą mogły być doładowane w czasie jazdy oraz przy wykorzystaniu tradycyjnej sieci elektrycznej.
Sportowe nadwozie
Seat Tarraco FR PHEV charakteryzuje się bardzo sportowym designem. Do głównych cech nadwozia należą 19 – calowe felgi aluminiowe, większy tylny spoiler oraz nieco poszarzone nadkola. Na tylnym nadwoziu, na całej szerokości klapy bagażnika zostały zamontowane tylne światła.
Kierowca otrzyma do dyspozycji najnowszą wersję systemu multimedialnego, obsługiwanego za pomocą dotykowego ekranu o przekątnej 9,2 cala. O wygodę kierowcy i pasażerów zadbają natomiast sportowe fotele o kubełkowej konstrukcji. Fotele zostały wyposażone w elektryczną regulację ustawień dla kierowcy i pasażera.
Model zadebiutuje w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie, we wrześniu 2019 r. Początek seryjnej produkcji przypada na drugą połowę 2020 r. Produkcja będzie realizowana w zakładach produkcyjnych Volkswagena w Wolfsburgu. Ceny nowego modelu poznamy zapewne dopiero za kilka miesięcy.