Smart Hybrid Vehicle zakłada montaż baterii pod fotelem. Wielkość akumulatora wynosi 20 x 18 x 8 cm, a jego masa wynosi 2,5 kg. Pojemność jednostki wynosi 3 Ah. Cena akumulatora wynosi ok. 4000 zł. Układ jest prosty i nie zapewnia możliwości jazdy jedynie „na prądzie”, nie poprawia on także osiągów samochodów. ISG dysponuje także momentem 50 Nm. Ładowanie akumulatora odbywa się w czasie hamowania.
Smart Hybrid Vehicle został zaprojektowany z myślą o miejskich autach. Po raz pierwszy zastosowano go w hybrydowym modelu Baleno, gdzie SHV został zintegrowany z silnikiem 1.2 DualJet o mocy 90 KM, współpracującym z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Hybrydowa odmiana jest dostępna jedynie w wersji Baleno Elegance (najdroższej wersji wyposażenia). Według zapewnień producenta hybrydowa wersja Suzuki baleno pozwala zaoszczędzić ok. 0,2 l na 100 km. Cena modelu na polskim rynku wynosi 65 900 zł.
Drugi model wyposażony w Smart Hybrid Vehicle to Suzuki Swift nowej generacji. Pierwsza z dostępnych wersji hybrydowych jest kopią układu zastosowanego w Suzuki Baleno. Druga wersja obejmuje silnik 1.0 BoosterJet – trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa posiadająca 110 KM i 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wersja hybrydowa Suzuki Swift 1.2 SHVS jest dostępna w cenie 59 900 zł, natomiast wersja hybrydowa Suzuki Swift 1.0 SHVS jest dostępna do nabycia 69 900 zł.
Na polskim rynku motoryzacyjnym zadebiutował również hybrydowy model Suzuki Ignis. Model posiada układ złożony z silnika 1.2 DualJet- ten sam, który został zastosowany w Suzuki Baleno. Kierowca wybierający wersję hybrydową Suzuki Ignis może zaoszczędzić 0,3 l/100 km.