Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 26.07.2017 · 0 komentarzy · 797 wyświetleń

Suzuki Vitara S - sprawdzian na szosie i trasie terenowej

Nowa generacja Suzuki Vitara jest produkowana już od 2015 roku. Co prawda jej nazwa świadczy o tym, że zastępuje legendarne auto terenowe, jednak w rzeczywistości jest to pojazd innego formatu. Testowany model to wersja S.

Suzuki Vitara S jest modelem produkowanym od 2015 roku

Trasa testowa obejmowała zarówno jazdę po mieście, w trasie po drodze asfaltowej oraz w trasie prowadzącej po drogach nieasfaltowych. Po takim teście udało się precyzyjnie wyrobić zdanie na temat tego pojazdu, który powinien sobie doskonale radzić w gronie crossoverów.

Poprawiona wersja Vitary

Jak wiadomo istnieje wiele różnic pomiędzy generacjami Vitary. Warto jednak skupić się na nowościach, które zostały wprowadzone w testowanej wersji S. Ta konfiguracja Vitary wyróżnia się przede wszystkim zamontowaną jednostką napędową, którą jest turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra z bezpośrednim wtryskiem Boosterjet. Silnik ten zapewnia moc 140 koni mechanicznych i moment obrotowy 220 Nm, które może nie robią wiele wrażenia, ale co do konstrukcji jednostki napędowej i jej pracy nie można mieć żadnych zarzutów. Jeśli dorzucimy do tego napęd na cztery koła to otrzymujemy pojazd, który jest dynamiczny zarówno podczas jazdy miejskiej, jak i w trasie.

Testowany model jest wyposażony w manualną skrzynię biegów z 6 przełożeniami, która charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem precyzji pracy. System sterowania ALLGRIP z napędem na cztery koła pozwala na wybór jednego z czterech trybów pracy układu napędowego - AUTO, SPORT, SNOW oraz LOCK. W trybie sport silnik staje się bardziej żwawy i zapewnia sporą dynamikę. Tryby SNOW oraz LOCK przydają się na górskich drogach razem z prześwitem na poziomie 185 mm, który jest większy w porównaniu z przeciętnymi pojazdami typu crossover.

Vitara S - doskonałe zestawienie

Warto jednak zwrócić uwagę na to, że układ napędowy jest tak wydajny dzięki doskonałej konstrukcji nadwozia zapewniającej wiele zalet. Zmodyfikowana wersja w porównaniu z wersją podstawową wyróżnia się odmienionym przednim grillem, a dodatkowym ciekawym akcentem są czerwone obwódki soczewek lamp przednich, które doskonale komponują się z elementami wykończenia wnętrza. Tylne zderzaki wyposażone są w lampy LED do jazdy dziennej oraz klasyczne halogeny. Warto też wspomnieć o zaletach, których nie można dostrzec gołym okiem. Niska masa pojazdu na poziomie 1220 kg sprawia, że silnik o mocy 140 koni mechanicznych zapewnia sporą dynamikę. Pomimo zastosowania napędu na obie osie, auto spala 9 litrów paliwa na 100 km w mieście oraz 7 litrów w trasie. Te atuty w połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym oraz i dobrze pracującym zawieszeniem przekładają się na wysoki komfort i przyjemność wynikającą z jazdy. Auto nie jest zbyt miękkie na równej nawierzchni ani za twarde na nierównościach.

Wyposażenie pojazdu

Suzuki Vitara S charakteryzuje się bogatym wyposażeniem. Jego komfortowe fotele posiadają skórzane obicia z miłym w dotyku materiałem wykończeniowym środka. Kolejne ciekawe elementy to skórzana kierownica, siedzenia przednie z podgrzewaniem oraz radio wyposażone w nawigację. Nie należy też zapominać o tempomacie i klimatyzacji automatycznej. Jeśli chodzi o wnętrze to nie jest ono bardzo przestronne, więc auto idealnie nadaje się dla 2 osób lub dla rodzin 2 1. W takim przypadku jazda jest komfortowa i nikt nie powinien narzekać na zbyt mało miejsca na nogi, itp. Jeśli chodzi o wady wnętrza to problemem są twarde plastikowe boczki drzwi oraz deska rozdzielcza. Auto jest jednak bardzo ergonomiczne. Pojemność bagażnika to około 400 litrów, ale nie posiada on niepotrzebnych kantów, więc ustawianie w nim bagaży i przewożonych przedmiotów nie jest trudne i uciążliwe. Ciekawym rozwiązaniem jest też płyta rozdzielająca dolny schowek od pozostałej przestrzeni bagażowej i wyrównująca próg załadunku.

Podsumowanie

Suzuki Vitara S jest samochodem, który posiada wiele zalet i jest to model godny polecenia dla osób poszukujących pojazdu tego typu. Problemem może być cena, jednak w porównaniu z konkurencją kwota 85 900 zł nie jest bardzo wygórowana, jednak wiele opcjonalnych elementów wyposażenia wymaga dopłacenia kolejnych kwot. Mimo to auto cieszy się bardzo dobrymi wynikami sprzedaży.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt