Dynamiczny F-Type R to moc
Najlepszy model R, podobnie jak poprzednio SVR, wysyła 575 KM na wszystkie cztery koła. Doskonały ośmiobiegowy automatyczny konwerter ZF jest obowiązkowy dla wszystkich modeli. Brytyjczycy również zmodernizowali wnętrze: instrumenty analogowe ustąpiły miejsca dowolnie konfigurowanemu monitorowi, a konsola środkowa ma teraz bardziej dostępny system informacyjno-rozrywkowy. Dynamiczny wzdłużnie, F-Type R ma moc dzięki swojemu 700 Nm, strzela do 100 w 3,7 sekundy i energicznie do 300 km / h. Zmodyfikowane podwozie R z nowymi adaptacyjnymi amortyzatorami, sprężynami, stabilizatorami oraz wzmocnioną tylną osią i przegubami kulowymi również robi niezaprzeczalne wrażenie.
Dzięki poprawionemu podwoziu R dobrze jedzie- z dużą ilością informacji zwrotnych w układzie kierowniczym.
Poprzednik był czasem trochę szorstki, ale teraz ma wrażenie pomimo bujnych 20-calowych opon. Precyzyjne sterowanie, wcześniej z niewielkim sprzężeniem zwrotnym, teraz działa znacznie bardziej emocjonalnie. Dwulitrowe turbodoładowanie również wykonuje dobrą robotę: 400 Nm, w 5,7 sekundy do 100, 250 km / h na szczycie, z około 1600 kilogramami najlżejszego i najtańszego F-Type - tylko czterocylindrowy ryk z przodu. Nowy model 450-PS podnosi potężny 580 Nm i zamienia coupé z syczącym V8 do 100 km / hw 4,6 sekundy. To prawie sprawia, że zapominamy o silnym R i jest tańszy.
Wniosek: wszystko wykonane poprawnie: bardziej atrakcyjny wygląd, nowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy, zauważalne dostrojenie układu kierowniczego i podwozia. Napędy F-Type są teraz naprawdę świetne!
Dane techniczne Jaguar F-Type R Coupé:
• Silnik: kompresor V8, przód wzdłużny
• Pojemność skokowa: 5000 cm³
• Moc: 423 kW (575 KM) przy 6500 / min
• max. Moment obrotowy: 700 Nm przy 3500-5000 / min
• Napęd: ośmiobiegowy automatyczny, napęd na wszystkie koła
• Długość / szerokość / wysokość: 4470/1923/1311 mm
• Masa własna: 1818 kg
• Przestrzeń bagażnika: 215–509 l
• 0–100 km / h: 3 , 7 s
• Vmax: 300 km / h
• Zużycie: 11,0 l Super Plus
• Emisja CO2: 252 g / km