Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 16.04.2020 · 0 komentarzy · 551 wyświetleń

T-Cross jest duży na małą skalę

Volkswagen ma w swojej ofercie nowego SUV-a: VW T-Cross w segmencie A0. Portfolio Wolfsburga jest teraz sortowane od dużych do małych, od Touareg po Tiguan (Allspace) i od T-Roc do T-Cross. I rzeczywiście, T-Cross może być Touaregiem, który został rozbity na podstawowe elementy - mamy na myśli to bardzo pozytywnie. Dzięki całkowitej długości zaledwie 4,11 metra łączy upragnioną wysoką pozycję siedzącą z bardzo przydatną, bezpieczną i zwinną charakterystyką jazdy.

Pasażerowie siedzący z tyłu również wygodnie siedzą

Przestrzeń jest naprawdę duża dla pojazdu, który można podzielić na małe i kompaktowe samochody. W T-Cross można łatwo zakwaterować cztery osoby dorosłe, a pasażerowie z tyłu również siedzą wygodnie. Jeśli siedzenia w drugim rzędzie nie są potrzebne, tylne siedzenie można standardowo przesunąć o 14 centymetrów. Tak więc objętość bagażnika wzrasta z 385 do 455 litrów, a przy złożonym tylnym siedzeniu objętość wzrasta do 1281 litrów. Dodatkowy wzrost głębokości załadunku jest możliwy dzięki składanemu oparciu siedzenia pasażera - jest to dostępne tylko z linią wyposażenia Life, ale nie jako jedna opcja. Dzięki pojemności ładunkowej T-Cross znajduje się tuż przed Seat Arona (400-1280 litrów), modelem, który można najlepiej porównać z jego bliskim stosunkiem technicznym.
Sytuacja wygląda inaczej w przypadku wartości ładunku: w zależności od wyposażenia Arona pakuje od 493 do 603 kilogramów, T-Cross wydaje się nieco mniej mocny z wartościami od 428 do 560 kilogramów. Niemniej jednak wartości te są naprawdę dobre dla segmentu mini SUV.


Mały trzycylindrowy silnik jest prawie ukryty z przodu samochodu. Działa niepozornie.

Podczas gdy przestrzeń w stosunku do wielkości wydaje się prawie odkrywcza, opcje pod względem wariantów napędu wydają się dość skromne. Silnik benzynowy to trzylitrowy jednocylindrowy silnik z turbodoładowaniem w dwóch poziomach mocy (95/116 KM). Bezpośredni wtrysk przebiega płynnie i dyskretnie. Alternatywnie dostępny jest czterocylindrowy olej napędowy, również o mocy 95 KM, co sprawia, że ​​T-Cross jest absolutnie odpowiedni na duże odległości, ale w porównaniu z benzyną podstawową nie jest nieznaczna w tym segmencie. Te pieniądze można lepiej zainwestować w sprzęt. Oba silniki o mocy 95 KM zarządzają swoją mocą za pomocą ręcznej pięciobiegowej skrzyni biegów, w przypadku silnika wysokoprężnego istnieje również solidne podwójne sprzęgło automatyczne . Silnik benzynowy o mocy 116 KM jest wyposażony w sześciobiegowy przełącznik ręczny lub z automatycznym podwójnym sprzęgłem. Wszystkie modele mają napęd na przednie koła, ponieważ napęd na cztery koła nie stanowi problemu dla VW w segmencie miejskich SUV-ów. Również w tym rozdziale musimy porozmawiać o Seat Arona, ponieważ jego oferta napędów jest bardziej atrakcyjna. Z jednej strony do wyboru jest już czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 150 KM - który VW wprowadzi dopiero w najbliższej przyszłości. I, o wiele bardziej atrakcyjne, możesz zamówić Arona z ekonomicznym i przyjaznym dla środowiska silnikiem na gaz ziemny. Ponieważ technologia pochodzi z tego samego zestawu, taki napęd byłby również możliwy dla T-Cross - jednak nie jesteśmy świadomi niczego w tym zakresie.

Standardowe monitorowanie martwego pola jest świetne

Oceniamy podstawowy sprzęt, który jest dostępny w cenie początkowej, co najwyżej średnio. Przynajmniej jest radio z 6,5-calowym ekranem dotykowym (podstawowy Polo nie ma nawet radia) i nowoczesny interfejs USB-C, ale z drugiej strony samochód jest na stalowych kołach i zamiast klimatyzacji, jest tylko prosta dmuchawa. Ale naprawdę cieszymy się ze standardowego monitorowania martwego pola - nawet w klasie średniej wielu producentów wciąż może zapłacić za tego praktycznego pomocnika po wysokiej cenie. Monitorowanie martwego pola w T-Cross reaguje nawet impulsem przeciwsterowania, aby zapobiec wypadkom z pojazdami na szybkim pasie. W związku z tym ma również system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu - co czasami powoduje nerwowość w sterowaniu. Jeśli chcesz go wyłączyć, musisz to zrobić ponownie za każdym razem, gdy wyruszasz w podróż, ale jest to łatwe dzięki wielofunkcyjnej kierownicy. Istnieją różne technologie wśród dodatków, które, jak wspomniano na początku, są również znane z ich starszego brata Touarega. Adaptacyjny tempomat, który w połączeniu z DSG staje się nawet asystentem korka. Z ośmiocalowego systemu informacyjno-rozrywkowego Composition Media, można także korzystać z kilku aplikacji telefonicznych bezpośrednio w samochodzie za pośrednictwem Android Auto lub Apple Carplay. 


Wniosek : T-Cross to SUV małego samochodu, ale wyróżnia się najważniejszą zaletą wysokości siedzenia. Poza tym jeździ wygodnie, bez przechyleń i kołysania. Jego przestrzeń jest przekonująca. Każdy, kto może pogodzić się z typową ceną VW, zrobi tutaj dobry wybór - lub spróbuje Seat Arona.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt

Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku,

Aby przeglądać treści na stronie posamochod.pl musisz wyrazić zgodę na używanie tz. ciasteczek cookies oraz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nasz portal oraz naszych partnerów biznesowych. Warunki użytkowania tego typu plików możesz określić w ustawieniach swojej przeglądarki.

!

Not valid!