Obręcz koła kierownicy jest wyjątkowo gruba, ale pasuje.
Po naciśnięciu przycisku Start ośmiocylindrowy silnik M5 ożywa z hukiem, ogłaszając na wyświetlaczu, że „pełna moc napędu będzie wkrótce dostępna”. Po niecałej minucie oczyszczanie spalin odbywa się w temperaturze roboczej i dostępne jest całe 625 KM (465 kW) wariantu konkurencyjnego. Moc jest przenoszona na jezdnię dzięki napędowi na wszystkie koła z wyjątkowo napędem na tylne koła. System zrywa przednią oś tylko w sytuacjach awaryjnych, co działa płynnie i dobrze. Brutalne auto osiąga prędkość w 3,2 sekundy i opcjonalnie do 305 km / h. Średnio przez osiem komór spalania powinno przepływać średnio 10,7 l / 100 km.
Za pomocą przycisku M-Mode definiujesz łowisko szybkiej jazdy.. droga, sport lub tor wyścigowy.
Zasadniczo systemy asystujące są włączane lub wyłączane, nawet ekran Infotainment pozostaje czarny w trybie bardzo ostrego śledzenia. Ponadto można ustawić amortyzatory, układ kierowniczy, hamulce, napęd na wszystkie koła, silnik i charakterystykę zmiany biegów. Po kilku kilometrach staje się jasne. W trybie komfortowym M8 Gran Coupé daje asfaltowego dżentelmena, ale już krąży wokół większości innych pojazdów. Samochód dosłownie wskakuje na zakręt podczas pokonywania zakrętów i biegnie nim jak po szynach. Tylko przy małym promieniu i dużej prędkości Monachium nie może całkowicie ukryć swojej wagi 1980 kilogramów i wypchnąć przód na zewnątrz. W trybach Sport lub Sport Plus silnik jeszcze bardziej łapczywie zachowuje się na gazie i czasami powoduje nieznaczne drganie tyłu podczas przyspieszania. Precyzyjne sterowanie sprawia, że jazda z przyjemnymi siłami przywracającymi jest bardzo przyjemna.
Bez względu na to, w jakiej konfiguracji - BMW M8 Competition jest świetną zabawą, szczególnie na drogach wiejskich, i przewyższa już bardzo zwinnych, oswojonych braci z serii 8 we wszystkich dziedzinach.
Jeśli chodzi o działanie, polegasz na wypróbowanych i przetestowanych i to dobrze. Sterowanie głosem również działa naprawdę dobrze, ale chcemy tutaj złamać lancę dla starego dobrego przycisku obrotowego systemu i-Drive, który okazuje się pomocny podczas jazdy. Guziki w kształcie półksiężyca nie przypadają każdemu do gustu.
Dane techniczne:
• Silnik: V8 biturbo
• Pojemność skokowa: 4395 cm³
• Moc: 625 PS (460 kW) przy 6000 / min
• max. Moment obrotowy: 750 Nm przy 1800 obr./min do 5800 obr./min
• Napęd: napęd na wszystkie koła, ośmiostopniowa M Steptronic
• Vmax: 305 km / h (opcjonalnie)
• 0-100 km / h: 3,2 s
• Długość / szerokość / wysokość: 5098 / 1943/1420 mm
• Masa własna: 1980 kg
• Ładowność: 460 kg
• Bagażnik: 440 litrów
• Zużycie: 10,7 l / 100 km (super, trzecia mieszanka UE)
• Spaliny CO2: 244 g / km