Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 19.07.2017 · 0 komentarzy · 547 wyświetleń

Toyota RAV4 Hybrid w najmocniejszej wersji

Toyota RAV4 pojawiła się na światowym rynku dwadzieścia lat temu i debiut ten dał początek nowemu segmentowi samochodów typu SUV w wersji kompaktowej. Aktualnie w salonach samochodowych dostępna jest czwarta generacja prezentowanego modelu. Bardzo ważną datą dla tego modelu jest 2016 roku, w którym swój debiut miała wersja RAV4 Hybrid z nowym napędem. Aktualnie jest to najpopularniejsza hybryda w pojazdach typu SUV w Polsce. W tej najczęściej wybieranej przez naszych rodaków wersji zamontowany jest zestaw hybrydowy generujący moc na poziomie 197 koni mechanicznych. Taki sam zestaw stosowany jest w modelu SUV klasy premium, jakim jest Lexus NX 300h.

Toyota RAV4 Hybrid to najpopularniejsza w Polsce Hybryda w klasie SUV

Toyota RAV4 miała swój debiut na Salonie Samochodowym w Genewie w 1994 roku. Jej pełna nazwa to "Recreational Active Vehicle with 4-Wheel Drive". Cztery generacje tego modelu jak na razie znalazły 6 milionów kupujących, a większość najstarszych egzemplarzy (90%) można do dziś spotkać na drogach. Na początku klienci decydowali się na wybór pojazdów typu SUV zamiast sportowych modeli hatchback oraz coupe. Aktualnie modele typu SUV są najpopularniejszymi pojazdami rodzinnymi, które silnie wypierają z rynku pojazdy typu minivan oraz tradycyjne samochody klasy średniej.

Najsilniejsza i najszybsza wersja RAV4 w historii

Toyota RAV4 słynie z miana prekursora nowego gatunku pojazdów, jednak nigdy wcześniej w swojej historii nie miała tak mocnego układu napędowego. W jego skład wchodzi silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra 16V VTT zapewniający moc 155 koni mechanicznych i maksymalny moment 206 Nm. W skład tego układu napędowego wchodzi również silnik elektryczny o mocy 142 koni mechanicznych i maksymalnym momencie 270 Nm oferowanym w pełnym zakresie pracy jednostki napędowej. Warto jednak zaznaczyć, że moce obu tych jednostek napędowych nie sumują się i łącznie użytkownik ma do dyspozycji moc na poziomie 197 koni mechanicznych co w przypadku tego modelu jest i tak wartością rekordową. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 8,3 sekund.

Jednostka hybrydowa umożliwia jazdę Toyotą RAV4 Hybrid w trybie EV wykorzystującym tylko silnik elektryczny z prędkością do 50 kilometrów na godzinę, jednak przy umiejętnym wykorzystaniu systemu możliwa będzie jazda na zasilaniu elektrycznym nawet z prędkością 70 km/h przez kilka kilometrów. W takich sytuacjach zużycie paliwa wyniesie 0 litrów na 100 km, natomiast średnie spalanie zakładane przez producenta to poziom około 5,1 l / 100 km.

Silnik spalinowy oferuje pracę w oszczędnym cyklu Atkinsona. Oferuje on dłuższy suw pracy od suwu sprężania, więc straty energii nie są duże. Dzięki systemowi VVT-i regulowany jest moment otwarcia zaworów dolotowych zależny od parametrów, takich jak prędkość, obroty oraz obciążenie jednostki napędowej. W przypadku wzrostu obciążenia silnik przechodzi w powszechny cykl pracy Otto. Jednoczesne zastosowanie silnika spalinowego z elektrycznym zapewnia dwa największe atuty, jakimi są niskie zużycie paliwa oraz wysoka moc. Moc jest przekazywana na układ napędowy przy pomocy automatycznej, bezstopniowej skrzyni E-CVT. Możliwy jest ręczny wybór trybów jazdy zapewniających maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie są oferowane przez napęd hybrydowy.

Manualny wybór trybów jazdy został wzbogacony o funkcje sekwencyjnej zmiany biegów oraz tryb Power zapewniający bardziej sportową, dynamiczną jazdę, na prostych, krętych oraz górskich drogach. Pozycja Sequential Shift zapewnia lepszą intensywność hamowania silnikiem oraz polepsza reakcję na wciskanie pedału gazu, ponieważ obroty silnika są utrzymywane na wyższym poziomie.

Napęd na obie osie

Model Toyota RAV4 Hybrid AWD jako pierwszy model tego producenta w Europie posiada wysokonapięciowy silnik elektryczny o mocy 68 koni mechanicznych umieszczony z tyłu. System E-Four działa niezależnie od napędu osi przedniej i napędza wyłącznie tylne koła. System ten jest w stanie płynnie włączyć tryb AWD podczas ruszania na śliskiej nawierzchni, przy pokonywaniu zakrętów, itp. Odpowiada on za zwiększenie stabilności, przyczepności i poprawę sterowności w trudnych warunkach na drodze. Prostota konstrukcji zapewnia mniejsze ryzyko awarii, a brak dodatkowych elementów mechanicznych, które współpracują ze sobą przekłada się na niższy poziom zużycia energii i paliwa.

Prosta konstrukcja napędu hybrydowego zapewnia niezawodną pracę. Napęd ten nie wymaga stosowania w pojeździe wielu części przydatnych w standardowym samochodzie. Zaletą jest wolniejszy stopień zużywania klocków i tarcz hamulcowych. Jest to możliwe dzięki systemowi odzyskiwania energii, który uruchamia się przy każdorazowym wciśnięciu pedału hamulca. Napęd na cztery koła pozbawiony wału poprawia walory trakcyjne samochodu z podwyższonym zawieszeniem. Silnik elektryczny znajdujący się z tyłu pozwala na optymalny rozkład masy między osiami. Nowoczesny system E-Four odpowiada za napędzanie wszystkich czterech kół silnikami elektrycznymi (przednia oś jest napędzana przy pomocy układu hybrydowego, natomiast za tył odpowiada dodatkowa jednostka elektryczna) i zapewnia lepszą kontrolę trakcji. Auto może ciągnąć przyczepę o masie do 1650 kg.

Zastosowanie napędu hybrydowego wiąże się również z płynną i cichą jazdą, która jest bezpieczna i komfortowa. Dodatkowo w modelu tym opracowane wytłumione wnętrze obejmujące 50% więcej materiałów dźwiękochłonnych.

Wyposażenie pojazdu

Między zegarami umieszczono 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz pokładowego komputera, natomiast na konsoli środkowej umieszczono 7-calowy ekran dotykowy pozwalający na obsługę systemu multimedialnego Toyota Touch 2.

Warto wspomnieć o niezawodnym pakiecie bezpieczeństwa Toyota Safety Sense (TSS), który korzysta z radaru i kamery posiadającej duży zasięg. System ten posiada funkcję Pre Collision System (PCS) odpowiedzialną za zapobieganie kolizjom i posiadającą mechanizm wykrywania pieszych. Dodatkowo auto posiada układ ostrzegający o opuszczaniu pasa ruchu, automatyczne światła drogowe, system rozpoznawania znaków drogowych oraz aktywny tempomat.

System zapobiegania kolizjom działa przy prędkościach wyższych niż 10 km/h jest w stanie wykryć obiekty, które znajdują się przed pojazdem, dzięki czemu zapewnia on ochronę przed zderzeniem. Jeśli istnieje ryzyko kolizji, system PSC ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i świetlnego oraz wzmacnia siłę hamowania po wciśnięciu pedału hamulca. Jeśli kierowca nie reaguje na ostrzeżenia, wówczas system samodzielnie zaczyna hamowanie i zmniejsza prędkość o 40 km/h, a nawet zatrzymuje całkowicie pojazd. System ten jest też w stanie wykryć możliwość kolizji z pieszym. W takiej sytuacji automatyczne hamowanie aktywuje się przy prędkości 10-80 km/h i system jest w stanie zredukować prędkość o 30 km/h.

Bardzo istotnym ułatwieniem jest kamera działająca w trybie 360 stopni. Pozwala ona na obserwację otoczenia pojazdu z jego każdej strony.

Hybrydowa Toyota RAV4 z napędem na przednią oś kosztuje od 139,9 tysięcy złotych, a wersja z napędem na cztery koła to koszt 149,9 tysięcy złotych. W podstawowej wersji zastosowano systemy bezpieczeństwa czynnego. Dodatkowo w cenie pojazdu ujęto pakiet Style, przednie lampy Bi-LED, system automatycznej regulacji górnych świateł, przyciemnione szyby z tyłu, felgi aluminiowe o rozmiarze 18 cali, system inteligentnego kluczyka oraz elektryczne unoszenie drzwi bagażnika. W pojeździe Toyota RAV4 zainstalowano siedem poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej oraz tylne światła LED.

W ofercie RAV4 znajduje się nowa wersja wyposażenia Selection w dwóch kolorach (ciemny niebieski oraz srebrny).

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt