Volkswagen Sharan to interesująca alternatywa dla limuzyn
Volkswagen Sharan jest vanem, który sprawia wrażenie pojazdu o charakterze rodzinnym. Jest to więc idealne auto dla dużych rodzin ceniących sobie komfort oraz wiele przydatnych udogodnień.
Ekonomia i praktyczność
Jeśli chodzi o ekonomię to ceny Volkswagena Sharana wahają się w granicach 115 490 zł do 173 190 zł. Oczywiście wszelkie dodatki i opcje wiążą się z dalszymi opłatami. Testowany model wyposażony był w silnik diesla o pojemności 2.0 litra i mocy 184 koni mechanicznych. Poziom spalania to 6,8 litrów na 100 kilometrów obliczony po pokonaniu trasy liczącej 321 kilometrów. Przy stosowaniu się do zasad ekonomicznej jazdy poziom ten spadł do 6,1 l / 100 km, natomiast w jeździe miejskiej auto pali średnio 7,8 l / 100 km. Wartości te są przyzwoite jak na pojazd rodzinny z dużą liczbą bagaży.Jeśli chodzi o praktyczność to istotną zaletą modelu jest bagażnik o pojemności 955 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta zwiększa się do 2400 litrów. Oznacza to, że Sharan idealnie nadaje się do podróży prywatnych, wyjazdów na targi kilku przedstawicieli firmy oraz do wyjazdów rodzinnych.
Przydatne udogodnienia dla dzieci i nie tylko
W Volkswagenie Sharanie zastosowano wiele ciekawych udogodnień dla dzieci. Za dopłatą można skorzystać ze specjalnego siodełka, więc nie trzeba wozić ze sobą fotelika dziecięcego. Oprócz tego istnieje możliwość dokupienia gniazda 220V do podłączenia laptopa lub innego urządzenia elektrycznego. Przesuwne drzwi to doskonałe, wygodne i bezpieczne rozwiązanie dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń.Sharan nie jest bardzo szybkim pojazdem ale najmocniejsza dieslowska jednostka napędowa zapewniała zadowalające osiągi w trasie, zwłaszcza że istnieje możliwość przełączenia w tryb jazdy sport. Automatyczną skrzynię biegów można obsługiwać z poziomu kierownicy, a to przekłada się na zwiększenie dynamiki jazdy. Auto zapewnia bardzo dobrą widoczność oraz zwrotność.
Jeśli chodzi o systemy zapewniające komfort i bezpieczeństwo to Sharan nie odbiega pod tym względem od aut segmentu D oraz E. Dobrym rozwiązaniem jest system wykrywania pojazdów w martwym punkcie oraz asystent pasa ruchu. Pomimo dużych rozmiarów, manewrowanie jest ułatwione dzięki kamerze cofania i licznym czujnikom. Jak na duży pojazd, Sharan jest dość zwrotny. Nawigacja działa bardzo dobrze, ale problemy pojawiają się w sterowaniu dźwiękowym.