Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 17.07.2017 · 0 komentarzy · 616 wyświetleń

Volvo S60 T6 R-Design - model sportowy w troszkę innym wydaniu

Moc 306 koni mechanicznych, podwójny układ wydechowy, przyspieszenie do 100km/h w czasie 5,9 sekund to parametry, które są przede wszystkim charakterystyczne dla pojazdów sportowych, jednak w niniejszym teście mamy okazję poznać dyskretny model Volvo S60.

Volvo S60 T6 R-Design to bardzo mocny samochód o parametrach porównywalnych do tych spotykanych w autach sportowych

Marka Volvo kojarzy się przede wszystkim ze spokojnymi, ustatkowanymi osobami starszymi lub w średnim wieku, które poszukują bezpiecznego i komfortowego pojazdu. Okazuje się jednak, że koncern ten wprowadza również na rynek modele spełniające oczekiwania zupełnie innych grup odbiorców.

W szerokiej ofercie prezentowanego szwedzkiego producenta znajdują się również wersje usportowione, takie jak S60 T6 R-Design z mocnym silnikiem benzynowym o mocy przekraczającej poziom 300 koni mechanicznych i zmodyfikowanym body kitem. Ten z pozoru szary i nudny samochód to w rzeczywistości potężna maszyna, która obok Polestara jest najmocniejszą wersją Volvo S60 oferowaną na rynku.

Wygląd zewnętrzny

Volvo S60 jest pojazdem klasy średniej, który jest dostępny na rynku od 2010 roku. Auto to przeszło facelifting w 2013 roku. Dzisiaj jednak ciężko porównywać ten pojazd z najnowszymi modelami, takimi jak na przykład S90. Mimo to konstrukcja jest nadal ciekawa i prezentuje się po prostu estetycznie.

Dodatkowo w przypadku opisywanej wersji, wygląd zewnętrzny jest upiększony przy pomocy pakietu R-Design, który dodaje temu spokojnemu modelowi odrobinę drapieżnego charakteru. Pakiet ten obejmuje obniżone i utwardzone zawieszenie, przemodelowane zderzaki, czarną atrapę chłodnicy oraz srebrne wykończenie lusterek i tylnego zderzaka. Zmiany te doskonale komponują się z żywymi, jaskrawymi kolorami nadwozia, jednak w dostępnym pakiecie brak jest takich barw. Oprócz różnych odcieni szarego koloru, dostępna jest blada niebieska barwa o nazwie "Bursting Blue" i wyrazisty kolor czerwony "Passion Red".

Wnętrze i wyposażenie

Gdy pojazd wchodził na rynek, jego wnętrze charakteryzowało się prestiżem i nowoczesnością, jednak było to prawie 10 lat temu. Dzisiaj auto nie wygląda źle, ale widać po nim, że jego konstrukcja jest już trochę przestarzała. Najważniejszą zmianą w ramach liftingu w 2013 roku była wymiana standardowych zegarów znajdujących się za kierownicą na wyświetlacz cyfrowy. Był to strzał w dziesiątkę, ponieważ wyświetlacz jest bardzo przejrzysty, czytelny, a wyświetlane informacje można dostosować w motywach Elegance, ECO oraz Performance.

Dużym atutem tego pojazdu jest przestronny pierwszy rząd siedzeń, w którym nawet wysokie osoby nie będą narzekać na brak miejsca i ciasnotę. Jeśli chodzi o tył to tam niestety miejsca jest znacznie mniej w porównaniu z wieloma innymi modelami zaliczanymi do tego segmentu. Auto jest jednak bardzo komfortowe, posiada wygodne fotele oraz skórzaną tapicerkę.

Jeśli chodzi o wyposażenie to nie jest ono tak bogate jak w wielu konkurencyjnych autach. Brakuje tutaj nowoczesnego systemu audio, foteli z masażem i wentylacją, itp. Zastosowano natomiast system wykrywania martwego pola, podgrzewaną kierownicę, skrętne reflektory oraz liczne i bardzo skuteczne systemy bezpieczeństwa, z których słynie marka Volvo.

Jednostki napędowe

Model Volvo S60 dostępny jest z czterema dieslowskimi silnikami oraz pięcioma benzynowymi jednostkami napędowymi. Szwedzki producent oznacza silniki wysokoprężne literą D, natomiast jednostki benzynowe i hybrydowe literą T.

Testowany model został oczywiście wyposażony w topowy silnik o oznaczeniu T6 o pojemności 2 litrów. Jest to silnik z turbodoładowaniem o mocy 306 koni mechanicznych przy 5700 obrotach na minutę. Maksymalny moment obrotowy to 400 Nm w przedziale 2100-4800 obrotów na minutę.

Wersja ta jest dostępna wyłącznie z automatyczną, 8-biegową przekładnią Geartronic, która przekazuje napęd tylko na przednie koła. Istnieje też możliwość dopłacenia 30 tysięcy złotych za wersję z napędem na cztery koła.

Co prawda moc 306 koni mechanicznych może nie jest imponująca, ale wystarczy ona silnikowi, aby zapewnić dynamikę sedanowi ważącemu 1675 kilogramów. T6 przyspiesza do 100 km/h w czasie 5,9 sekund, a jego maksymalna prędkość jest ograniczona elektronicznie i wynosi 230 km/h.

Jazda i prowadzenie

Jeśli chodzi o jazdę to odnosi się wrażenie, jakby prowadziło się pojazd sportowy. Auto zachowuje się, tak jakby było przyklejone do podłoża i bardzo dobrze pokonuje zakręty. Jest to zasługa doskonale zaprojektowanego zawieszenia wspomaganego przez system samoblokującego dyferencjału. Silnik jest bardzo dynamiczny, a skrzynia biegów doskonale zmienia kolejne przełożenia. Oczywiście duża dynamika jazdy przekłada się na spory poziom zużycia paliwa. W przypadku szybkiej jazdy można zużyć aż 16 litrów na 100 kilometrów. Jazda miejska to poziom około 13 litrów, a jazda w trasie to około 8,5 litrów.

Podsumowanie

Volvo S60 to udany sedan zaliczany do klasy średniej. Co prawda jest to też wiekowy model o nieco archaicznej budowie i niektórych technologiach, który wypada słabo w porównaniu z konkurentami z tego segmentu.

Wersja T6 z pakietem R-Design to zupełnie nowe wcielenie tego modelu. Pojazd ten zapewnia dużą przyjemność z jazdy i zachowuje się bardzo dynamicznie na autostradzie. Jeśli ktoś planuje zakup tego pojazdu w wersji nowej z salonu to nie jest to opłacalne, ponieważ nowsze konkurencyjne pojazdy posiadają niższą cenę. Niedługo planowane jest wprowadzenie następcy, więc już niedługo model ten powinien być dostępny w bardziej przystępnych cenach.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt