Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 11.04.2020 · 0 komentarzy · 630 wyświetleń

VW Touran test samochodu turystycznego

Ostatni dzień we flocie redakcji jest zwykle najlepszy dla testera przetrwania. Cel dotyczący liczby kilometrów został osiągnięty, dokumentacja została ukończona. Czas przejrzeć doświadczenie, aby pożegnać się z biegaczem wytrzymałościowym. Ponownie przeszukajmy wszystkie pęknięcia ,wypolerujmy rysy w blachach przed wysłaniem jej z powrotem do producenta. Rytuał ten jest częścią długoterminowego testu,ale w przypadku Touran niestety musiał zawieść.

Dwulitrowy turbodiesel nigdy nie był naprawdę zimny. Z dwiema tonami hamowanej przyczepy, Touran często może być stosowany do ciężkiego sprzętu. Kiedy został odebrany pod koniec listopada 2019 r. Brud z ostatnich podróży służbowych wciąż gryzł na karaibskim niebieskim metaliku. Kilka zadrapań na progu załadunkowym świadczyło o atakach ze statywem fotograficznym, walizką podróżną lub sprzętem pomiarowym, wnętrze w najlepszym razie zasługiwało na mycie. To brzmi jak haniebne zwolnienie, ale w rzeczywistości jest odwrotnie, ponieważ podobno podły Touran WOB-CW 978 od dawna był ulubieńcem wydawcy, był uważany za niezbędny oraz uniwersalny . Możesz to sobie wyobrazić w ten sposób: dwulitrowy turbodiesel nigdy nie był naprawdę zimny. A w chwili odbioru jego ostatni akt miał miejsce zaledwie dwie godziny temu. Nie musisz mówić więcej o popularności testera długoterminowego.

Touran poddaje się dyktatowi komfortowej jazdy. Z opcjonalnym pakietem R-Line Touran był również sportowy. Najwyższa prędkość? Z łatwością 220-230 km / h.

Drugiego maja 2017 r. Rozpoczyna się test wytrzymałościowy. W VW rolki Touran Highline z 190 silne 2,0 TDI i sześć DSG , 4320 kilometrów na prędkościomierzu i ze świetnym zestawem wyposażenia na pokładzie. Lista możliwych dodatków do Tourana jest bardzo długa - odpowiednio ustawiamy nasze znaczniki wyboru, zamawiamy wszystko oprócz skórzanego wnętrza: duży system nawigacji , ogrzewanie dodatkowe , trzeci rząd siedzeń, adaptacyjne podwozie, zaczep do przyczepy, panoramiczny szklany dach, pakiet R-Line i wiele innych dodatków, które osłodzą Twój pobyt w środku

Gdy tylko „samochód turystyczny” został sprawdzony, rozpoczęła się pierwsza podróż służbowa do Skandynawii. A jak minęły pierwsze kilometry? VW Touran to uczciwy biegacz długodystansowy, który całkowicie podporządkowuje się komfortowi jazdy. Nawet koledzy z problemami z plecami zrelaksowali się na wygodnych fotelach , ciesząc się, że siedzenie które jest szczególnie miękkie , parowało prawie każdą asfaltową anomalię i że doskonale izolowane wnętrze prawie oferowało akustykę salonu nawet przy prędkości 200 km / h. . Niektórzy koledzy odczuwali ciągłe uzupełnianie adBlue jako irytujące; dla innych logika zmiany biegów DS była tajemnicą.

W trzecim rzędzie jest jeszcze 121 litrów pojemności. Tylne siedzenia były używane częściej, niż początkowo sądziliśmy. To powiedziawszy, Touran zdobył punkty na całej planszy. W szczególności jego gigantyczna przestrzeń zachęcała kolegów do śpiewania hymnów uwielbienia. W sytuacji awaryjnej furgonetka przepycha 1913 litrów między słupkami D, 834 litrów, gdy jest w pełni zajęta przez pięć osób. W trzecim rzędzie wystarczy na 121 litrów. Tylne siedzenia były używane częściej, niż początkowo sądziliśmy. 190 KM, szczyt 220 km / h, który na początku wydawał się szybkimi trasami i dużym zużyciem paliwa. Ale Touran jechał znacznie bardziej ekonomicznie, niż się spodziewaliśmy. Przy wszystkich tankowaniach (10 904 litrów) osiągamy średnio 7,3 litra po 150 000 kilometrów. Karta danych certyfikowała 6,8 litra w standardowych warunkach, nasze 100-kilometrowe okrążenie testowe dało nawet 5,6 i 5,9 litra (początek i koniec testu). Oczywiście wartości zostały podcięte. Kolega zarobił 4,5 litra podczas nocnej wycieczki do Włoszech. Ale Touran był również w stanie szybko przejechać z punktu A do B. Jego kultywowany i mocny 2.0 TDI ciągnie swobodnie do 200 km / h, a prędkościomierz 240 również mógł trochę zacząć. Tempo dobrostanu ustabilizowało się na poziomie 160 dla większości kolegów.

Mały incydent w postaci wnikania wody

Poważne zakłócenia? Lista wadliwych części, które nasz długoterminowy tester zebrała w ciągu 19 miesięcy, opiera się na wpływach zewnętrznych. W dwóch przypadkach winowajca był mały i owłosiony - dwa uszkodzenia w systemie chłodzenia spowodowały nieplanowane przerwy i koszty. I były one również ograniczone w planowanych kontrolach. Hamulce musiały zostać wymienione dwukrotnie, raz komplet nowych opon letnich i zimowych , nowa moskitiera do szyberdachu i dysza wentylacyjna, to wszystko. Wreszcie, tuż przed znakiem 150 000, pozostaje mały incydent w postaci wnikania wody do przedniej przestrzeni na nogi. Powodem były zatkane brudem ścieki w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Więc woda nie mogła spłynąć i przedostała się do miejsca na nogi. Każdy, kto pokona 150 000 kilometrów w tak swobodny i łatwy sposób, z łatwością może sobie pozwolić na taki problem. Nawiasem mówiąc, Touran nawet nie potrzebował kosmetyków wymienionych powyżej w zakresie odkurzania i polerowania. Po przejechaniu 150 000 kilometrów ten VW wyglądał tak samo jak na początku, z wyjątkiem trzech małych rys. Brak skrzypiącego podwozia, wnętrze tak świeże, jak pierwszego dnia, siedzenia nie są wypukłe,reflektory nie oślepiają.



Wniosek : Po 19 miesiącach służby Touran pozostawia nas jako jednego z najlepszych testerów wytrzymałościowych, który kiedykolwiek uhonorowali nasz warsztat redakcyjny. Nie tylko dlatego, że pokonał dystans praktycznie bez błędów, ale także dlatego, że po wszystkich wysiłkach nadal jechał prawie tak samo jak pierwszego dnia.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt