Modny wygląd SUV-a sprawia, że Tiguan jest tak popularny, dzięki czemu jest laktacją z wełny do produkcji mleka dla Volkswagena. I nawet tutaj wkrada się „więcej”. Dzięki Tiguan Allspace kompaktowy SUV ma długość 21,5 centymetra.
Standardowy biały Tiguan jest bardzo podobny do szarego Allspace, ale jest krótszy.
Na początku jest kwestia rozmiaru. Zwiększenie długości Allspace przynosi korzyści zarówno pasażerom w drugim rzędzie, jak i bagażnikowi. W ten sposób opcjonalnie dostępny jest trzeci rząd siedzeń, który zapewnia również wystarczająco dużo miejsca dla mniejszych dorosłych, ale z wysokości 1,80 metra staje się rozwiązaniem awaryjnym. Oczywiście wybór formatu Tiguan zależy od twoich intencji; z naszego doświadczenia wynika, że normalny Tiguan oferuje już wystarczająco dużo miejsca na wycieczki na cztery osoby.
Jedyną inną różnicą jest benzyna podstawowa (130 KM), która nie jest dostępna dla Allspace. Jesteśmy zaskoczeni, że Tall Hendrik waży tylko 70 do 80 kilogramów więcej.
Dziwne również: w Allspace dwulitrowy silnik benzynowy zapewnia o 10 KM mniej. W każdym razie zalecamy bardziej umiarkowaną metodę zamawiania. Istnieją tylko trzy różne silniki, które zwykle różnią się tylko poziomem mocy. Niemniej jednak dopłaty za więcej par są często wysokie, podobnie jak w przypadku bardziej luksusowego wyposażenia, takiego jak skórzane fotele lub pakiet R-Line.
Podobnie jak w przypadku większości samochodów VW, podstawową kompetencją Tiguan jest niemal nie do pobicia codzienna użyteczność, a nie luksusowy standard. Mówimy tutaj o wnętrzu ram okiennych drzwi lub powszechnym zastosowaniu twardego plastiku w dolnej części kokpitu. Nie z klasą, ale funkcjonalne.
Zdecydowanie zalecany: pakiet United
To prowadzi nas do pierwszej rekomendacji zakupu. Tak dobrze pasuje do naszej rekomendacji zorientowanej na praktykę, że reszta porad dotyczących zakupów jest prawie nieaktualna. Mówimy o pakiecie United. Oferuje obecnie niezastąpione lustrzane odbicie smartfona, własne 17-calowe aluminiowe koła, przedłużenie gwarancji do trzech lat, automatyczną klimatyzację, zalecany mniejszy system nawigacji, pakiet zimowy z ogrzewaniem foteli ,a także rozpoznawanie głosu i znaków drogowych. Musimy uważnie przyjrzeć się tutaj, aby znaleźć dalsze dodatkowe rekomendacje. Polecamy również ostrzeżenie o martwym polu i książęce fotele komfortowe.
Przyjrzyjmy się bliżej : na przykład Comfortline jest wyposażony w światła przeciwmgielne, aktywny system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Uzupełnione przez wspomniany pakiet United, prawie żadne życzenia nie pozostają niespełnione. Dlatego ekskluzywny highline ma bardziej kosmetyczny charakter: należą do niego 18-calowe modele, chromowane paski, oświetlenie otoczenia i lampki do czytania z tyłu.
Pod względem funkcjonalności są przynajmniej komfortowe fotele, reflektory LED, kontrola odległości i automatyczna klimatyzacja z trzema strefami. Ten ostatni jest również objęty zakresem „United”. R-Line działa jeszcze lepiej optycznie z rozbłyskami błotników i grubymi 19-calowymi modelami; Nie zapewnia jednak rzeczywistej przewagi funkcjonalnej. Tiguan nie jest samochodem sportowym. Nie ma już prawdziwego pakietu terenowego, takiego jak poprzednik, tylko zmodyfikowany przedni zderzak, który poprawia kąt nachylenia o kilka stopni. Kierowcy i inni kierowcy przyczep czekają na obciążenie przyczepy do 2,5 t w wersjach z napędem na wszystkie koła - ogromne jak na kompaktowego SUV-a.
Pojazdy z napędem na przednie koła ciągną co najmniej 1600 do 2200 kilogramów. Wymagany do tego haczy można łatwo odblokować jednym naciśnięciem przycisku, wystarczy trochę dodatkowego nacisku stopą, aby go zablokować . Sam automatyczny konwerter może ulepszyć Tiguan jako pojazd ciągnący. Powolne manewry ciężkimi przyczepami odbywają się kosztem sprzęgieł.
Im lżejszy Tiguan, tym bardziej kruche są sprężyny zawieszenia
Przy pustej masie od 1500 do 1600 kilogramów burżuazyjne wersje nie są zbyt ciężkie, silniki z turbodoładowaniem oferują atrakcyjne wartości ciągu, a firma jest tradycyjnie bardzo dobra w dostosowywaniu przełożeń. Kierowanie jest również pięknie bezpośrednie i precyzyjne. W podwoziu mają zastosowanie następujące elementy. Napęd na przednie koła z serii 1.5 wygląda jak kompaktowy samochód, a nie ze względu na swoją szczelność nie przypomina SUV-a. Rozwiązuje to adaptacyjny system przepustnic. Po ustawieniu go na komfort, nie musisz już nigdy dotykać przełącznika.
Tak więc wTiguan sprężyny są cudownie sprężyste - nawet w mocniejszych wersjach to zawieszenie jest warte swojej ceny. Od 220 HP jest standardem. Wybór profilu jazdy za pomocą przełącznika obrotowego obok bramki zmiany biegów oferuje pewną wartość. W zależności od programu reakcja przepustnicy, wspomaganie kierownicy, oprogramowanie DSG i inne drobne rzeczy dostosowują się . Ci, którzy dużo jeżdżą na długich dystansach, mogą z pewnością skorzystać z progresywnego sterowania. Jest dostępny od 150 KM i zmniejsza wsparcie serwo przy wyższych prędkościach. To poprawia bieg na wprost - mile widziane w Tiguan.
Wolność dzięki „Active Info Display”
Tiguan oferuje dodatkowe opcje pola widzenia kierowcy. Jako zestaw wskaźników ma standardowo odczytywane zegary analogowe z atrakcyjnie dużym kolorowym wyświetlaczem pośrodku. Każdy, kto, podobnie jak autor, korzysta głównie z danych o zużyciu na komputerze pokładowym, jest całkowicie obsługiwany. Z drugiej strony, w pełni cyfrowy „aktywny wyświetlacz informacyjny” o przekątnej ekranu 11,7 cala , umożliwia wyświetlanie mapy nawigacyjnej itp. Podczas gdy dane dotyczące jazdy można dowolnie konfigurować w prędkościomierzu i tachometrze. Naciśnięcie przycisku „Widok” na kierownicy zmniejsza do minimum i zapewnia rozszerzony widok mapy. Każdy, kto docenia tę elastyczność, będzie dobrze prowadził z cyfrowym kokpitem - nawet jeśli temperatura i poziom w zbiorniku są wyświetlane tylko w postaci przybliżonej grafiki. Inną opcją jest wyświetlacz head-up, dla prędkości, strzałek nawigacyjnych i rozpoznawania znaków drogowych. Właściwie to dobra rzecz, ale tutaj działa z prostym składanym oknem zamiast wyświetlać dane bezpośrednio w oknie. W rezultacie nie jest całkowicie wolny od zakłóceń i naprawdę nie jest wart polecenia.