Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 1.05.2020 · 0 komentarzy · 962 wyświetleń

Alpine A110S

Raz ze wszystkim. I z pikantnym! To niekoniecznie jest prawidłowy kod zamówienia dla nowego Alpine A110S. Ale właściwy. Niezbędne do tego składniki: o 40 KM więcej, korpus o kilka milimetrów niższy, sprężyny i amortyzatory mocniejsze o 50 procent, stabilizatory o 100 procent sztywniejsze, a opony o centymetr szersze. Także nowe i dla wszystkich wersji: dach z włókna węglowego - oszczędza tylko 1,9 kg, ale we właściwym miejscu.

Alpine A110S pozostaje zdrowy dla pasażerów

Pierwsza jazda po wyboistych, krętych,  drogach krajowych uspokoiła się: podwozie jest zauważalnie ciaśniejsze, ale nadal reaguje ładnie i ma wystarczającą swobodę jazdy, dzięki czemu samochód utrzymuje wszystkie koła na ziemi, nawet w przypadku nierównych awarii. Znacznie niższe ruchy ciała powodują również łagodniejsze reakcje zmiany obciążenia i bardziej precyzyjne prowadzenie - przy prawie nie mniejszym komforcie. Przy niezmienionym momencie obrotowym wynoszącym 320 Nm 1,8-litrowe turbodoładowanie pokazuje znacznie więcej mocy niż wersja 252-PS z 5000 tras. PS-Plus osiąga się poprzez zwiększenie ciśnienia doładowania o 0,4 do 1,5 bara i prędkości nominalnej o 400 do 6400 tras. A więc na tor wyścigowy. Gdyby hamulce zostały w pełni uruchomione przed pierwszym prawym zakrętem, podstawowy Alpine już trafiłby we właściwy sposób - z drugiej strony A110S pozostaje stabilny na torze.

Alpine może być poważny i zabawny na torze wyścigowym

Dopiero po włączeniu ładnie płynnego, bezpośrednio przełożonego układu kierowniczego ujawnia on swoją typową zwinność, cudownie skręca i nadsterowności za krawężnikiem za rogiem. Po tym następują dwa obroty o 180 stopni, które można bardzo późno zahamować dzięki niskiej masie. Znowu Alpine wkracza bez podsterowności i chciałby tylko zejść z drogi z silną nadsterownością. Alpine wciąż może wykonywać zarówno: porywające dryfowanie, jak i poważne porządkowanie linii - i wszystko pomiędzy. Wykonujemy łącznie dziewięć szybkich okrążeń, po trzy na raz. Stalowy hamulec poradzi sobie z tym całkowicie bez szwanku - nic dziwnego z masą własną wynoszącą zaledwie 1100 kilogramów. Michelin Sport 4 pozytywnie nas zaskakuje również swoją przyczepnością i stabilnością. Krytyka? W rzeczywistości tylko stałe łopatki zmiany biegów nie sięgają wystarczająco daleko w dół i lepiej byłoby na kierownicy. Tylko z powodu „wszystkiego”.

Wniosek: sprawia, że ​​jesteś szczęśliwy. Ciasne podwozie A110S łagodzi manewrowanie: mniej ruchów nadwozia, łagodniejsze reakcje zmiany obciążenia, więcej linii niż dryf. A 292 KM to oczywiście prawdziwy krok naprzód pod względem dynamiki wzdłużnej. 

Dane techniczne Alpine A110S

• Silnik: czterocylindrowy, turbodoładowany, środkowy tył, poprzeczny

• Pojemność skokowa: 1798 cm³

•Moc: 215 kW (292 KM) przy 6400 / min

• max. Moment obrotowy: 320 Nm przy 2000 obr./min

• Napęd: tylne koło, siedmiobiegowe podwójne sprzęgło

• Długość / szerokość / wysokość: 4180/1798/1248 mm

• Masa własna: 1114 kg (DIN)

• Bagażnik: 96 l przód / 100 l tył

• 0– 100 km / h: 4,4 s

• Vmax: 260 km / h

• Zużycie: 6,5 l super plus

• Emisja CO2: 146 g / km 

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt