Alpine A110S pozostaje zdrowy dla pasażerów
Pierwsza jazda po wyboistych, krętych, drogach krajowych uspokoiła się: podwozie jest zauważalnie ciaśniejsze, ale nadal reaguje ładnie i ma wystarczającą swobodę jazdy, dzięki czemu samochód utrzymuje wszystkie koła na ziemi, nawet w przypadku nierównych awarii. Znacznie niższe ruchy ciała powodują również łagodniejsze reakcje zmiany obciążenia i bardziej precyzyjne prowadzenie - przy prawie nie mniejszym komforcie. Przy niezmienionym momencie obrotowym wynoszącym 320 Nm 1,8-litrowe turbodoładowanie pokazuje znacznie więcej mocy niż wersja 252-PS z 5000 tras. PS-Plus osiąga się poprzez zwiększenie ciśnienia doładowania o 0,4 do 1,5 bara i prędkości nominalnej o 400 do 6400 tras. A więc na tor wyścigowy. Gdyby hamulce zostały w pełni uruchomione przed pierwszym prawym zakrętem, podstawowy Alpine już trafiłby we właściwy sposób - z drugiej strony A110S pozostaje stabilny na torze.
Alpine może być poważny i zabawny na torze wyścigowym
Dopiero po włączeniu ładnie płynnego, bezpośrednio przełożonego układu kierowniczego ujawnia on swoją typową zwinność, cudownie skręca i nadsterowności za krawężnikiem za rogiem. Po tym następują dwa obroty o 180 stopni, które można bardzo późno zahamować dzięki niskiej masie. Znowu Alpine wkracza bez podsterowności i chciałby tylko zejść z drogi z silną nadsterownością. Alpine wciąż może wykonywać zarówno: porywające dryfowanie, jak i poważne porządkowanie linii - i wszystko pomiędzy. Wykonujemy łącznie dziewięć szybkich okrążeń, po trzy na raz. Stalowy hamulec poradzi sobie z tym całkowicie bez szwanku - nic dziwnego z masą własną wynoszącą zaledwie 1100 kilogramów. Michelin Sport 4 pozytywnie nas zaskakuje również swoją przyczepnością i stabilnością. Krytyka? W rzeczywistości tylko stałe łopatki zmiany biegów nie sięgają wystarczająco daleko w dół i lepiej byłoby na kierownicy. Tylko z powodu „wszystkiego”.
Wniosek: sprawia, że jesteś szczęśliwy. Ciasne podwozie A110S łagodzi manewrowanie: mniej ruchów nadwozia, łagodniejsze reakcje zmiany obciążenia, więcej linii niż dryf. A 292 KM to oczywiście prawdziwy krok naprzód pod względem dynamiki wzdłużnej.
Dane techniczne Alpine A110S
• Silnik: czterocylindrowy, turbodoładowany, środkowy tył, poprzeczny
• Pojemność skokowa: 1798 cm³
•Moc: 215 kW (292 KM) przy 6400 / min
• max. Moment obrotowy: 320 Nm przy 2000 obr./min
• Napęd: tylne koło, siedmiobiegowe podwójne sprzęgło
• Długość / szerokość / wysokość: 4180/1798/1248 mm
• Masa własna: 1114 kg (DIN)
• Bagażnik: 96 l przód / 100 l tył
• 0– 100 km / h: 4,4 s
• Vmax: 260 km / h
• Zużycie: 6,5 l super plus
• Emisja CO2: 146 g / km