Audi RS Q8 jest konkurencyjnym modelem dla takich modeli, jak BMW X6 M oraz Mercedes AMG GLE 63. Pod maską tego modelu znajduje się jednostka napędowa V8 z podwójnym doładowaniem, zastosowany wcześniej w modelu RS6 i RS7. Model posiada nadwozie o agresywnej stylistyce, poszerzone nadkola oraz większy rozstaw kół. Audi RS Q8 posiada również wydajny układ hamulcowy i dwie ogromne rury wydechowe. W Polsce ten wariant nie jest jeszcze oficjalnie dostępny.
Do charakterystycznych cech Audi Q8 należą ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe, widoczne wloty powietrza oraz wysunięty przedni spoiler. Na tyle znajdują się reflektory połączone pasem świetlnym LED. Audi Q8 posiada również napęd quattro z mechanicznym dyferencjałem przenoszącym moc domyślnie w stosunku 40 do 60.
Opcjonalnie nabywca może wybrać układ czterech kół skrętnych. Dzięki temu możliwe jest łatwiejsze pokonywanie zakrętów w trasie i parkowanie w miejskich terenach. Do dyspozycji kierowcy pozostawiono szereg systemów wsparcia zapewniających najwyższy poziom bezpieczeństwa i wysoki komfort podróżowania. Opcjonalnie nabywca może wybrać pneumatyczne zawieszenie z kontrolą tłumienia, działającego w trybach komfort i sport.
Audi Q8 posiada innowacyjny system pięciu czujników radarowych, sześciu kamer i skanera laserowego oraz dwunastu czujników ultradźwiękowych. System rozpoznaje sytuację na drodze, aby zareagować w sytuacjach krytycznych. Dane gromadzone i przetwarzane przez ten system służą prawidłowemu działaniu adaptacyjnego asystenta jazdy, adaptacyjnego asystenta prędkości, asystenta utrzymania toru jazdy, asystenta wydajności, asystenta omijania przeszkód i asystenta skrętu, które podnoszą komfort i bezpieczeństwo jazdy.
O komfort jazdy dba również wnętrze kabiny pasażerskiej. Na kokpicie znajdują się dotykowe ekrany z systemem MMI touch response. Nieużywany wyświetlacz o ciemnej stylistyce komponuje się z ciemną deską rozdzielczą, a całość wygląda bardzo elegancko.