W ostatnim czasie firma BMW zaprezentowała światu nowy model serii 5 M550i xDrive (4.4 litra, 462 konie mechaniczne), która była ostatnim etapem przed wersją M5. Niedawno powstała bliźniacza wersja tego auta z silnikiem wysokoprężnym.
Producent uważa, że nowa jednostka napędowa użytkowana w M550d jest najmocniejszym 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym w historii. Posiada on cztery turbosprężarki generujące 400 koni mechanicznych mocy w 3-litrowym silniku. Maksymalny moment obrotowy 760 Nm jest generowany przy 2000 obr./min. Kierowca może cieszyć się poziomem 450 Nm przy 1000 obr./min. 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów przekazuje moc na wszystkie koła (jest to tak zwany napęd xDrive).
Prezentowany model BMW generuje prędkość 100 km/h w czasie 4,4 sekund (4,6 sekund w wersji kombi). Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Spokojna jazda w cyklu mieszanym będzie wiązać się ze spalaniem na poziomie 5,9l/100 km. Jest to więc ekonomiczne rozwiązanie. Generalnie można zauważyć, że wersja ta delikatnie poprawiła swoje parametry w porównaniu z poprzednikiem.
Opisywany samochód posiada seryjne sportowe zawieszenie M (pojazd obniżono o 10 cm), 19-calowe felgi specjalne, hamulce wyczynowe M oraz poprawki aerodynamiczne pozwalające na bardziej agresywną jazdę. Model ten posiada również system Integral Active Steering obejmujący tylne koła skrętne.