Zdjęcia zostały opublikowane przez „Raw Design House” - spółkę zależną Koenigsegg założoną przez projektanta Sashę Selipanov. Pod kierunkiem Selipanova i Christiana von Koenigsegga młoda projektantka Esa Mustonen osobiście narysowała to rewelacyjne studium.
Pomysł: pod marką „Raw by Koenigsegg” można stworzyć i sprzedać zupełnie nowy model podstawowy.
Tak mógłby wyglądać podstawowy model Koenigsegga
Projekt studium koncepcyjnego umiejętnie łączy typowe cechy Koenigsegga, takie jak otaczająca przednia szyba lub „podwójny dach z bąbelkami” i łączy je z kanciastym kształtem i efektownym tyłem. Praktycznie nie ma tylnego zwisu, ale jest gigantyczny dyfuzor w wyglądzie dopalacza i niektóre nieobciążone tylne koła. Należy podkreślić, że koncepcja „Raw by Koenigsegg” jest prawie niewielka w porównaniu do Regery i Gemery i ma bardzo krótki rozstaw osi - chociaż Szwedzi obecnie nie ujawniają żadnych dokładnych szczegółów.
700 KM o wadze 700 kg
Sercem badania jest karbonowy monokok z układem trzech miejsc. Podobnie jak legendarny McLaren F1 lub nowy Speedtail, kierowca siedzi pośrodku, a pasażer lekko odchyla się w lewo i prawo. Koenigsegg pomyślał również o silniku: opcjonalnym rozwiązaniem byłby ultranowoczesny trzycylindrowy silnik TGF z dwoma litrami pojemności, stosowany również w Gemerze. Bez wsparcia elektrycznego ochrzczony trzycylindrowy „Tiny Friendly Giant” mógłby osiągnąć moc 700 KM. Jednocześnie Szwedzi chcą osiągnąć masę zaledwie 700 kilogramów dzięki zastosowaniu węgla na dużą skalę - jako reinterpretacja masy mocy 1: 1, jak w przypadku Koenigsegg One: 1 (1360 KM przy 1360 kilogramów).
Nie można jeszcze powiedzieć, czy i kiedy zostanie wprowadzony model podstawowy Koenigsegg lub sub-marka „Raw by Koenigsegg”. W międzyczasie oczekuje się, że Szwedzi będą działać na pełnych obrotach, dostarczając pojazdy klientów Regera i Jesko. W 2021 roku pierwszą Koenigsegg Gemera należy przekazać klientom.